2025-04-03, 20:33
Medlem
KiteOnTiles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rondellneger
Stackars Wallenberg

Du förstod inte ens det enklaste exempel jag kunde ge dig?
Citera
2025-04-03, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erik71757
Dom säger att det blir stort. Handlar inte om tullarna, hela världshandeln görs om, någon slags reset. Ingen vet hur det blir förrens om ett par månader, blir intressant att följa.

Detta behövs för att strypa globalisterna, de har infiltrerat överallt och håller emot förändringar, det enda som hjälper är när pengarna slutar flöda i alla riktningar.
USA bygger sin nation igen, vi borde göra samma i Sverige. Skrota korrupta EU och bygga om vår nation, kicka ut skiten.
Citera
2025-04-03, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KiteOnTile
Du förstod inte ens det enklaste exempel jag kunde ge dig?
Jo du lider med Wallenberg och hans globalistiska vänner som förstört Sverige med blattar feminism hbtq och allt annat skit som hemsöker västländerna
Citera
2025-04-03, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Homo-fil
Konstigt att ingen satt en kula i pannan på dig.

Dina kommentarer straffar resten av mänsligheten. De enda som är glada just nu är du och din mamma.

Jävla dåre.

Men ok, alla blir galna för att det införs tullar på länder där det inte finns företag.

Ganska enkelt. Om du har ett land som skiter i lagar och regler, så startar du ett företag på en ö eller en kontinent. Så kommer du runt tullar.

Ja. Donald trump är en dålig ledare för en super-ekonomi. Men ingen här har röstat på honom. Ni kan inte göra något åt det.

Ni får svälja det, och bara ta det. Världen blir sämre, men när gjorde en politiker senast något bra? Tänk efter. När? Är man inte yrkes-politiker, så är man affärs-man.

Fan skriver du din jävla fitta?

Det enda Trump gör nu är att destabilisera väst och hjälpa diktaturerna i öst.

Vadå NI får svälja detta? Både du och jag som boende i väst kommer att straffas ekonomiskt av detta din dumma jävla åsna, så att du rider ut i försvar för tjockisen är bland det sjukaste jag har läst.

Kanske inte bara är Trump som borde ha en kula i pannan.
Citera
2025-04-03, 20:41
Medlem
KiteOnTiles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rondellneger
Jo du lider med Wallenberg och hans globalistiska vänner som förstört Sverige med blattar feminism hbtq och allt annat skit som hemsöker västländerna

Jag struntar blankt i Wallenberg eller någon annan aktör på marknaden. Så länge DU faktiskt förstår hur tullar fungerar i praktiken är jag nöjd. Okunskapen kring den företeelsen är nämligen enorm, inte minst på detta forum.
Citera
2025-04-03, 20:41
Medlem
tram123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guldvask
Mest förvånad över att ingen har satt en kula i pannan på den orangea tjockisen än. Detta kommer såklart att straffa USA mer än någon annan. Den enda som är glad är Kina och Ryssland.

Vilken fullkomligt jävla dåre alltså.

Varför kommer det straffa usa? Har ju fungerat hittills, Volvo ska flytta över till usa, flera andra företag gör samma sak.

Typ inga länder vågar matcha tullarna mot usa så amerikanska företag fortsätter att exportera varor utan problem.

Det blir mer jobb och mer skatteintäkter för amerikanarna medans resten av världen tappar företag som flyttar över till usa pga minskad export.
Citera
2025-04-03, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tram123
Varför kommer det straffa usa? Har ju fungerat hittills, Volvo ska flytta över till usa, flera andra företag gör samma sak.

Typ inga länder vågar matcha tullarna mot usa så amerikanska företag fortsätter att exportera varor utan problem.

Det blir mer jobb och mer skatteintäkter för usa medans resten av världen tappar företag som flyttar över till usa pga minskad export.

Jag är hundra procent för att vi börjar förhandla med diktaturen Kina istället om det gynnar vår ekonomi.

Glöm den där tjockisen, han får klara sig bäst han vill. Bra jävla trött på amerikaniseringen som har varit i Sverige de senaste årtiondena ändå så.
Citera
2025-04-03, 20:45
Medlem
Citat:
Jag struntar blankt i Wallenberg eller någon annan aktör på marknaden. Så länge DU faktiskt förstår hur tullar fungerar i praktiken är jag nöjd. Okunskapen kring den företeelsen är nämligen enorm, inte minst på detta forum.
Jag är inte intresserad av tullar men om det får samhällsförstörarna att bli desperata är jag nöjd, Trump 2028
Citera
2025-04-03, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeerDoe
Detta behövs för att strypa globalisterna, de har infiltrerat överallt och håller emot förändringar, det enda som hjälper är när pengarna slutar flöda i alla riktningar.
USA bygger sin nation igen, vi borde göra samma i Sverige. Skrota korrupta EU och bygga om vår nation, kicka ut skiten.
Om du ska ”bygga din nation” genom att producera allt du konsumerar så är du snart relativt sett ett u-land. Man ska bara producera det man kan göra bättre och billigare än andra länder och importera resten.

Det kan finnas skäl att skydda vissa näringar, t.ex. vill man ha en egen matproduktion och en egen krigsindustri, men rent generellt så blir landet bara fattigare om man håller olönsam industri under armarna.
Citera
2025-04-03, 20:50
Medlem
Mrflinks avatar
En jävla clown som kommer att köra världsekonomin i sank. Det är som att ge Putin en straffspark i öppet mål. Hoppas den rödhåriga fula fan drabbbas av all olycka.
Citera
2025-04-03, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tram123

Det blir mer jobb och mer skatteintäkter för amerikanarna medans resten av världen tappar företag som flyttar över till usa pga minskad export.

Volvo har redan fabrik där. Be en vuxen förklara resten för dig.

Kanada svarar USA med 25-procentiga biltullar

Kanada inför 25-procentiga tullar på vissa bilar som importeras från USA som en motåtgärd mot den amerikanske presidenten Donald Trumps biltullar på 25 procent som trädde i kraft på torsdagen
Citera
2025-04-03, 20:52
Medlem
Citat:
Så länge produkterna inte innehåller en massa skadliga ämnen så är det ju fritt fram att handla hem dem själv. Visst, du får lägga lite jobb på det men det kan det väl vara värt? Jag har gjort det i åratal.
Okej..
Det har jag ingen erfarenet av men ska kolla det
Men klart vi ska kunna köpa fler amerikanska märken på Ica
Saknar massor bla de utmärkta frysvarorna, dricka, buljong etc etc
Senast redigerad av popll 2025-04-03 kl. 21:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in