2025-04-16, 10:10
Medlem
Flickpojkens avatar
Jag hade större förhoppningar på samarbetet med SD. Nu skulle alla förutsättningar finnas för att driva en ordentlig politik. Kristersson sätt att lyfta fram SD och Åkesson var föredömligt.

Äntligen skulle vi få se ett skyndsamt införande av ett totalt stopp för all invandring (från muslimska länder), rivning av moskéer, längre fängelsestraff och inskränkt rättssäkerhet för kända kriminella. Och naturligtvis ett upphävande av nyligen utfärdade medborgarskap som bedrägliga individer snyltat till sig.

Så blev de dock inte. Orsaken är att moderater än en hop syltryggar och jag ska förklara vad de beror på genom att skissera den typiske Moderaten och dennes komplex:

Sossarna kallas i folkmun "såsare" (vilket anspelar på deras bristande strävsamhet). Moderaten ser sig helt enkelt som finare och rikare. Men sossarna är ändå medmänniskor – lite sämre sådana, men ändå.

Det värsta man kan tänka sig är dock att vara är arbetarklass och lägre medelklass, och framför allt en "smutsig" SD-väljare. Denna önskan att distansera sig från "Svenne Banan" genomsyrar allt moderaten gör.

I ett försök att distansera sig plockar man upp den bildade övre medelklassens och överklassens vanor och estetik. Detta yttrar sig i en bildningsönskan – man försöker ta sig igenom den klassiska litteraturen (det är dock jobbigt och står inte särskilt högt i kurs ens i de egna leden och bär vissa associationer till vänsterintellektualism). Framför allt dricker man fina viner (som man har detaljerade kunskaper om), bär tweed, tar tennistimmar och spelar golf.

Frisyren är välansad och kort, språket städat. Den brittiska estetiken är framträdande. Och den mest utmärkande fantasin är att få en medalj av kungen – vilket skulle vara den yttersta bekräftelsen på att man inte är som sossar och SD-typer.

Trots denna utstuderade charad har man sossens osäkerhet och klassmedvetenhet – man slår ner blicken och kör ner händerna i fickorna när man träffar sina förebilder. Umgänget med de egna moderaterna är tröttande och obekvämt, eftersom man bär en ständig oro för att framstå som obildad och ful, samt att se dessa drag hos sina "fina" handels utbildade vänner – inte minst i politiskt hänseende.

Men i själva verket vill man helst ha en burgare äta smågodis framför Let's Danc (vilket man också gör när ingens ser), åka till Thailand och ligga på stranden på semestern . Precis som den typiske SD-väljaren och sossen som man vill distansera sig från. Den påtvingade livsstilen resulterar i en inre tomhet och rotlöshet – vilket syns i den tomma blicken (Kristersson och Johan Forssell) och avspeglar sig i en påtaglig tråkighet och en framtoning som kan misstaga som något annat än just moderat.
Senast redigerad av Flickpojken 2025-04-16 kl. 10:58.
Citera
2025-04-16, 10:22
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickpojken
Jag hade större förhoppningar på samarbetet med SD. Nu skulle alla förutsättningar finnas för att driva en ordentlig politik. Kristersson sätt att lyfta fram SD och "Jimmy boy" var föredömligt.

Äntligen skulle vi få se ett skyndsamt införande av ett totalt stopp för all invandring (från muslimska länder), rivning av moskéer, längre fängelsestraff och inskränkt rättssäkerhet för kända kriminella. Och naturligtvis ett upphävande av nyligen utfärdade medborgarskap som bedrägliga individer snyltat till sig.

Så blev de dock inte. Orsaken är att moderater än en hop syltryggar och jag ska förklara vad de beror på genom att skissera den typiske Moderaten och dennes komplex:

Det är allmän kännedom att just Sverigedemokrater är lite extra svagbegåvade. Här ser du också att även de i toppen av partiet är det. De lurade sverje-kompisarna till att gå med på ditt å datt och sen när de fått det så stänger de dörren. Naturligtvis garvar moderaterna bakom dörren in till toaletten.. ehm, jag menar SD's partilokal.

