2025-04-02, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tvabytesyahoose
Det är alltid ngt strul för Calle. Efter alla dessa år borde han haft en säsong som fungerar. Ryssarna är inte med så längdåkning handlar om 2 länder vilket gör det till en minisport. Presterar man inte under de förutsättningarna så får man nog inse fakta.
Idag skrattar han åt att hans barn nyser honom i ansiktet inför Sm när han precis varit sjuk flera v. Han verkar tyvärr inte så begåvad intellektuellt.

Jag har lite svårt för karaktärsmord på personer jag inte känner. Ett SM kan nog spela kvitta. Att kroppen tar stryk av elitidrott är inget nytt. Sen är det upp till Calle om han vill fortsätta sin elitsatsning och upp till landslagsledningen om de ha med honom.

Länge var en frisk och fulltränad Calle överlägset bäst i landet alla kategorier. Nu är han som bäst trea. Men så länge han gör ett svenskt stafettlag bättre så överger i alla fall inte jag min hållning. Först när fyra, fem, sex åkare har konkurrerat ut honom kommer vi slippa det idiotiska drevet mot hans person här inne.
Citera
2025-04-02, 23:52
Medlem
Kör calle en säsong till verkligen?
Poroma,anger,och myhlback är dom det kommer handla om nästa säsong.
Burman halvarsson åker ut.
Burman ska ju bli pappa snart också så tveksamt hur länge han orkar hålla på.
Citera
2025-04-03, 18:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Finnvedssonen
Jag har lite svårt för karaktärsmord på personer jag inte känner. Ett SM kan nog spela kvitta. Att kroppen tar stryk av elitidrott är inget nytt. Sen är det upp till Calle om han vill fortsätta sin elitsatsning och upp till landslagsledningen om de ha med honom.

Länge var en frisk och fulltränad Calle överlägset bäst i landet alla kategorier. Nu är han som bäst trea. Men så länge han gör ett svenskt stafettlag bättre så överger i alla fall inte jag min hållning. Först när fyra, fem, sex åkare har konkurrerat ut honom kommer vi slippa det idiotiska drevet mot hans person här inne.

Det är dags att inse att Calles storhet aldrig kommer att komma.
Citera
2025-04-03, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tvabytesyahoose
Det är dags att inse att Calles storhet aldrig kommer att komma.

För dig är det dags att inse att du har otroligt låg läskunnighet.
Citera
2025-04-03, 23:33
Medlem
Calle Halfvarsson blev 51:a på SM, han gjorde comeback på SM i Kalix efter sjukdom. Han klappade igenom på 10 km klassiskt med individuell start. 51:a på SM. Det bör inte vara så svårt att klara om man är en VM-åkare även om man nyligen varit sjuk.

Bra konstatera att han som vanligt gav upp. Om man inte kan prestera på SM utan ger upp. Hur ska man då kunna motivera sig för att gå in i en ny säsong med barmarksträning med dubbla träningspass varje dag och körningen på högsta ansträngning i sin ensamhet istället för som idag när det var andra åkare att ta rygg på.

https://www.svt.se/sport/langdskidor/calle-halfvarsson-klappade-igenom-pa-sm
Citera
2025-04-04, 03:16
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mynicname
Calle Halfvarsson blev 51:a på SM, han gjorde comeback på SM i Kalix efter sjukdom. Han klappade igenom på 10 km klassiskt med individuell start. 51:a på SM. Det bör inte vara så svårt att klara om man är en VM-åkare även om man nyligen varit sjuk.

Bra konstatera att han som vanligt gav upp. Om man inte kan prestera på SM utan ger upp. Hur ska man då kunna motivera sig för att gå in i en ny säsong med barmarksträning med dubbla träningspass varje dag och körningen på högsta ansträngning i sin ensamhet istället för som idag när det var andra åkare att ta rygg på.

https://www.svt.se/sport/langdskidor/calle-halfvarsson-klappade-igenom-pa-sm

Han medgav ju i intervjun att han slutade åka och trodde att han skulle kunna blivit kring plats 20 annars.
Citera
2025-04-04, 04:05
Medlem
Hans bravader eller icke bravader diskuteras ofta i Ekstedt sport. Han har ju blivit ett skidnarr som ska satsa mot Falun 2027. Stor drule och snygg tjej har han i alla fall.
Citera
2025-04-04, 06:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Han medgav ju i intervjun att han slutade åka och trodde att han skulle kunna blivit kring plats 20 annars.
Det förstår jag, men om man inte orkar fortsätta köra för att komma på plats 20, hur ska man då orka pressa sig på träningarna i ytterligare två år. Det är ytterligare mer än 1000 träningspass som han aviserat att han ska göra i och med att han säger att han ska fortsätta köra i två år.
Citera
2025-04-04, 07:19
Medlem
Calles vana trogen....att ge upp. "Vet inte vad jag hade att köra för". Om man inte vet att man ger inte upp, man kämpar, för sig själv, för alla som hjälper en, för sina sponsorer då har man inte i idrotten att göra.....
Citera
2025-04-04, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ollgaiskogen
Calles vana trogen....att ge upp. "Vet inte vad jag hade att köra för". Om man inte vet att man ger inte upp, man kämpar, för sig själv, för alla som hjälper en, för sina sponsorer då har man inte i idrotten att göra.....

Den attityd som Calle visat till tävlingarna den här säsongen är under all kritik. Han borde sparkas ur landslaget omgående. Så fort det gått det minsta emot så ger han upp och tom avbryter loppen. Är det inte idealiska yttre förhållanden för hans åkstil ger han upp. Dessutom verkar han ha en oöverträffad förmåga att ställa in så fort han känner minsta lilla snuva.
Citera
2025-04-04, 08:51
Medlem
Surgubben-Jans avatar
Den attityd han visat upp är givetvis cancer i en träningsgrupp så han borde absolut inte tas ut i landslaget och fortsätta umgås med de yngre åkarna.

Folk missförstår fortfarande min kritik emot honom. De lyfter fram enstaka resultat när min invändning är hans toxiska personlighet.
Citera
2025-04-04, 10:16
Avslutad
Calle är som Ove i Solsidan och kommer på något vis pressa ner sin slappa röv i landslagets badkar även nästa säsong.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in