2017-01-15, 19:41
Medlem
putinplazas avatar
Det finns ju personer som manifesterat cancer genom att enbart ha oroat sig för det. Dieten är viktig men ditt tänkande är fan viktigare... Ta det som det kommer. Oroa dig inte. Tänk inte på vad som hänt och tänk inte på om det kommer tillbaka. Radera ordet cancer ur ditt liv. Ge fullkomligt fan i socker och alkohol. Hitta andra vägar. Gå och köp kolloidalt silver och inta en tesked om dagen. Köp MSM. Googla.
Citera
2017-01-15, 19:43
Medlem
putinplazas avatar
Du kan kontakta mig privat om du vill ha fler alternativa tips! Gå med i kolloidalt silver gruppen på Facebook och ta kontakt med hon som har skapat den! Hon har varit med och hjälpt personer ta bort sin cancer enbart med kolloidalt silver!
Citera
2017-01-15, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av putinplaza
Det finns ju personer som manifesterat cancer genom att enbart ha oroat sig för det. Dieten är viktig men ditt tänkande är fan viktigare... Ta det som det kommer. Oroa dig inte. Tänk inte på vad som hänt och tänk inte på om det kommer tillbaka. Radera ordet cancer ur ditt liv. Ge fullkomligt fan i socker och alkohol. Hitta andra vägar. Gå och köp kolloidalt silver och inta en tesked om dagen. Köp MSM. Googla.

Självklart ska man försöka vara positiv...men att aldrig tänka på det som hänt om man genomgått en cancersjukdom med efterföljande behandling är nog svårt. Men det är lätt att tycka sådana saker om man själv inte genomgått detta. Bara tabletten många äter dagligen i minst fem år påminner liksom om det man genomgått. Samt de biverkningar som finns kvar efter operation, cellgifter och medicin.
Citera
2017-01-15, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mortill2
Jag upptäckte själv cancern i april förra året. Det är viktigt att själv undersöka sina bröst, denna tumören syntes inte ett år tidigare på mammografi.

Jag är 41 år.

Som jag skrev i ett inlägg ovan så har jag ändrat min kost en del efter min diagnos. Jag har nog ansett mig ganska hälsosam även innan detta, och har alltid varit smal och normalviktig och motionerat. Aldrig rökt.
Har dock ännu mer dragit ner vitt socker, mjöl etc ur kosten efter diagnosen. Men inte helt...fuskar ibland om jag ska fika med andra eller nåt.

Jag hoppas självklart att jag blir frisk. Men det får tiden utvisa. Vad jag vet NU har jag ingen spridning, men om man får ett återfall om nåt eller några år är det tämligen klippt. Dvs...då kan man få behandling som förlänger livet, men det går inte att bota. I vart fall inte om man får fjärrmetstaser, dvs att bröstcancern sätter sig i lever, lungor eller skelett (vilket är de vanligaste ställen den sätter sig på om den fjärrmetastaserar). Så nu kommer ett liv framöver där det gäller att hantera oron för återfall.
Men fy fan!! Jag blir tokig på sånt här. Hur lever du egentligen?

Hur hindrar cancern din vardag?
Är sannolikheten stor att man får återfall?
Vet du nån statistik på det?

Inom mig känner jag att det MÅSTE FINNAS NÅN NATURLIG Botemedel mot all cancer!!!

Cellgifter med massa biverkningar KAN INTE VARA LÖSNINGEN. ALDRIG!!!

Det här ska jag gräva djupt i då jag har en person som nyligen fått det.

En sak jag blir orolig över är att du säger dig vara nyttig. Hon jag känner äter väldigt bra med mycket bär och frukter, glutenfritt men en del kolhydrater, fisk, lax, absolut inget socker, inget bröd och kravmärkt så mycket det går.

Men ändå åker hon på det här!

Citat:
Ursprungligen postat av putinplaza
Du kan kontakta mig privat om du vill ha fler alternativa tips! Gå med i kolloidalt silver gruppen på Facebook och ta kontakt med hon som har skapat den! Hon har varit med och hjälpt personer ta bort sin cancer enbart med kolloidalt silver!

Det där låter intressant.

Jag vet inte hur jag ska uttrycka mig för att inte verka suspekt och förlora trovärdighet men något är MYCKET MÄRKLIGT med läkemedelsindustrin.

De döljer nåt och ger sjukdomar istället för riktiga läkemedel.

