Citat:
Ursprungligen postat av
Bobbolink
Hade jag suttit i deras sits så hade jag absolut stått på barnets sida från dag 1! Jag hade aldrig förvarat min man om han hade blivit beskylld för något liknande. Hade lämnat honom tvärt efter bevisen som kom fram. Genomsnäll eller ej så tycker jag att han har brustit i föräldraskapet och varit en dålig pappa eftersom han varit ”naiv” och försvarat sin fru istället för sitt barn.
Han är ett offer, precis som hans barn. En person som denna Hannah är en klockren narcissist och förstår nog knappt själv att hon agerar fel. Det spelar ingen roll hur fel det är så har en sån person absolut ingen empati för andra och det spelar ingen roll att det är hennes egna barn.
Du behöver tänka dig in i vad noll empati faktiskt betyder. Du ser inte andras smärta över huvud taget. Ditt eget barn? Det gör ingen skillnad. Du ser enbart dig själv och du utgår också från att alla runt dig tänker på samma sätt. Skillnaden är att du känner att du själv "lyckas bättre" med rollen och "vinner".
De är bland det farligaste som existerar.
En man till en sån är också bearbetad sen sekund ett och kommer inte veta något annat tills den dagen han lämnar eller blir lämnad. Manipulation på extremt hög nivå.
Detta gäller även Hannahs mor. Manipulerad sen Hannahs födsel mer eller mindre.