2025-04-06, 11:43
Medlem
Piztos avatar
Jag kan för mitt liv ej förstå varför hon envisas med att ha prästkragen på i tid och otid och jag misstänker starkt att hon även sover med den.
Såg att hon bar den vid nyinvigningen av Notre Dame där hon väl var med i egenskap av statsministerns fru och inte som representant för kyrkan. Likaså vid nobelfesten
Lika udda var det vid begravning av en kändis där hon bar full utstyrsel trots att hon inte var förrättare utan även där med som Uffes fru.
För mej verkar det sjukare än sjukt - må så vara att man är stolt över sin titel/ämbete men för den skull behöver det inte skrivas på folks näsor.
Enda gången jag sett att det var befogat var väl när hon vigde E-type och hans tillkommande, kvinnan med färgade håret, men f.ö. verkar det malplacerat.
Mycket har skrivits om hennes utseende vilket väl är något hon måste dras med men jag kan konstatera att hon inte är något runkobjekt i vart fall.
Citera
2025-04-06, 11:47
Medlem
Eftersom man vigs till präst slutar man aldrig vara gift med sitt ämbete, det gäller dygnet runt. Det hedrar henne, i princip, att hon följer det. Men hon tar väl av den i sängen, när hon och Uffe ska idka kristet godtagbar sex? Eller kanske inte...
Citera
2025-04-06, 11:56
Medlem
Merwinnas avatar
Det konstigaste är ju att hon inte tar till sig av kritiken. Speciellt när hon blandar prästskruden med något annat - som en aftonklänning, som hon gjorde på Nobelfesten senast - ser det helt bisarrt ut. Samtidigt kan man försöka se det lite positivt vid statsbesök, för det signalerar i alla fall att Sverige fortfarande är ett kristet land... (Men ett vanligt litet smyckekors runt halsen skulle göra det lika bra.)

Citat:
Ursprungligen postat av Bayeux
Eftersom man vigs till präst slutar man aldrig vara gift med sitt ämbete, det gäller dygnet runt. Det hedrar henne, i princip, att hon följer det. Men hon tar väl av den i sängen, när hon och Uffe ska idka kristet godtagbar sex? Eller kanske inte...

Usch, nu fick jag upp bilder i huvudet. Det måste ju se ut som grodor, där hanen - som är mindre - kryper upp på den stora, tjocka honan... Man undrar ju även varför de måste adoptera sina barn? Det har aldrig förklarats.
Citera
2025-04-06, 12:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det konstigaste är ju att hon inte tar till sig av kritiken. Speciellt när hon blandar prästskruden med något annat - som en aftonklänning, som hon gjorde på Nobelfesten senast - ser det helt bisarrt ut. Samtidigt kan man försöka se det lite positivt vid statsbesök, för det signalerar i alla fall att Sverige fortfarande är ett kristet land... (Men ett vanligt litet smyckekors runt halsen skulle göra det lika bra.)

Usch, nu fick jag upp bilder i huvudet. Det måste ju se ut som grodor, där hanen - som är mindre - kryper upp på den stora, tjocka honan... Man undrar ju även varför de måste adoptera sina barn? Det har aldrig förklarats.

Nej, det är mer som spindlar där honan äter upp hanen efter befruktning. Det förklarar också varför det är adopterade barn.

Men det är väl klassiskt att kvinnorna kommer in i tidigare manliga bationer och river ner alla traditioner och strukturer som följer med ämbetet. Det är väl en del av "krossa patriarkatet" att förstöra sånt. Varför ska man inte kunna ha prästkrage med korsett lixom.
Citera
2025-04-06, 12:06
Medlem
kalkryggars avatar
Det är oerhört pinsamt för Sverige att vi har en statsminister som är gift med en kvinna som tror på dessa sjuka sagor. Men att det ska visas upp för övriga världen gör det så mycket värre.

År 2025 så tycker alla normalbegåvade att kristendomen och tanken om en gud är fruktansvärt dumt och pinsamt. Därför så kan man dra det ännu längre och ifrågasätta om det verkligen är en god idé att ha en statsminister som frivilligt är gift med en kristen utövare?

