2025-04-03, 21:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Du måste skilja mellan sex och förhållanden. Det är lätt för kvinnor att hitta män att ligga med men inte lika lätt att hitta en livspartner. Många kvinnor tror att det där är samma sak och blir sen besvikna att det inte blev nåt mer än sex. När detta har hänt tillräckligt många gånger så blir de frustrerade av de gång på gång förväntat sig annat resultat av samma val av aktivitet.

Du tycker inte att det spelar någon roll med "sexuell historik", men det gör män i gemen. Det gillar du inte. Du får dock acceptera att det är så eller fortsätta vara en bitterfitta.
Att du tror att man blir mer "kunnig" i sex för att man har haft fler partners visar bara på att du svalt den moderna feminismens propaganda med hull och hår.
Skämtar du eller? Det är FÖR lätt för en kvinna att hitta en partner. Det är så lätt att kvinnor numera tar alldeles för lätt på det. Självklart.

Det du beskriver förekommer nog inte i särskilt hög grad. Killar vill bli ihop direkt, även upp i hög ålder.

Det du beskriver verkar vara en typisk grej som manosfärer lär ut. Men det är inte så verkligheten ser ut. Du behöver för den sakens skull inte övertolka mitt inlägg som att jag ligger runt. Men just att kvinnor har blivit så dissade stämmer faktiskt inte .

(Det du beskriver är fortfarande inget som anger att hon måste vara oskuld.)
Senast redigerad av Ensamvarg666 2025-04-03 kl. 22:07.
Citera
2025-04-04, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ensamvarg666
Skämtar du eller? Det är FÖR lätt för en kvinna att hitta en partner. Det är så lätt att kvinnor numera tar alldeles för lätt på det. Självklart.

Det du beskriver förekommer nog inte i särskilt hög grad. Killar vill bli ihop direkt, även upp i hög ålder.

Det du beskriver verkar vara en typisk grej som manosfärer lär ut. Men det är inte så verkligheten ser ut. Du behöver för den sakens skull inte övertolka mitt inlägg som att jag ligger runt. Men just att kvinnor har blivit så dissade stämmer faktiskt inte .

Håller med.

Om män vill att kvinnor ska börja värdera män som sexobjekt som de tär värt anstränga sig för...så måste män börja hålla på sig, på motsvarande sätt som kvinnor i alla tider lärt sig, eller tvingats till eller agerat efter egen vilja...

Och vill män att kvinnor ska vilja ha mer sex med dem, så behöver de sluta med detta evinnerliga slutshamande samt sluta utsätta kvinnor på gruppnivå för sexuellt våld och tvång.
Citera
2025-04-04, 11:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Håller med.

Om män vill att kvinnor ska börja värdera män som sexobjekt som de tär värt anstränga sig för...så måste män börja hålla på sig, på motsvarande sätt som kvinnor i alla tider lärt sig, eller tvingats till eller agerat efter egen vilja...

Och vill män att kvinnor ska vilja ha mer sex med dem, så behöver de sluta med detta evinnerliga slutshamande samt sluta utsätta kvinnor på gruppnivå för sexuellt våld och tvång.
Ja definitivt det med. Men också ska de inte böna och be om att få bli ihop som de gör idag. Inte ovanligt att de gör det efter alldeles för kort tid. Jag värderar inte relationer högt alls pga detta.
Citera
2025-04-04, 11:45
Medlem
Citat:
Ja definitivt det med. Men också ska de inte böna och be om att få bli ihop som de gör idag. Inte ovanligt att de gör det efter alldeles för kort tid. Jag värderar inte relationer högt alls pga detta.

Eller du kanske inte värderar den typen av intima relationer speciellt högt överhuvudtaget, med tanke på ditt nick.

Vissa människor vill faktiskt inte ingå i nån parrelation alls, vilket borde vara lika ok som att vilja ingå.
Citera
2025-04-04, 11:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Eller du kanske inte värderar den typen av intima relationer speciellt högt överhuvudtaget, med tanke på ditt nick.

