2025-04-08, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nannegijala
Ja, Netanyahu påpekade att Israel ju inte har några tullar mot USA när de träffades i Washington häromdagen, men det var inget Trump tog något intryck av. 17% tull från USA kvarstår. Han tyckte det var avbetalning på den hjälp som Israel fått tidigare.

https://www.timesofisrael.com/stressing-billions-in-aid-trump-refuses-to-commit-to-removing-tariffs-on-israel/

Vi alla ska betala för USA:s kalas. De har överkonsumerat och haft saker i överflöd i årtionden medan resten av världen har levt snålare och sålt till deras kalas. Nu vill han lägga den notan på oss. Snacka om att amerikaner är bortskämda
Citera
2025-04-08, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mistyarrow
Vilka är oligarkerna i USA? Sverige har inga oligarker va?

Du kan till att börja med nämns alla de som satt på första raden i samband med Trumps installation, med hans BFF Musk som ett bra exempel.

Och nej, vi har aldrig i Sverige haft oligarker i våra beslutande församlingar. Det närmaste man kan komma är att PG Gyllenhammar, när AB Volvo stod på topp, under en period var aktiv i partipolitiken i Folkpartiet, men han förekom varken i Regering, Riksdag, Kabinett eller kommunfullmäktige.
Citera
2025-04-08, 13:36
Medlem
Rybars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doosing
Eller så börjar USA producera varor med lite högre kvalitet så de godkänns på EU marknaden? Deras bilar klarar inte våra säkerhetstester och deras mat har massa skit i sig som EU gör helt rätt i att stoppa. Det glömmer såklart trumpeten att säga.

Eller du vill få i dig samma skräpämnen som de får i sig i USA? För det vill inte jag

Du menar som strafftullar på 35.3% på kinesiska elbilar som klubbades igenom i tysthet utan protester oktober 2024. Nej nej EU är en falsk orm och behöver tryckas ned i skosulorna.
Citera
2025-04-08, 14:08
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Citat:
Ursprungligen postat av Korv-Bajs
När Greta vill skapa panik så är det jättegulligt och jättebra.

När Donald vill skapa panik så är det katastrof.

Varför är det så?
Efterbliven jämförelse. Greta har väl inte orsakat ett börsras i hela världen?

Är ett börsras ett problem?

"Buhu! Maten är för dyr!"

"Buhu! Aktierna är för billiga!"

Hur ska folk ha det egentligen?
Citera
2025-04-08, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korv-Bajs
Är ett börsras ett problem?

"Buhu! Maten är för dyr!"

"Buhu! Aktierna är för billiga!"

Hur ska folk ha det egentligen?

BÖRSRAS ?? DET HAR INTE ENS BÖRJAT!!
JAG SKYDDAR MIG, ALL IN I BIOTECH OCH BITCOIN AKTIER.

GO GO TRUMP!! TA GRÖNLAND OCH GÖR DITT FORTSATT GOA JOBB!
Citera
2025-04-08, 14:52
Medlem
RickardRedig12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rybar
Du menar som strafftullar på 35.3% på kinesiska elbilar som klubbades igenom i tysthet utan protester oktober 2024. Nej nej EU är en falsk orm och behöver tryckas ned i skosulorna.

Tror det handlade om att usa inte kan tillverka varor som håller måttet vilket jag själv intyg då jag är ägare av en Ford.
För er som inte vet så är bilen Ford - skit redan då den lämnar fabriken. Ja jag köpte bilen ny. Mina vänner med också Ford säger precis samma sak. Enbart en jäkla massa problem.

När jag var i usa sist så hade de bara skit livsmedel "non fat$ med mera. Enbart massa genmanipulerat skit som gör din hälsa sämre.

Men ändå surar Trump för EU inte vill köpa deras skit???
Lär er i usa istället börja tillverka ordentliga bilar och livsmedel med mera så kanske folk köper eran skit.
Att ni sänker tullar med noll kommer inte göra fler vill ha era defekta bilar för det.

Bara jämför en kines lur som Xiaomi som jag har nu och även innan. Finns ju ingen lur som slår den i kvalitet.
Ändå skrattar folk åt att det är mest skit som tillverkas där.
Kineserna är ju långt långt för jänkarna på tillverkning av allt.

Låt Trump kriga men det är han och jänkarna som förlorar och det är hög tid de får lära sig de är inte längre på plats nummer ett och alla är inte rädda för dem och deras numera förlagda soldater.
Citera
2025-04-08, 15:19
Medlem
Förra gången Trump gav sig på Kina blev det 1-0 till Kina, och Trump fick punga ut ca 40 miljarder i bistånd till egna bönderna för att hans egna jordbruk inte skulle gå under. Jordbruket är inte i balans än idag ifrån den fadäsen, men Trump försöker ge sig på Kina igen nu. Han lärde sig liksom inte förra gången.
Citera
2025-04-08, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Finns det några köpare?
Det finns alltid köpare om priset är det rätta.
Citera
2025-04-08, 16:13
Medlem
ziracorns avatar
Trump, Xi, Putin är redan eniga. Bara ett spel.

Europa ska drabbas.
Citera
2025-04-08, 16:28
Medlem
Kineserna trollar Amerika med memes
om en amerikansk återindustrialisering.
https://x.com/AdameMedia/status/1909404854222528731
Citera
2025-04-08, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Kineserna trollar Amerika med memes
om en amerikansk återindustrialisering.
https://x.com/AdameMedia/status/1909404854222528731

Ja det verkar ju inte så genomtänkt. De ska byggas fabriker som kommer vara klara långt efter trumpen är borta. Sen är det inte bara att öppna en ny fabrik. Varje fabrik kommer ju behöva köpa varor från andra verksamheter. Och de ska tydligen inte ha råd att handla det materialet från andra länder? Något så simpelt som arbetsmaterial, skruvar eller bara plasthandskar kan bli för dyrt. Allt görs ju i kina. Blir en jävla massa fabriker man måste starta upp samtidigt 😁
Senast redigerad av Doosing 2025-04-08 kl. 16:58.
Citera
2025-04-08, 16:38
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Sandlådenivån är hög.

Elect a clown, expect a circus.

Bara att hålla med!

Hur höga tullar är ens rimliga!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera