Det är oerhört pinsamt för Sverige att vi har en statsminister som är gift med en kvinna som tror på dessa sjuka sagor. Men att det ska visas upp för övriga världen gör det så mycket värre.
År 2025 så tycker alla normalbegåvade att kristendomen och tanken om en gud är fruktansvärt dumt och pinsamt. Därför så kan man dra det ännu längre och ifrågasätta om det verkligen är en god idé att ha en statsminister som frivilligt är gift med en kristen utövare?
Åtminstone så borde vi ha som krav på att statsministern, ministrar och representanter (med sällskap) för Sverige presenterar sig 100% sekulärt och vid fråga tar avstånd från religioner. Det skulle bara vara normalt sunt förnuft.
Någon gång måste vi faktiskt ta verkligheten på allvar. Fy fan!
Citat:
Ursprungligen postat av
OstermalmWeeknd
Vi föreslår byte av forum ifrån Pol inr / Politiker till Kultur / Kändisskvaller.
Jag förstår det som att TS till stor del vill diskutera det med avseende på vår statsminister och den kopplingen. Då tycker jag tråden ligger rätt så vi får den avgränsningen. Något som jag själv tycker är mycket viktigt att vi diskuterar mer.