De sitter på svaren men VILL ENBART TJÄNA PENGAR.

Var ska man köpa sånt för att veta att innehållet är ÄKTA VARA?!!

Jag har ingen Facebook men vad säger hon?

Jag vill gärna komma i kontakt med henne.
Citera
2017-01-16, 08:41
Medlem
udons avatar
Jag tycker den här tråden borde fortgå under alternativmedicinska forumet. TS har fått mycket bra svar på sina frågor i början av tråden som nu flummar nu iväg med kostförändring, kolloidalt silver och annat hokus pokus.

Om man tror att cancer kan botas via matintaget eller genom att smälla i sig bevisat verkningslösa produkter (läs kolloidalt silver) har man grundligt missförstått vad cancersjukdomar handlar om.

Dock kan man genom att leva ett sunt liv minska risken för att drabbas av en del cancersjukdomar. Den största faktorn (om man räknar bort tex rökning) är ändock otur i det genetiska lotteriet.
Citera
2017-01-16, 08:49
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Provera! Ett hormon som liknar det naturliga progesteron. Det hämmar cancerceller vid bröst och ovariecancer.

Många känner till det som ett medel för att få regelbunden mens/ägglossning om man vill ha barn, eller för att hämma mensen vid endometerios.

Det är ett "må bra" hormon och kvinnor som tar de i större doser, speciellt cancerpatienter upplevs mer välmående och euforiska.
Läs lite om det.
Citera
2017-01-16, 10:30
Medlem
Det finns inga alternativa (om man avser alternativmedcinska) metoder för att bota cancer. Om någon alternativ behandling bevisas fungera är det per definition inte längre alternativmedicin.

Vitlök kan inte bota cancer, det finns inte heller någon kost som kan bota cancer och kolloidalt silver kan definitivt inte göra det. Positivt tänkande påverkar inte utfallet vid cancerbehandling (fast man är ju som patient lyckligare om man har framtidstro).

Det som bevisligen fungerar är kirurgi, cellgifter, strålning och alla andra fantastiska läkemedel som har forskats fram av läkemedelsindustri och oberoende forskare. Visst, läkemedelsindustrin tjänar pengar. Om det nu vore så att ex. en viss kost kunde bota cancer skulle landstingen och läkarna kasta sig över den och erbjuda den till alla. Enorma summor skattepengar skulle kunna sparas varje år. Det är därför inte speciellt troligt att sjukvården är involverad i någon stor konspiration tillsammans med läkemedelsindustrin.

Angående varför din närstående drabbats trots nyttigt leverne är det svårt att säga. Människor lever inte för evigt. P-piller ökar risken för bröstcancer, men minskar risken för andra typer av cancer. Den sammanlagda risken för att drabbas av cancer minskar. De typer som risken minskar för är dessutom svårare att upptäcka och behandla. Jag tycker därför inte att det var fel att behandla smärtan från cystan med kombinerade p-piller.

Lycka till med operationen och framtida behandlingen!
Citera
2017-01-16, 11:18
Medlem
Jag håller med om att diskussionen mer här handlar om alternativmedicin. Jag skulle aldrig för mitt liv tänkt tanken att inte ta emot den vård jag blivit erbjuden i form av cellgifter, strålning, operation etc. Trots biverkningarna. Jag har barn och är inte lastgammal, vill leva många år till. Var och en gör som de vill, men jag råder då alla jag möter i denna situation att ta emot den vård som erbjuds. Sen kan man, som i mitt fall, självklart tänka på att leva hälsosamt samt testa alternativa metoder. Men inte istället för det som sjukvården erbjuder, utan som ett komplement för att må bättre och göra det bästa man kan av sin hälsa.
Citera
2017-01-16, 12:33
Medlem
udons avatar
Citat:
Jag håller med om att diskussionen mer här handlar om alternativmedicin. Jag skulle aldrig för mitt liv tänkt tanken att inte ta emot den vård jag blivit erbjuden i form av cellgifter, strålning, operation etc. Trots biverkningarna. Jag har barn och är inte lastgammal, vill leva många år till. Var och en gör som de vill, men jag råder då alla jag möter i denna situation att ta emot den vård som erbjuds. Sen kan man, som i mitt fall, självklart tänka på att leva hälsosamt samt testa alternativa metoder. Men inte istället för det som sjukvården erbjuder, utan som ett komplement för att må bättre och göra det bästa man kan av sin hälsa.