Men förklara du, ska bli intressant.

Citat:
Sossarna kallas i folkmun "såsare" (vilket anspelar på deras bristande strävsamhet). Moderaten ser sig helt enkelt som finare och rikare. Men sossarna är ändå medmänniskor – lite sämre sådana, men ändå.

Det värsta man kan tänka sig är dock att vara är arbetarklass och lägre medelklass, och framför allt en "smutsig" SD-väljare. Denna önskan att distansera sig från "Svenne Banan" genomsyrar allt moderaten gör.

Att arbetare röstar på SD som sedan släpper fram Moderat politik gör ju att man kan sluta sig till att dessa arbetare är idioter... vilket leder till att de kan tänka sig att rösta på idioter. Inget nytt.

Citat:
I försök att distansera sig plockar man upp den bildade övre medelklassens och överklassens vanor och estetik. Detta yttrar sig i en bildningsönskan – man försöker ta sig igenom den klassiska litteraturen (det är dock jobbigt och står inte särskilt högt i kurs ens i de egna leden och bär vissa associationer till vänsterintellektualism). Framför allt dricker man fina viner (som man har detaljerade kunskaper om), bär tweed, tar tennistimmar och spelar golf.

Frisyren är välansad och kort, språket städat. Den brittiska estetiken är framträdande. Och den mest utmärkande fantasin är att få en medalj av kungen – vilket skulle vara den yttersta bekräftelsen på att man inte är som sossar och SD-typer.

Va vad jiddrar du om. Vänta, jag får kolla vad för tråd och forumdel jag är inne på.
...
Jaha, omöjligt att förstå vad du jiddrar om. Men fortsätt så kanske det blir tydligare?

Citat:
Trots denna utsydda charad har man sossens osäkerhet och klassmedvetenhet – man slår ner blicken och kör ner händerna i fickorna när man träffar sina förebilder. Umgänget med de egna moderaterna är tröttande och obekvämt, eftersom man bär en ständig oro för att framstå som obildad och ful, samt att se dessa drag hos sina "fina" handels utbildade vänner – inte minst i politiskt hänseende.

Men i själva verket vill man bara ha en burgare, en cola och smågodis framför Let's Dance, åka till Thailand och ligga på stranden på semestern (vilket man också gör när ingens ser). Precis som den typiske SD-väljaren som man vill distansera sig från. Den påtvingade livsstilen resulterar i en inre tomhet och rotlöshet – vilket syns i den tomma blicken (Kristersson) och avspeglar sig i en påtaglig tråkighet.

Det blev inte tydligare. Vad sjutton snackar du om?

Ska detta föreställa vara dina påhittade tankar (?) till en moderats agerande och sätt att tänka?

Du har nog missförstått vad en moderat är skulle jag säga.
Citera
2025-04-16, 10:31
Medlem
Svenskens minne är kort. Tuffe Uffe satt i Reinfeldts regering och vi såg hur Sverige på väldigt kort tid förvandlades till en än värre dystopi än den redan varit tidigare. Sedan ska man tro att de ändrat sig sedan dess och "ångrar" vad de åstadkom som Anders Borg nämnde i någon intervju? (tidigare var han för total massinvandring).

Moderaterna är tusen gånger värre än den värste sossen (se Reinfeldt och nu Tuffe Uffe). Det är inte bara att du ska lida i mångkulturen, de rika ska bli rikare och du ska övervakas in i minsta detalj och de allra svagaste i samhället ska ut i arbete även fastän de inte kan. Om du har tur blir du kanonmat eller får arbeta tills du stupar för att finansiera kalaset.

Dörren står fortfarande på vid gavel trots alla tomma löften.

