Citat:
Ursprungligen postat av
goderian2
hahaha vad du är korkad!
jag spenderade några sekunder på att ta fram info om ryska civila offer, och du har säkert lusläst, och ändå har du fel. kolla igen..
men jag hjälper dig.
https://en.wikipedia.org/wiki/Casualties_of_the_Russo-Ukrainian_War#cite_note-132
handlar om "konflikten" mellan ukraina och ryssland, med början 2014 när ryska "oflaggade" militärer plötsligt var i krim,
följt av det "inofficiella" kriget i donbass.
därefter följer Russian invasion of Ukraine (2022–present), du vet, det som diskuteras i tråden..
det står inget om refugees i den länken.. har rökt för mycket idag?
kan du läsa engelska?
varför gaggar du om donbass?
jag ska fråga dig, så jag kanske förstår var du har gått vilse.
hur många ryska civila har dött sen 2022?
hur många ukrainska civila har dött sen 2022?
Nej, där har du rätt. Jag tog inte bort en sak om den 3:e delen. Det var "förluster"* som det handlade om.
Dina frågor. Går inte svara på. Se igen de första raderna i det du länkar till.
Du kan väl engelska?
Citat:
Casualties in the Russo-Ukrainian War include six deaths during the 2014 annexation of Crimea by the Russian Federation, 14,200–14,400 military and civilian deaths during the War in Donbas,[1] and up to 1,000,000 estimated casualties* during the Russian invasion of Ukraine till mid-September 2024.[2]
*1,000,000 estimated casualties
*is a person in military service, combatant or non-combatant, who becomes unavailable for duty due to any of several circumstances,
including death, injury, illness, missing, capture or desertion.
Så du ger dig ut på ett försök att svara på minst en fråga som det ännu och troligen aldrig kommer att finnas ett svar på.
Så min tolkning av de 14 000 som du började med, var konflikten i Donbas. Så som det står i inledningen av länken som du hänvisade till. Se även ovan.
Jag släpper nu detta.