2025-04-17, 06:04
Medlem
Varför klagar människor ? Vi vet ju alla varför vi har hamnat i denna situation och att svenskarna har röstat för detta.

För ca 15-20 år sedan så var det en norm att invandrare hade sin bil på en målvakt och därmed undvek böter osv och kunde parkera hur de ville.

Många av de här nya lagarna/reglerna har kommit till pga en ökad etnisk blandning i samhället så tänk på det innan ni klagar och undrar varför politikerna har skapat detta samhälle

När det kommer till denna historia så tror jag det är en efterhandskonstruktion av bilägaren för hur många mekaniker kör hem bilen till sina kunder ? Synd att media nappar och gör en grej av det och antagligen ser tingsrätten detta och avgör detta till bilägarens nackdel
Senast redigerad av Jahre30 2025-04-17 kl. 06:07.
Citera
2025-04-17, 06:12
Medlem
Andymeeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bone Collector
Han skulle "köra hem" bilen till Kenneth, vilket jag tycker låter väldigt suspekt. Helt säker på att Kronkalle har gjort helt rätt i det här fallet.

Hur tänkte du nu? Det finns tillfällen där jag som studerande diagnostekniker kört hem kunders bilar eftersom dom inte kunnat ta sig till oss på skolan. Samma händer på verkstäder också.

Du inser väl förhoppnings att allting faller på att bilen då är anmäld som stulen?
Det spelar ingenroll, du som kör bilen är i besittning av bilen oavsett om bilen är stulen eller lånad.
Citera
2025-04-17, 06:18
Medlem
Andymeeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wyrdkin
En svensk som heter Kenneth är per defintion socialgrupp 3 och något är uppenbarligen fuffens.

Vilken mekaniker kör hem någons bil?
Det händer väldigt ofta.
Citera
2025-04-17, 06:26
Medlem
Andymeeks avatar
Jag har märkt att många som skriver här på flashback anser att om man har skulder hos kronofogden så är man automatiskt kriminell eller dålig människa och förtjänar att dom tar allt av värde för en.
Hur tänker ni egentligen? Och jag kan nästan garantera att minst 50/60 procent av er som sitter här och spyr ut galla på folk att ni är inte ett dugg bättre och förmodligen har en hel del skulder själva.
Sen sitter ni även och försvarar att myndigheter har regler och lagar som gäller för oss vanligt folk men sedan så kan dom göra som dom vill.
Citera
2025-04-17, 06:28
Medlem
DrunkenZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
En "vanlig människa" har inte 52 bilar skrivna på sig, och lämnar inte sina bilar till service hos sin dotters "verkstad" som står i obestånd hos Kronofogden.

Bra att detta kommer fram, dåligt av Aftonbladet att göra snyfthistoria utan att kolla upp.
Drog du fram den siffran ur röven?
Citera
2025-04-17, 06:42
Medlem
jugbandbluess avatar
ägarbevis borde räcka, tänker jag. låter som ett missförstånd
Citera
2025-04-17, 06:45
Medlem
Om man leasar en bil då? Kan en skuldsatt bli av med en leasad bil? Då ägs ju inte bilen av föraren utan han hyr den bara? Var kenneths bil köpt kontant? Eller avbetalning ? Leasad?
Citera
2025-04-17, 06:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andymeek
Jag har märkt att många som skriver här på flashback anser att om man har skulder hos kronofogden så är man automatiskt kriminell eller dålig människa och förtjänar att dom tar allt av värde för en.
Hur tänker ni egentligen? Och jag kan nästan garantera att minst 50/60 procent av er som sitter här och spyr ut galla på folk att ni är inte ett dugg bättre och förmodligen har en hel del skulder själva.
Sen sitter ni även och försvarar att myndigheter har regler och lagar som gäller för oss vanligt folk men sedan så kan dom göra som dom vill.

Helt rätt, den lagen var till för att sätta dit grovt kriminella. Inte för att jävlas med Kenneth som lever med två ben proteser
Citera
2025-04-17, 06:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snusbuslus
Om man leasar en bil då? Kan en skuldsatt bli av med en leasad bil? Då ägs ju inte bilen av föraren utan han hyr den bara? Var kenneths bil köpt kontant? Eller avbetalning ? Leasad?

Svarar på min egna fråga, KFM kan inte beslagta leasing bilar. Då kan väl skuldsatta kringgå lagen och be folk att leasa bilar åt dom istället för att köpa en bil…. Ja leasing kostar mer men så är det att leva
Citera
2025-04-17, 06:51
Medlem
immenhusens avatar
Citat:
Helt rätt, den lagen var till för att sätta dit grovt kriminella. Inte för att jävlas med Kenneth som lever med två ben proteser

Fast här är ju Kenneth en bulvan åt sin skuldsatta dotter, som ju var mekanikern i fråga.

/AI
Citera
2025-04-17, 06:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av immenhusen
Fast här är ju Kenneth en bulvan åt sin skuldsatta dotter, som ju var mekanikern i fråga.

/AI

Jag uppfatta I nyhetsklippet att Kenneth refererar till mekanikern som HAN och att HAN är väldigt ledsen över det som hänt . Och att Kenneth har bevis på att bilen aldrig varit hos mekanikern pga av avståndet
Citera
2025-04-17, 07:04
Medlem
immenhusens avatar
Citat:
Jag uppfatta I nyhetsklippet att Kenneth refererar till mekanikern som HAN och att HAN är väldigt ledsen över det som hänt . Och att Kenneth har bevis på att bilen aldrig varit hos mekanikern pga av avståndet

Det kan ha att göra med att ordet mekaniker som sådant är maskulint. Kenneth har narrativet klart för sig.

/AI
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in