2025-04-15, 21:12
Bannlyst
Är i en väldigt dålig position just nu och är i behov av pengar snabbt.

Ungefär mellan 2000kr och 4000kr.

Jag undrar hur jag ska göra? Är det sms lån? Behöver typ få in pengarna väldigt snabbt. Hur lång tid tills man får in pengarna på kontot?

Och ja, jag vet att räntorna som ska betalas tillbaka är mardröm, men har inget val nu. Hur ska jag se på räntorna?

Jag kommer antingen betala tillbaka hälften eller hela i slutet på denna månad eller så betalas allt tillbaka nästa månad.

Hur ska jag se upp mot räntorna?
Citera
2025-04-15, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HJALPMIGSNABBT
Är i en väldigt dålig position just nu och är i behov av pengar snabbt.

Ungefär mellan 2000kr och 4000kr.

Jag undrar hur jag ska göra? Är det sms lån? Behöver typ få in pengarna väldigt snabbt. Hur lång tid tills man får in pengarna på kontot?

Och ja, jag vet att räntorna som ska betalas tillbaka är mardröm, men har inget val nu. Hur ska jag se på räntorna?

Jag kommer antingen betala tillbaka hälften eller hela i slutet på denna månad eller så betalas allt tillbaka nästa månad.

Hur ska jag se upp mot räntorna?

Skaffa ett Klarnakort. Inte jättebra men lätt att få
Citera
2025-04-15, 21:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av marbellasnubben
Skaffa ett Klarnakort. Inte jättebra men lätt att få
Kan du utveckla lite?

Kan jag fixa det IDAG, NU?

När får jag mina pengar?
Citera
2025-04-15, 21:24
Medlem
Ta ett smslån. Kommer kosta dig nån hundring men du får kompensera det med att ta en hemmakväll på påskafton.
Citera
2025-04-15, 21:25
Medlem
Citat:
Kan du utveckla lite?

Kan jag fixa det IDAG, NU?

När får jag mina pengar?

Om det är NU som gäller så hade jag försökt låna av en släkting eller vän. Klarna kommer ta en vecka ca. Om det är panik så finns alltid CashBuddy. Svindyrt men du har pengarna i morgon.

Edit: Det är ett SMS-lån, räntan är därefter.
Citera
2025-04-15, 21:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Russinsmurfen
Ta ett smslån. Kommer kosta dig nån hundring men du får kompensera det med att ta en hemmakväll på påskafton.
Va? Vad menar du?
Citera
2025-04-15, 21:28
Bannlyst
Citat:
Om det är NU som gäller så hade jag försökt låna av en släkting eller vän. Klarna kommer ta en vecka ca. Om det är panik så finns alltid CashBuddy. Svindyrt men du har pengarna i morgon.

Edit: Det är ett SMS-lån, räntan är därefter.
Kan du berätta lite om räntan? Hur högt? Säg att jag fixar det, hur mycket behöver jag betala tillbaka i slutet av april?
Citera
2025-04-15, 21:32
Medlem
Citat:
Kan du berätta lite om räntan? Hur högt? Säg att jag fixar det, hur mycket behöver jag betala tillbaka i slutet av april?

Ingenting. Det kommer i maj. Jag gjorde detta när jag hade en låg period. Du behöver egentligen inte betala någonting, men om du inte betalar läggs räntar på skulden, och det blir det ännu mer ränta nästa månad, som du inte heller behöver betala, men skulden accellerar nåt otroligt!

Ett lån på 2000 kan lätt bli en skuld på 10000 inom ett halvår.
Citera
2025-04-15, 21:33
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Rubrik justerad (tidigare "BEHÖVS SNABBT! Låna 2000-4000 kr, hur gå tillväga? Räntor?").

Mod.
Citera
2025-04-15, 21:33
Medlem
Nej det vet jag inte exakt men du åker väl på en uppläggningavgift och ränta så betalar du om en månad blir det nog nånstans mellan 300 till 500 spänn.
Citera
2025-04-15, 21:37
Medlem
Citat:
Va?

Låt oss säga att du lånar 10000 med 25% ränta. Om du inte betalar lägger dom på 25% på nästa räkning, dvs din nästa skuld blir 12500. Om du inte betalar, lägger dom på 25% igen dvs din nya skuld är 15625. Detta är på gränsen till bedrägeri, men det står i deras villkor.
Citera
2025-04-15, 21:38
Bannlyst
Citat:
Låt oss säga att du lånar 10000 med 25% ränta. Om du inte betalar lägger dom på 25% på nästa räkning, dvs din nästa skuld blir 12500. Om du inte betalar, lägger dom på 25% igen dvs din nya skuld är 15625. Detta är på gränsen till bedrägeri, men det står i deras villkor.
Låt oss säga att jag tar ett lån på 4000 tusen kr idag. Då?

Tack för hjälp är väldigt orolig du gör mig lugnare. Tack!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in