SD imponerar föga och låter sig köras över gång på gång och är nöjda med de fullkomligt värdelösa "överenskommelserna" de har med Moderaterna. För att inte tala om alla löften de själva brutit till sina väljare. Bara en boomer som vaknat 2015 (sent ska en syndare vakna) är imponerad över vad de åstadkommit hittills...
Senast redigerad av Bigbozzebozzman 2025-04-16 kl. 10:37.
Citera
2025-04-16, 10:33
Medlem
Galejans avatar
Det säger sig väl självt, det hörs ju på namnet. Att vara moderat är inte att vara Carl Bildt utan att vara försiktig och ”lagom”. De döpte om gamla Högerpartiet till De Försiktigas Samlingsparti. Du lär aldrig se några extrema utfall från den bunten sitta-still-i-båtentänkare.
Citera
2025-04-16, 10:41
Medlem
MrSwedeGliderRunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Det säger sig väl självt, det hörs ju på namnet. Att vara moderat är inte att vara Carl Bildt utan att vara försiktig och ”lagom”. De döpte om gamla Högerpartiet till De Försiktigas Samlingsparti. Du lär aldrig se några extrema utfall från den bunten sitta-still-i-båtentänkare.

Jag har aldrig mött en moderat i hela mitt liv jag inte velat slå in käften på, typiska sneaky fuckers elevrådsmuppar. Dock är jag högerlibertarian och stoisk generellt, samt förstår att det inte är värt allt trassel, inte ens att tjaffsa med dem. Jag bara ignorerar.
Citera
2025-04-16, 10:54
Medlem
Flickpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Det är allmän kännedom att just Sverigedemokrater är lite extra svagbegåvade. Här ser du också att även de i toppen av partiet är det. De lurade sverje-kompisarna till att gå med på ditt å datt och sen när de fått det så stänger de dörren. Naturligtvis garvar moderaterna bakom dörren in till toaletten.. ehm, jag menar SD's partilokal.

Men förklara du, ska bli intressant.

Att arbetare röstar på SD som sedan släpper fram Moderat politik gör ju att man kan sluta sig till att dessa arbetare är idioter... vilket leder till att de kan tänka sig att rösta på idioter. Inget nytt.

Va vad jiddrar du om. Vänta, jag får kolla vad för tråd och forumdel jag är inne på.
...
Jaha, omöjligt att förstå vad du jiddrar om. Men fortsätt så kanske det blir tydligare?

Det blev inte tydligare. Vad sjutton snackar du om?

Ska detta föreställa vara dina påhittade tankar (?) till en moderats agerande och sätt att tänka?

Du har nog missförstått vad en moderat är skulle jag säga.

Alltså, om vi nu ska pratar om intelligens, så skulle jag tro att Jimmie Åkesson har en IQ på strax över 110. Det är högt för att vara politiker. Jag baserar det på hans förmåga att föra stringenta resonemang (Kristersson låter som en AI-bott!), hans flexibilitet i debatter där han faktiskt kan bemöta argument (politiker pratar ofta på om något helt annat i stället). Det tredje är att han kan vara ganska rolig och snabb ibland – även det är tecken på intelligens.

Dessutom har han en uppenbar integritet. Jag tror helt enkelt inte att man köper Jimmy med fina FN-jobb. Till skillnad från moderater som, på grund av sina komplex, är lätta byten. Finns många exempel på detta.

Det är en kombination av de saker jag nämner ovan som gör att han är en lämplig person att styra landet.

Om du ser på sossarna så är de riktiga idioter i ordets rätta bemärkelse. Särskilt kvinnorna (Maggan är dock ett undantag).

Högs genomsnittlig intelligenskvot i riksdagen kan nästan lova dig att du finner i miljöpartiet (lite oväntat kanske men intelligens är inte ett vaccin mot tokiga idéer och desillusion som bekant)

Det baserar jag på deras starka akademiska bakgrund. Bara en utbildning i natur från gymnasiet är mer krävande än en universitetsutbildning på Handels. Dessutom har du många med forskarutbildningar, kemister, biologer i Miljöpartiet. Vänsterflummarna från 70-talet har dött av.

