Citat:
Ursprungligen postat av
AbortRetryIgnore
Sarnecki är kriminolog som har gjort en del ifrågasatta uttalanden.
Wolodarski är journalist. En bland många.
Soros hade vissa finansiella intressen i Sverige för över 30 år sedan men har sedan dess inget med Sverige att göra.
Aschberg är en välkänd journalist han också. Han ärvde inget av sin farfars förmögenhet. Vad har han gjort för fel?
Hade jag suttit på pengar från Olof hade jag nog också sagt att jag inte ärvde något och haft utländska konstruktioner eller dylikt. Så här skrev man 1949
Citat:
Aschberg advanced
money to the first Soviet Govern
ment, and as a reward he received
authority in 1922 to establish a
foreign trade bank in Moscow, and
to export goods from Soviet Rus
sia, lintil his bank was nation
alised in 3P25, Aschberg made a
fortune and esablished his famn
us '(hr Banker of the Kremlin.'
The newspaper added 'Prob-
ably he is one of the richest men
in Europe .'
https://trove.nla.gov.au/newspaper/article/63447594
Han såg även till att smälta ner guld som i princip hela världen hade sanktioner emot och gav dem en ny stämpel. Guld rånat och stulet. <--------- Är det inte exakt det här Aron Flam påstår att svenska staten gjorde? Sålde järnmalm och "tog emot stulet guld" Olof var under hela sitt liv involverad och samarbetade med LO, S och annat.
Tror ni Aron Flam, som försöker knyta S till nazisterna bara ha haft otur och missat att Olof Aschberg var bästis med personer som Hjalmar Branting och diverse andra?
Jag följde hans podcast för 5 år sedan eller något sådant. Han påstår att Sverige tagit emot "stulet guld" Men nämner inte att 500 ton guld togs emot av Aschberg, som smältes ned och fick svenska stämplar.
https://www.foretagskallan.se/foretagskallan-nyheter/lektionsmaterial/olof-aschberg/ här kan man också läsa att Bonnier, (chock) också finansierade organiserade attacker mot svenska företag.
Jag antar, att "Sverige" och den "svenska bankiren" tog emot guld som var rånat av mördade människor. Vi får skulden för saker vi påstås inte ha gjort tillräckligt av, eller gjort för mycket. Vi får också skulden när "svenskar" begår brott. Att påstå att hans grupp-tillhörighet bör diskuteras = antisemitisk korkad propaganda.