Åtminstone så borde vi ha som krav på att statsministern, ministrar och representanter (med sällskap) för Sverige presenterar sig 100% sekulärt och vid fråga tar avstånd från religioner. Det skulle bara vara normalt sunt förnuft.

Någon gång måste vi faktiskt ta verkligheten på allvar. Fy fan!

Citat:
Ursprungligen postat av OstermalmWeeknd
Vi föreslår byte av forum ifrån Pol inr / Politiker till Kultur / Kändisskvaller.

Jag förstår det som att TS till stor del vill diskutera det med avseende på vår statsminister och den kopplingen. Då tycker jag tråden ligger rätt så vi får den avgränsningen. Något som jag själv tycker är mycket viktigt att vi diskuterar mer.
Citera
2025-04-06, 12:14
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Det är oerhört pinsamt för Sverige att vi har en statsminister som är gift med en kvinna som tror på dessa sjuka sagor. Men att det ska visas upp för övriga världen gör det så mycket värre.

År 2025 så tycker alla normalbegåvade att kristendomen och tanken om en gud är fruktansvärt dumt och pinsamt. Därför så kan man dra det ännu längre och ifrågasätta om det verkligen är en god idé att ha en statsminister som frivilligt är gift med en kristen utövare?

Åtminstone så borde vi ha som krav på att statsministern, ministrar och representanter (med sällskap) för Sverige presenterar sig 100% sekulärt och vid fråga tar avstånd från religioner. Det skulle bara vara normalt sunt förnuft.

Någon gång måste vi faktiskt ta verkligheten på allvar. Fy fan!

Jag förstår det som att TS till stor del vill diskutera det med avseende på vår statsminister och den kopplingen. Då tycker jag tråden ligger rätt så vi får den avgränsningen. Något som jag själv tycker är mycket viktigt att vi diskuterar mer.

Här håller jag inte med, för i dessa dagar med hotet om islamisering över oss, är det viktigare än någonsin att signalera att Sverige är, har varit och alltid kommer att vara ett kristet land. Dock är jag emot kvinnliga präster, så för mig blir detta med prästskruden på en kvinna helt fel ändå...
Citera
2025-04-06, 12:18
Medlem
Piztos avatar
Citat:
Såvida inte statsöverhuvudena undrar vem som dött alt. gifter sig...
Citera
2025-04-06, 12:19
Medlem
Piztos avatar
[/quote]
Jag kan bara konstatera att om han ramlar av är det bara slarv
Citera
2025-04-06, 12:24
Medlem
Håller inte alls med och jag tycker det är positivt att hon visar upp att hon är präst och inte döljer det, som att hon vågar stå upp för sin tro och att hon har ett kall. Dessutom blir hon mer som en egen person än att bara vara "statsministerns fru".
Citera
2025-04-06, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pizto

Förmodligen har man inte kunnat få barn, många som har det problemet i Sverige och adopterar.
Citera
2025-04-06, 12:30
Medlem
Piztos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Favoritgame
Håller inte alls med och jag tycker det är positivt att hon visar upp att hon är präst och inte döljer det, som att hon vågar stå upp för sin tro och att hon har ett kall. Dessutom blir hon mer som en egen person än att bara vara "statsministerns fru".
Eftersom de bevistar tillställningarna i form av par finns det ingen som helst anledning att profilera sig även om det verkar som att det är hon som bär byxorna i familjen
Citera
2025-04-06, 12:31
Medlem
Citat:
Här håller jag inte med, för i dessa dagar med hotet om islamisering över oss, är det viktigare än någonsin att signalera att Sverige är, har varit och alltid kommer att vara ett kristet land. Dock är jag emot kvinnliga präster, så för mig blir detta med prästskruden på en kvinna helt fel ändå...

Vi här i Norden har ju inte alltid varit kristna: innan ärkebiskopen från Hamburg-Bremen, Ansgar, var här på 800-talet och missionerade hade vi den urgamla asatron, egentligen inte en regelrätt religion utan mer en tradition förankrad i naturen och folkets vardag och handlande. En mustig brygd av folktro och sagor, traditioner och levnadsregler. Kanske skulle vi gå tillbaka till denna?
Senast redigerad av brakfesten009 2025-04-06 kl. 12:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in