Vissa människor vill faktiskt inte ingå i nån parrelation alls, vilket borde vara lika ok som att vilja ingå.
Ja det med, visserligen. Men jag värderar det inte högt för andra heller. När det är så lätt för tjejer att bli ihop med en kille. En tjej behöver inte hoppas på någonting. Killen kommer dra sina händer i håret så hårstråna går av och säga ”jag älskar dig” på 3-4:e dejten
Citera
2025-04-04, 12:00
Medlem
Citat:
Ja det med, visserligen. Men jag värderar det inte högt för andra heller. När det är så lätt för tjejer att bli ihop med en kille. En tjej behöver inte hoppas på någonting. Killen kommer dra sina händer i håret så hårstråna går av och säga ”jag älskar dig” på 3-4:e dejten

Njae..tror nog viljan på gruppnivå att bli tillsammans med någon är ungefär samma för båda könen.
Men vi har fortsatt kvar rätt mycket av de där traditionella rollerna av att killen ska jaga och fråga, och tjejen ska stå där och vänta och vara avvisande...

rätt trist om du frågar mig...kan tycka män borde få lov känna sig åtråvärda, och tjejer borde få friheten att vara aktiva.

Sen har du också en helhetsbild...kivnnor efter en viss ålder blir plötsligt helt ointressanta på marknaden medan män ofta har det motsatta de blir intressanta först efter en viss ålder...

också rätt märkligt.
Citera
2025-04-04, 12:03
Medlem
Molekyl3ns avatar
Är inte det mer i muslimska seder?
Citera
2025-04-04, 14:33
Medlem
Citat:

Kvinnor styr tillgången på sex för män. Män styr tillgången på förhållanden och giftermål för kvinnor. Det är verkligheten.
Citera
2025-04-04, 14:36
Bannlyst
Citat:
Kvinnor styr tillgången på sex för män. Män styr tillgången på förhållanden och giftermål för kvinnor. Det är verkligheten.
Njaa, som det ser ut är det män som erbjuder det för mycket. Tillgången är mättad om man säger så. För mycket och för lätt.

Men det där är också en typisk grej som bara verkar förekomma inom manosfärer. Fråga vilken tjej som helst hur det funkar i realiteten.

Och jag tror faktiskt inte att det är tjejer som bönar och ber om att få bli ihop.
Citera
2025-04-04, 14:40
Medlem
Citat:
Njaa, som det ser ut är det män som erbjuder det för mycket. Tillgången är mättad om man säger så. För mycket och för lätt.

Men det där är också en typisk grej som bara verkar förekomma inom manosfärer. Fråga vilken tjej som helst hur det funkar i realiteten.

Och jag tror faktiskt inte att det är tjejer som bönar och ber om att få bli ihop.

För dig kanske. Men det förutsätter att du inte är tjock, har barn från tidigare misslyckade förhållanden och är psykiskt stabil. Samt att du är feminin och vänligt sinnad. Då har du sånt att erbjuda som män gillar. Långt ifrån alla kvinnor kvalar in...
Citera
2025-04-04, 14:44
Bannlyst
Citat:
För dig kanske. Men det förutsätter att du inte är tjock, har barn från tidigare misslyckade förhållanden och är psykiskt stabil. Samt att du är feminin och vänligt sinnad. Då har du sånt att erbjuda som män gillar. Långt ifrån alla kvinnor kvalar in...
Alla dessa killar har varit lika enkla att ta för andra kvinnor tidigare och senare. Det är inte vanligt att män är kräsna. Snarare tvärtom, väldigt villiga att ha relationer
Citera
2025-04-04, 14:57
Medlem
Citat:
Alla dessa killar har varit lika enkla att ta för andra kvinnor tidigare och senare. Det är inte vanligt att män är kräsna. Snarare tvärtom, väldigt villiga att ha relationer

...och där gick du in i det väntade cirkelresonemanget. Du får leva i din villfarelse men tex statistik från Tinder talar sitt tydliga språk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in