2025-04-07, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
De korrupta svinen sysslar med börsmanipulation helt öppet och uppenbart på instruktion av Trump, hade det varit någon annan än Trump hade det blivit åtal och dom lex Bernie Madoff.

Precis den tanke som slog mig, de var tvungna att bromsa börsraset, när sett var gjort förnekade de det tidigare uttalandet.
Citera
2025-04-07, 17:42
Medlem
DRAVKCABs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robbinist
Yep. Det är som så många av oss sagt från första början. Det handlar ENBART om att "visa vem som är boss", vem som ska uppfattas som högst i status osv. Sätter man emot, nånting överhuvudtaget, då mopsar man sig - tycker han - och då höjer han ännu mer. Möter man upp igen på samma nivå, då höjer han med det femdubbla. Man SKA göra som han säger, eller så skruvar han upp mer, o mer, o mer ...

Konsekvenser? Det ordet kommer han inte ens slå upp i ordlistan.

USA är Boss vilket du kommer bli varse inom kort.

Att Kina försöker svara emot är ju en poker bluff fullkomligt tydlig och rent av pinsam för alla som förstår marknader och global handel.
Citera
2025-04-07, 17:42
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newkie
Om motsatsen sker? Vad babblar du om?

Jag förklarade att Trump inte kan skita på befolkningen i 4 år bara för att han valdes till president.

I senaten är 35 platser uppe för omval 2026. 22 innehas idag av republikaner. I representanthuset skiljer det bara 3 mandat. Som jag sa, det krävs väldigt lite för att Trump ska lida stora maktförluster om 2 år. Väldigt mycket av vad en president gör måste godkännas av kongressen.

Vad som sen händer i verkligheten får vi se. Jag kommer inte gråta oavsett då jag inte är särskillt investerad i amerikansk politik. Men ditt uttalande föreslår att du gärna går runt med röd kepa. Så jag undrar vem som kommer grina 2026..

Du verkar inte förstå vad MAGA handlar om. Alla som nu uttalar sig i svensk media hatar Trump. Därför får du en skev bild av vad detta kan leda till.
Citera
2025-04-07, 17:43
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robbinist
Yep. Det är som så många av oss sagt från första början. Det handlar ENBART om att "visa vem som är boss", vem som ska uppfattas som högst i status osv. Sätter man emot, nånting överhuvudtaget, då mopsar man sig - tycker han - och då höjer han ännu mer. Möter man upp igen på samma nivå, då höjer han med det femdubbla. Man SKA göra som han säger, eller så skruvar han upp mer, o mer, o mer ...

Konsekvenser? Det ordet kommer han inte ens slå upp i ordlistan.

Skall man sedan gissa litet till, så kan den litet speciella situationen inträffa, att USA ensamt blockerar allt som Kina kan erbjuda, och då öppnar för att andra länder kommer att få all tillgång till sådant som USA i praktiken förnekar sig själva.

Ur ett national- och företagsekonomiskt perspektiv kan detta skada USA mycket mer än det kan skada Kina. (Annat vore det om USA haft med sina allierade i detta. Men det lär man inte ha.)
Citera
2025-04-07, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DRAVKCAB
Eran läsförståelse är ju som vanligt bristfällig

#Degenerativt

Nu läste jag inte detta utan såg det på nyheterna. Trump har uppenbara problem med att få cirkusartisterna i Circus Trump att gå i takt.
Citera
2025-04-07, 17:47
Avslutad
Trumps nya hot: Ännu högre tullar mot Kina på 50% (2025-04-07)

https://www.aftonbladet.se/minekonomi/a/4B8BL6/liverapportering-oro-pa-borsen?pinnedEntry=1365951

Citat:
Kina har utfärdat hämndtullar mot USA efter Trumps tullbesked.

Nu hotar den amerikanske presidenten med att höja tullarna ytterligare.

”Om Kina inte drar tillbaka sin 34% ökning utöver sitt redan långvariga handelsmissbruk senast i morgon, den 8 april 2025, kommer USA att införa YTTERLIGARE tullar på Kina på 50%, med verkan den 9 april”, skriver han på Truth Social.

”Dessutom kommer alla samtal med Kina angående deras begärda möten med oss ​​att avslutas! Förhandlingar med andra länder, som också har begärt möten, kommer att inledas omedelbart. Tack för din uppmärksamhet på denna fråga!”.

Kommer Kina dra tillbaka sina 34% ökning eller inte?
Kommer Trump att införa nya 50% tullar på Kina eller han hotar bara?
Senast redigerad av Zeusy 2025-04-07 kl. 17:52.
Citera
2025-04-07, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zeusy
https://www.aftonbladet.se/minekonomi/a/4B8BL6/liverapportering-oro-pa-borsen?pinnedEntry=1365951

[b]

Kommer Kina dra tillbaka sin 34 ökning eller inte?
Kommer Trump att införa nya 50% tullar på Kina eller han hotar bara?

Härligt, då är handelskriget på gång på allvar. Kina kommer inte våga svara till slut tror jag. USA har massivt handelsunderskott med Kina. Vad har Kina att erbjuda USA som de inte har ? Ingenting förutom jordartsmetaller.
Citera
2025-04-07, 17:51
Medlem
Enligt artikel I DN:
Peter Navarro säger att de som vill slippa tullarna måste göra sig av med andra handelshinder och pekar specifikt på EU-momsen.
Eftersom det är en omöjlighet med hänsyn till statsfinanserna för länderna inom EU verkar läget helt låst. Momsen utgör exempelvis nästan 600 miljarder i den svenska statsbudgeten. Närmare hälften av statens inkomster.
Citera
2025-04-07, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Master.Palm
Nu läste jag inte detta utan såg det på nyheterna. Trump har uppenbara problem med att få cirkusartisterna i Circus Trump att gå i takt.
Det är hysteri i "luften"
The rumour, which quickly circulated on social media, appeared to stem from comments attributed to Kevin Hassett, a senior economic adviser
.
https://www.msn.com/en-in/news/world/trump-mulling-90-day-tariff-pause-amid-market-turmoil-here-s-what-us-president-white-house-said/ar-AA1CsluN
Citera
2025-04-07, 17:52
Medlem
analkings avatar
vilken kung trump är nu snackar han baseball hela tiden och skiter i de övriga korrupta ledarna som har PANIK
Citera
2025-04-07, 17:52
Medlem
Slappna av alla i tråden. Vi har roligt. Trump rör om lite i den annars så tråkiga globala handeln. Tullarna kommer göra gott. Efter nedgång kommer uppgång
Citera
2025-04-07, 17:54
Medlem
KiteOnTiles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av analking
nu snackar trump snart live för er som tröttnat pa propagandamedia

live

https://www.youtube.com/watch?v=K2XxDhkaT_A

Och Trump propagerar inte menar du?

Herregud som han ser ut idag! Hur mycket har smort ner sig? Ser ju ut att ha varit för nära ett kärnvapentest. Men, ok nu får vi väl höra vad han har att säga om de kunde sluta med sporttramset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in