2025-04-05, 18:56
Medlem
najah-al-shammaris avatar
Citat:
Madlyn Alabdullah, i dag reporter på SVT Gävleborg, och hennes barndomsvän Haneen fortsätter sina liv i olika länder. Madlyn gör som hundratusentals andra syrier gjorde under åren 2014 till 2024 – hon lämnar sitt hemland för Sverige.

När regimen i Syrien faller i december förra året så händer något med Madlyn. Hon börjar fundera på om det nu, till skillnad från under inbördeskrigets år, finns en framtid i landet.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/gavleborg/svt-reportern-madlyn-kan-jag-flytta-tillbaka-till-mitt-hemland

Diskutera era tankar.
Borde Madlyn Alabdullah återvända till Syrien? Tror ni hon kommer göra det? Kommer hon isåfall säga upp sitt svenska medborgarskap och alla skattefinansierade förmåner?
Citera
2025-04-05, 19:11
Medlem
AppleIntelligences avatar
Hon borde det.
Citera
2025-04-05, 19:14
Medlem
TheGretaResets avatar
Ja tack.

nån som tror att hon kan ett i närheten lika bra jobb i syrien?
Citera
2025-04-05, 19:16
Medlem
Ja, hon borde givetvis flytta tillbaka till sitt hemland.
Citera
2025-04-05, 19:19
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av najah-al-shammari
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/gavleborg/svt-reportern-madlyn-kan-jag-flytta-tillbaka-till-mitt-hemland

Diskutera era tankar.
Borde Madlyn Alabdullah återvända till Syrien? Tror ni hon kommer göra det? Kommer hon isåfall säga upp sitt svenska medborgarskap och alla skattefinansierade förmåner?

Naturligtvis borde hon omedelbart återvända hem men liksom alla ni otacksamma svartingar så kommer hon att behålla sitt svenska medborgarskap för att utnyttja vår välfärd.
Citera
2025-04-05, 19:29
Medlem
Ingen vill ha henne och hennes släkt, kusiner , farbröder etc här så bara att ta med sig dom också och stick här ifrån.
Citera
2025-04-05, 19:32
Moderator
Ancistruss avatar
Ja, det behövs journalister i Syrien så jag tror hon kan göra stor nytta där ifall hon återvänder dit.
Citera
2025-04-05, 19:35
Medlem
Ett land bygger inte sig själv.
Vem skall bygga välfärden i Syrien hade hon tänkt sig?
Skall hon vänta fem år o sedan glida ner när allt är klart?

Självklart skall hon åka hem o kavla upp sina ärmar.
Citera
2025-04-05, 19:37
Medlem
stigenhems avatar
Ja varför inte? Hon känner sig säkert mer hemma där än i Sverige.
Citera
2025-04-05, 19:40
Medlem
franges avatar
Jatack, gör gärna det. Jättebra, det behövs säkert hornalister där nere - vi har redan betydligt för många här i Sverige.
Citera
2025-04-05, 19:48
Medlem
JA, klart du ska tillbaka hem till ditt hemland.
Citera
2025-04-05, 19:49
Avslutad
Hon får göra som hon vill. Varför ska vi andra ta ställning?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in