Intelligensmässigt är Moderaterna, lika moderata där som de är i alla andra avseenden. Framför allt så är Ulf Kristersson en veritabel katastrof! Jag tror de är så med honom han faktiskt är en idiot men att han under 40 år formats av politikens logik och jargong. Det är helt något skevt med input och output som får en att undrar hur den faktiska bearbetningen i hans huvud går till. Detta gör att han så att säga "deltar" i samtalet ger svar som verkligen låter AI genererade.
Senast redigerad av Flickpojken 2025-04-16 kl. 11:06.
Citera
2025-04-16, 11:31
Moderator
Strix m/94s avatar
PI -> Partier & partipolitik

Strix/Mod
Citera
2025-04-16, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Enkelt svar, alla partier är kontrollerade av globalisterna. Det är precis som om Kanada som Klaus Schwab har sagt "We penetrate the cabinets". I Sverige är det nog mycket mer än hälften som är korrupta.
Berätta, hur kan jag bli köpt av ”globalisterna”? Får jag en extra, hemlig lön? Får jag mina räkningar betalda? Om inte, vilken ersättning får jag? Nyfiken fråga då jag har knaper ekonomi och funderar på att ansluta mig till globalisterna om jag får någon slags ersättning.
Citera
2025-04-16, 12:58
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Jag hade större förhoppningar på samarbetet med SD. Nu skulle alla förutsättningar finnas för att driva en ordentlig politik. Kristersson sätt att lyfta fram SD och Åkesson var föredömligt.

Så blev de dock inte.

Du verkar blunda för att motståndet mot "en ordentlig politik" - dvs en politik som INTE gör Sverige till ett farligare och fattigare land - är stort och massivt.

Nyligen kom utredningen om att utvisa och inte ge uppehållstillstånd till utlänningar, som gör Sverige till ett farligare och fattigare land. Protesterna kom genast.

Anne Ramberg var generalsekreterare i Sveriges advokatsamfund 2000–2019 och gav järnet för att så många brottslingar som möjligt skulle slå sig ned i Sverige. Sedan 2020 är hon ordförande i Uppsala universitets styrelse, Konsistoriet. Hon är också styrelseordförande i Stiftelsen Expo. Så här skriver hon på LinkedIn:

Citat:
Idag överlämnades den s.k. Vandelsutredningen (Ju 2023:25). Det är en förfärande läsning som inte hör hemma i en demokratisk rättsstat. Förslagen innebär bl.a. att utlänningar ska kunna avvisas och utvisas på grund av bristande vandel. Fler uppehållstillstånd ska kunna nekas eller återkallas med stöd av s.k. brister i hederligt levnadssätt och misskötsamhet. Det ska i princip vara lika lätt att återkalla ett uppehållstillstånd pga bristande vandel som att neka någon ett uppehållstillstånd. Ett stort antal centrala myndigheter åläggs en omfattande uppgiftsskyldighet till Migrationsverket.

Vi närmar oss med stormsteg ett angiverisamhälle där människor delas in i olika grupper, för vilka olika regler ska gälla. För utlänningar gäller godtyckliga bedömningsgrunder.

Utredningen har i alla hänseenden uppfyllt SD:s och Tidöavtalets uttalade främlingsfientliga hållning.
Den integritet som tidigare präglat svensk utredningsväsendet förefaller vara ett minne blott och har istället allt oftare ersatts av uttalde beställningsarbeten med smala direktiv.

"Instämmer helt!" skiver den socialdemokratiske massinvandringsevangelisten Jesper Strömbäck (professor i journalistik och medie- och kommunikationsvetenskap med inriktning mot politisk kommunikation vid Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMG) vid Göteborgs universitet).

Jesper Strömbäck har bl.a. skrivit boken: Utan invandring stannar Sverige (2016). Strömbäck anser, "att Sverige behöver invandring, att den är nödvändig för landet, att den är en tillgång och att den är en möjlighet till att föryngra Sveriges befolkning ... invandringen utvecklar landets kultur och bidrar till att stärka samhällsekonomin"/wikipedia.

