2025-04-01, 11:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Det känns helt meningslöst eftersom du bara skulle säga att det var fejk. Du tror ju inte ens att satelliter existerar, ännu mindre på att de kan fotografera.

Och dina krumbukter är ju i det närmaste patetiska med tanke på att vi vet att latituderna blir kortare ju närmare Antarktis man kommer. En något så när vaken person begriper att man inte behöver ha fotografier på Antarktis för att begripa dess form.

Var har jag skrivit att satelliter inte existerar?

Men länka till klippen så får vi väl se om de är äkta eller inte, hur svårt ska det vara?
Senast redigerad av billigost 2025-04-01 kl. 11:50.
Citera
2025-04-01, 11:50
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Var har jag skrivit att inte sateliter existerar?

Men länka till klippen så får vi väl se om de är äkta eller inte, hur svårt ska det vara?
Hade du nåt oklippt klipp på hela ismuren så vi kan se om den är äkta?
Citera
2025-04-01, 11:57
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Och Tellus/Terra betyder jord/land, och land är ju inte direkt synonymt med sfär direkt.
Knappast några handfasta bevis för Jordens form. Land och Jord har vi oavsett Jordens form.
Citera
2025-04-01, 12:16
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Och Tellus/Terra betyder jord/land, och land är ju inte direkt synonymt med sfär direkt.

Och ordet jordglob antyder starkt att jorden är en glob
Citera
2025-04-01, 12:18
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Du sitter ju på bilder från experimentet’ du ägnade dig åt i december. Hur jävla svårt ska det vara att visa dem? Är du funktionsvarierad?
Citera
2025-04-01, 12:54
Medlem
Citat:

Du tror att jorden är en oändligt lång yta och du tror inte på gravitation. Båda omöjliggör satelliter

Fattar du inte ens vad du tror på? Har du verkligen tänkt igenom dina fantasier?
Citera
2025-04-01, 13:29
Avslutad
Citat:
Hela Antarktis är självklart en "vägg" och bortom Antarktis fortlöper jorden i det oändliga.

Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Hur går det med videon på ismuren?

Har du nån oklippt video eller är du redo att avfärda ismuren?

Jag har redan besvarat frågan som du ser, hela Antarktis är såklart en isvägg mot ändligt utbrett land, jorden tar liksom inte slut vid Antarktis, om du påstår det så får du väl länka till oklippta videos som bekräftar det. Det ska du väl klara av, för det finns väl sådana videos?
Senast redigerad av billigost 2025-04-01 kl. 13:31.
Citera
2025-04-01, 13:48
Avslutad
Citat:
Du kan ju inte begära bilder och videos från andra om du inte kan presentera några själv.

Finns det en ismur så finns det bilder och videos, finns det ingen ismur finns det inga bilder och videos.
Du går ta och lägga upp dom annars måste vi avfärda ismuren.

Jag har inte påstått att min teori är bevisad, därför har inte jag någon bevisbörda.

Däremot hävdar ni att det är bevisat att jorden "slutar" vid Antarktis, och då hör till det såklart till att ni bevisar detta genom en oklippt video där man kan se Antarktis avgränsning.

Men eftersom ni inte kan det får man ju anta att påståendet att vår värld slutar vid Antarktis också bara är en teori helt enkelt.
Citera
2025-04-01, 13:50
Medlem
Citat:
Jag har redan besvarat frågan som du ser, hela Antarktis är såklart en isvägg mot ändligt utbrett land, jorden tar liksom inte slut vid Antarktis, om du påstår det så får du väl länka till oklippta videos som bekräftar det. Det ska du väl klara av, för det finns väl sådana videos?

Du menar bilder från satelliter? Hur funkar satelliter enligt dig?
Citera
2025-04-01, 13:50
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Jag har inte påstått att min teori är bevisad, därför har inte jag någon bevisbörda.

Däremot hävdar ni att det är bevisat att jorden "slutar" vid Antarktis, och då hör till det såklart till att ni bevisar detta genom en oklippt video där man kan se Antarktis avgränsning.

Men eftersom ni inte kan det får man ju anta att påståendet att vår värld slutar vid Antarktis också bara är en teori helt enkelt.
Går inte ismuren hela vägen runt jorden?
Citera
2025-04-01, 13:55
Medlem
Citat:

Varför skulle det "höra till" menar du? Tror du att det enda sättet att kartlägga något är att ta bilder på det från rymden? Lite som att påstå att vi inte visste hur Gotland såg ut innan vi hade satellitbilder på Gotland.

Vi vet att jorden slutar vid Antarktis därför att latituderna blir kortare ju närmare sydpolen man kommer. Och vid sydpolen är latituden 0 och jorden tar slut.
Citera
2025-04-01, 13:56
Avslutad
Citat:
Går inte ismuren hela vägen runt jorden?

Om man utgår från Nordpolen och färdas i valfri konstant riktning, så kommer man tillslut till Antarktis, oavsett om jorden är platt eller en sfär.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in