Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-04-15, 20:06
Medlem
RickardRedig12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Alltid? Då menar från 1774? När ryssarna fördrev och mördade de som redan bodde där? Faktum är att Krim har funnits i tusentals år och av alla dessa år har ryssarna kontrollerat halvön i bara 180 år och Ukraina i 60 år. Tycker du verkligen att det är en jättestor skillnad, sett i ett historiskt perspektiv? Ska vi nu prata historiska rättigheter så är det nog faktiskt så att det är Turkiet som borde kunna ställa de mest berättigade anspråken på halvön.

Jo precis jag fattar ju såklart vad du är ute efter men då kan vi ju även gå tillbaka till dinosauriernas tid och värld och säga vem det var som var på krimhalvön först om det var t-rex eller om det var ankylosaurus?

Någonstans måste vi ändå kunna fokusera lagom tillbaka i tiden utan att vara löjliga.

Och du vet mycket väl om att både Ukraina och Krim har i princip alltid tillhört Ryssland.
Precis som att det vackra Skåne som jag kommer ifrån är egentligen danskt från början.
Citera
2025-04-15, 20:08
Medlem
RickardRedig12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vodkasomsnus
Rysslands fullskaliga invasion började 2022.
Kriget har pågått sedan 2014.

Vill du ha domstolsorder också?

Ryssland s fullskaliga Invasion började som du säger 2022 och det var det som vissa ville få till att vara ett krig.
Det rörde sig om en specialoperation ingenting mer eller annat.

Att kriget skulle ha pågått sedan 2014 det får stå för dig det jag tror inte att det är så många andra som håller med dig dock.
För det här tjafset med Ukraina och all tid som det upptog i massmedia började 2022.
Citera
2025-04-15, 20:10
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RickardRedig12
Jo precis jag fattar ju såklart vad du är ute efter men då kan vi ju även gå tillbaka till dinosauriernas tid och värld och säga vem det var som var på krimhalvön först om det var t-rex eller om det var ankylosaurus?

Någonstans måste vi ändå kunna fokusera lagom tillbaka i tiden utan att vara löjliga.

Och du vet mycket väl om att både Ukraina och Krim har i princip alltid tillhört Ryssland.
Precis som att det vackra Skåne som jag kommer ifrån är egentligen danskt från början.
Vad fan är "från början" i diskussionen?
Men det är tydligen viktigt att inte gå tiillbaka till dinopsauriernas tid...
Citera
2025-04-15, 20:19
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Ryssland s fullskaliga Invasion började som du säger 2022 och det var det som vissa ville få till att vara ett krig.

https://www.atlanticcouncil.org/blogs/ukrainealert/echr-ruling-confirms-russian-invasion-of-ukraine-began-in-2014/

The European Court of Human Rights (ECHR) ruled on January 25 that cases brought by Ukraine and the Netherlands against Russia were admissible. This intermediate decision is a significant legal milestone in the quest for justice over Russian aggression against Ukraine, as it recognizes that parts of eastern Ukraine seized by so-called separatists in spring 2014 were in fact controlled by Russia. “The Court found that areas in eastern Ukraine in separatist hands were from May 11, 2014, and up to at least January 26, 2022, under the jurisdiction of the Russian Federation,” the court stated.

This ruling confirms what had long been the world’s worst-kept secret. Ever since the appearance of the so-called Donetsk People’s Republic and Luhansk People’s Republic in eastern Ukraine’s Donbas region in spring 2014, it was apparent that these nominally independent entities were in fact closely tied to Russia. Nevertheless, Moscow continued to officially deny any direct involvement in eastern Ukraine until the launch of Vladimir Putin’s full-scale invasion on February 24, 2022.

Vad du sedan tycker eller Putin säger och katten skiter….
Japp du vet.
Citera
2025-04-15, 20:19
Medlem
Citat:

Du har aldrig funderat på varför Sveriges gränser är accepterade av Danmark?
Eller att Ukrainas gränser är accepterade av Ryssland?
Citera
2025-04-15, 20:24
Medlem
Erik.Blodyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Specsavers65
Ryzzland begår krigsförbrytelser.

Ukraina försvarar sig.

Det finns något som kallas krigets lagar, vilka även försvarande part är skyldiga att följa. Ukraina har gjort sig skyldigt till flertalet brott mot dessa lagar, liksom även Ryssland. Vi får se om det blir rättssak kring dessa krigsbrott efter att Ryssland besegrat Ukraina.

Det troligaste är väl dock att det blir "segrarens rättvisa", dvs ingen rättvisa alls.
Citera
2025-04-15, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Specsavers65
Vars kan crowdfunda till något sådant?

Helvete. Röda torget skulle verkligen göra skäl för namnet!