Magasinet Konkret blir Jesper Strömbäcks inledande kanal:

https://magasinetkonkret.se/lag-om-vandel-inskranker-yttrandefriheten/

Fler anklagande artiklar lär följa.

Media och myndighetsanställda mobiliserar mot ALLA ansträngningar att ge Sverige "en ordentlig politik" - dvs en politik som INTE gör Sverige till ett farligare och fattigare land - och tar alla tillfällen i akt att försena och stoppa ngr förbättningar.
Senast redigerad av Meiji 2025-04-16 kl. 13:01.
Citera
2025-04-16, 13:41
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Armadou
Berätta, hur kan jag bli köpt av ”globalisterna”? Får jag en extra, hemlig lön? Får jag mina räkningar betalda? Om inte, vilken ersättning får jag? Nyfiken fråga då jag har knaper ekonomi och funderar på att ansluta mig till globalisterna om jag får någon slags ersättning.

De får "no show jobs" efter de har förstört vad de skulle. Exempel: Fredrik Reinfeldt som fick jobb på Bank of America Merrill Lynch utan någon direkt erfarenhet i branschen. En annan favorit är något toppjobb i FN eller NGO.

Globalisterna antar inte jobbresuméer utan de kommer till dig om de är intresserade. De är just vad Bilderberg är till för som kommer nu till Stockholm. Du ett försök att komma in där och övertyga dem
Citera
2025-04-16, 15:59
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bigbozzebozzman
Svenskens minne är kort. Tuffe Uffe satt i Reinfeldts regering och vi såg hur Sverige på väldigt kort tid förvandlades till en än värre dystopi än den redan varit tidigare. Sedan ska man tro att de ändrat sig sedan dess och "ångrar" vad de åstadkom som Anders Borg nämnde i någon intervju? (tidigare var han för total massinvandring).

Moderaterna är tusen gånger värre än den värste sossen (se Reinfeldt och nu Tuffe Uffe). Det är inte bara att du ska lida i mångkulturen, de rika ska bli rikare och du ska övervakas in i minsta detalj och de allra svagaste i samhället ska ut i arbete även fastän de inte kan. Om du har tur blir du kanonmat eller får arbeta tills du stupar för att finansiera kalaset.

Dörren står fortfarande på vid gavel trots alla tomma löften.

SD imponerar föga och låter sig köras över gång på gång och är nöjda med de fullkomligt värdelösa "överenskommelserna" de har med Moderaterna. För att inte tala om alla löften de själva brutit till sina väljare. Bara en boomer som vaknat 2015 (sent ska en syndare vakna) är imponerad över vad de åstadkommit hittills...

Nog för att moderaterna är skit, men det är ändå inget mot sossarna.

Och vad fan menar du med de rika ska bli rika enligt M? Det är ju för fan sossarna och de gröna miljöpacket som inte vill att arbetar- och medelklassen ska ha råd att köra bil eller flyga!
Citera
2025-04-22, 07:53
Medlem
Flickpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Armadou

Va gör exempelvis Reinfeldt idag? Han fick efter sin politiska bana ett fint på en bank har haft en sväng i FN och umgås med Blair. De kan man se som en slags belöning för att han har en viss politisk inriktning som ligger i tiden. Va gör Åkesson om 10 å (Om värden fortfarande ser ut som den gör idag dvs)?

Gamla partikamrater vittnar förresten om att Reinfeldt var konservativ under sin formativa år. Men han satte väll upp fingret i luften i ett avgörande skede och började rida på samtidens vågor i stället för kämpa mot vinden. Och man kan konstatera att de betalde sej för en medioker individ som Reinfeldt. Och inte bara för honom utan även hans son eller söner.
Senast redigerad av Flickpojken 2025-04-22 kl. 08:23.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in