Som "Gomersgotoground" skriver är det extremt osannolikt med universal läkemedelskonspiration. Varför skulle inte "läkemedelsbolagen" börja kränga kolloidalt silver om det nu verkligen fungerade? Man skulle ju tjäna miljarder direkt.
Citera
2017-01-16, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av udon
Som "Gomersgotoground" skriver är det extremt osannolikt med universal läkemedelskonspiration. Varför skulle inte "läkemedelsbolagen" börja kränga kolloidalt silver om det nu verkligen fungerade? Man skulle ju tjäna miljarder direkt.

Jo..precis. Sen tycker jag inte det är fel att testa olika alternativa lösningar som ett komplement Oman mår bättre av det. Tyvärr är cancerpatienter en lätt grupp att mjölka på pengar eftersom man är beredd att omfamna varje halmstrå.
Citera
2017-01-17, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av normallekman
Men fy fan!! Jag blir tokig på sånt här. Hur lever du egentligen?

Hur hindrar cancern din vardag?
Är sannolikheten stor att man får återfall?
Vet du nån statistik på det?

Inom mig känner jag att det MÅSTE FINNAS NÅN NATURLIG Botemedel mot all cancer!!!

Cellgifter med massa biverkningar KAN INTE VARA LÖSNINGEN. ALDRIG!!!

Det här ska jag gräva djupt i då jag har en person som nyligen fått det.

En sak jag blir orolig över är att du säger dig vara nyttig. Hon jag känner äter väldigt bra med mycket bär och frukter, glutenfritt men en del kolhydrater, fisk, lax, absolut inget socker, inget bröd och kravmärkt så mycket det går.

Men ändå åker hon på det här!

Det där låter intressant.

Jag vet inte hur jag ska uttrycka mig för att inte verka suspekt och förlora trovärdighet men något är MYCKET MÄRKLIGT med läkemedelsindustrin.

De döljer nåt och ger sjukdomar istället för riktiga läkemedel.

De sitter på svaren men VILL ENBART TJÄNA PENGAR.

Var ska man köpa sånt för att veta att innehållet är ÄKTA VARA?!!

Jag har ingen Facebook men vad säger hon?

Jag vill gärna komma i kontakt med henne.

Jag hoppas inte du råder din vän att inte gå på läkarnas rekommendationer när det gäller behandling. Du får gärna hålla på och vara kritisk själv, men det är direkt livsfarligt om du blandar dig i din väns behandling med tanke på din kunskapsnivå. Det finns för övrigt inga garantier att inte drabbas av cancer för att man har levt bra. Bara för att vissa livsval ökar risken för cancer så betyder det inte att den är 0 annars.
Citera
2025-04-03, 07:32
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Hej

Jag går just nu igenom behandling mot bröstcancer och i och med min egen sjukdom har jag lärt mig ett och annat. Därmed inte sagt att jag vet allt, men jag kan svara utifrån det jag vet och mina upplevelser.

Bröstcancer kan se väldigt olika ut från fall till fall och det går inte att generalisera. Möjligheterna att bli botad beror på många faktorer. Bland annat hur tumören är befattad samt om den har spridit sig till lymfkörtlar eller andra delar av kroppen. Tumörer kan vara olika aggressiva. Det är också olika vad tumören "livnär" sig på. En del tumörer är tillexempel starkt beroende av hormoner och andra är det inte. Det är även dessa faktorer som avgör vilken behandling man får.

För en del räcker det med operation och strålning. I mitt fall hade jag en aggressiv tumör, grad3. Jag opererades, har gått på cellgifter hela hösten, äter nu antihormonmedicin samt får en spruta i benet var tredje vecka. Just nu är jag mitt uppe strålningsbehandlingar.

Att inte ta emot cellgifter vore i fall som mitt att skriva under på att man ska dö av sin sjukdom ganska kvickt. Och att förlora håret var det minsta problemet i sammanhanget, det är för övrigt på utväxt igen. Då tycker jag illamående, problem med slemmhinnor mm var värre. Jag var så dålig att jag blev inlagd och fick blod.

Det är djävulskt att drabbas av sånt här, men man är tacksam över att leva i ett land med bra vård. Det är också av hög vikt att ha människor omkring sig som bryr sig om en alldeles oavsett hur man ser ut efter tuffa behandlingar.

Hur gick det?
Botad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in