Absolut! Eftersom att det ALLTID är soldater där så finns det inga som helst problem i eftergranskningen om man skulle städa upp lite bland inaveln. Sedan att där är turister och lokala infödingar spelar såklart ingen roll - legitimt alla dagar i veckan.....sigh...fick jag det till att bli ursäktat som ett jävla sekundärt rysstroll nu?
Citera
2025-04-15, 20:41
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Jag förstår att du försöker provocera fram ett svar som skulle få mig att stödja att barn dör, och klustervapen men det kommer inte att hända..

Jag fördömer all form av våld mot oskyldiga, oavsett om det är Ryssland eller Ukraina som står bakom det.. Men Civila drabbas av alla krig vare sig vill eller inte…Men att göra en sådan jämförelse och försöka anklaga Rysslands handlingar i Ukraina är problematiskt när vi ser på den långvariga konflikten i Donbass och de övergrepp som skett där, även från Ukrainas sida.

Ukraina är inte utan skuld här. De har begått egna brott mot civila under den här konflikten, särskilt i Donbass, och att ignorera det för att peka på Rysslands våld är att blunda för verkligheten.

Nej , jag stödjer inte dödandet av barn eller oskyldiga människor – oavsett vilken sida de tillhör men Ukriana borde också har skyddat barnen mer och inte utsätta dom för ännu mer fara genom att arrangera en stor militär cermoni i en lokal med barn som går kurs..
Det är helt legitimt att göra likadant mot ryzzen den 9e maj, är upp till orcherna att hålla ryzzka småäckel borta den dagen. Fikus ryzzus finns på plats och är då självklart okej att bomba 💥
Citera
2025-04-15, 20:45
Medlem
Erik.Blodyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aztlan
Det är helt legitimt att göra likadant mot ryzzen den 9e maj, är upp till orcherna att hålla ryzzka småäckel borta den dagen. Fikus ryzzus finns på plats och är då självklart okej att bomba 💥

Faktum är att det vore spännande om ukrainarna lyckades smälla in ett par ballistiska missiler på Röda torget 9 maj. Men jag tror inte ens den kokainberoende juden Zelensky skulle vara så korkad, ryssarnas svar skulle inte låta vänta på sig.
Citera
2025-04-15, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erik.Blodyx
Det finns något som kallas krigets lagar, vilka även försvarande part är skyldiga att följa. Ukraina har gjort sig skyldigt till flertalet brott mot dessa lagar, liksom även Ryssland. Vi får se om det blir rättssak kring dessa krigsbrott efter att Ryssland besegrat Ukraina.

Det troligaste är väl dock att det blir "segrarens rättvisa", dvs ingen rättvisa alls.

Du har helt rätt i att dessa lagar följs utav 99% av oss när vu gjör vårt arbete ja. MEN...inrymmandes dessa 99% är att vi hade stoppat vilken Brian eller Nikolaj som helst från utförd order. SIMPELT och I VERKLIGHETEN

Det du tar som " regler" just NU...är ENDAST för att du vill finna ursäkter för attacken i Sumy. Hade du varit på den riktiga spelplanen istället för att bara sitta och försöka irritera för din tristess skull, så hade du antingen hållt käft eller sagt som sanningen är = det var helt utanför ramarna den attacken.

Det är DÄR vi sållar agnarna från vetet och ser vad som VERKLIGEN är så kallat neutralt.

Som sagt....ut i livet med dig din stackars jävla råtta till svensk, så kanske du får lite kött på benen i dina "troligast" och "segrarens rättvisa".
Citera
2025-04-15, 20:52
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik.Blodyx
Faktum är att det vore spännande om ukrainarna lyckades smälla in ett par ballistiska missiler på Röda torget 9 maj. Men jag tror inte ens den kokainberoende juden Zelensky skulle vara så korkad, ryssarnas svar skulle inte låta vänta på sig.
Botoxhoran i kreml beordrar ju dagligen bombningar av sjukhus och köpcenter i Ukraina så tattarorchernas svar skulle knappast vara något nytt mao. Bara för slajfZelensky & co att köra
Citera
2025-04-15, 20:59
Medlem
BeHPNemesis12345.s avatar
Den ryska 448:e brigaden som beordrade beskjutning av Sumy har fått ett tack från ukrainare. Brigaden fick besök av ukrainska missiler. Ukraina utlovar en stor hämnd för den blodiga attacken mot Sumy

https://wydarzenia.interia.pl/ukraina-rosja/news-odwet-ukrainy-za-sumy-przypuscili-atak-na-rosyjska-brygade,nId,21395883

Sergej Narysjkin, chefen för ryska yttre underrättelsetjänsten varnar att vid en eventuell konflikt med NATO blir Polen det primära målet för ryska styrkor. Därefter Baltländerna

https://wydarzenia.interia.pl/zagranica/news-ostrzezenie-z-rosji-ucierpia-kraje-baltyckie-i-polska,nId,21395734
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in