2025-04-17, 05:26
Medlem
Fett ös. Master of Puppets i MOD-version. Det lät nog olika bra beroende på vilket ljudkort man hade....

https://modarchive.org/index.php?request=view_player&query=143347

All that she wants

https://modarchive.org/index.php?request=view_player&query=33326

Har för mig det lät bättre än så men... Finns säkert olika versioner på dessa filer...
Senast redigerad av Snobird 2025-04-17 kl. 05:42.
Citera
2025-04-17, 05:59
Medlem
bema56s avatar
Fidonet! Massor av olika grupper. Skoj som fan
Citera
2025-04-17, 06:03
Medlem
pillifjongs avatar
Jag gjorde en skoltidning på polarens dator som vi kunde skriva ut och dela ut i klassen

Skrev uppsatser på en annan mac och använde för ordbehandling och dylikt, sjukt enklare än skrivmaskin

Någon nämnde arts and letter, jag gjorde planscher och biljetter i plugget med det programmet.

Använde Atari dator som midi controller för att styra synthar i studio och göra musik.

Sen sjukt mycket spelande så klart…
Citera
2025-04-17, 06:17
Medlem
ziracorns avatar
Skrev uppsatser och CV.
Citera
2025-04-17, 06:36
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
Arts & Letters? Jag minns något program i dos utan färg som hade med "clipart" fonter eller något att göra. Man kunde göra bilder och skriva ut... Detta var på 8088. Novell hade Interface som kördes i dos... Detta höll jag dock först på med senare och inte hemma...

Jo, man fick också hindra en del från att laddas så spelen kunde köra. Egentligen inget kul att hålla på med.

Ytterligare en sak är att det är ganska otroligt ett så människofientligt operativ som dos kunde bli en sådan hit...

Jo, DOS var inte användarvänligt någonstans men på den tiden så var det bara den vägen som funkade för att få igång spelen.
Alltid problem med ljud och ofta fick man starta om datorn minst ett par gånger innan allt funkade.
Skulle man sen dessutom köra DOOM mot fler via seriekabel så var det ett helvete men man löste det och det var värt det.

Norton comander gjorde livet lite lättare iallafall.

Min första dator var en Pentium på 120hz. Stoppades sen i ett voodoo II kort i burken och vilken dröm.
Citera
2025-04-17, 06:42
Medlem
GertBennys avatar
Spelade olika spel. Jag hade en kompis som liten som hade en Amigadator, vet inte mer vad den kallades. Men speldisketterna var större än vanliga och spelen var Giana Sisters, något Fotbollsspel och något med en massa olympiska sporter. Allt styrdes med en joystick.

Härliga tider.
Citera
2025-04-17, 06:54
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Märklig trådstart. Du svarar ju själv på frågan!
Citera
2025-04-17, 07:00
Medlem
immenhusens avatar
Programmerade, skrev på skoluppgifter (vilka levererades till läraren på diskett, om de inte skrevs ut), och spelade. De första åren med Internet går förresten inte att jämföra med hur Internet är i dag. Det var helt annorlunda och mer ett spännande fenomen, än en nödvändig resurs. Saknar den tiden. Hade Internet fr.o.m. 1994. Innan dess AppleLink och motsvarande föregångare.

/AI
Citera
2025-04-17, 07:01
Medlem
På 80-talet hade man alltid ett tomt kassettband i bakfickan. Om det var någon bra skiva med låtar man frågade om lov att kopiera. Eller spel till C64.
C64 var ganska vanligt då.
Men något annat än spela gjorde man inte på datorer före internet vad jag minns.
Jo man fick skriva in uppsatsen man slipat på i två veckor för att sen skriva ut.
Citera
2025-04-17, 07:10
Medlem
Jordgubbes avatar
Det fanns nåt charmigt med osäkerheten då vad man egentligen kunde ha dem till.

https://www.youtube.com/watch?v=ycVyGb5ID90 (1982, 4 min)
Citera
2025-04-17, 07:18
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Gjorde ingenting vad jag kan minnas. Datorer å övrig teknik har aldrig varit nåt intresse för mig.
Citera
2025-04-17, 07:26
Medlem
MrSwedeGliderRunts avatar
Leisure suit Larry
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in