2025-03-31, 23:00
Medlem
Läste precis en rolig kommentar ”Den vuxne som sover om dagen skall vara fattig om natten” Den kommentaren fick mig att skratta till lite.
Citera
2025-03-31, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lassekongo74
Snart kommer det en ny video om hur sjuka vi i looserwille är, att alla ”haters” här i forumet inte fattar ett skit..
Tror han är här inne varje dag och läser det som skrivs!
Kollade även den gamla videon som någon länkade förut, det är skrämmande att se hur han handlar med aktier och att folk tar rygg på honom.

Du behövde inte vänta många dagar :-D
Citera
2025-03-31, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dundersnubben
Underhållning åt både håll med andra ord. Jag vill tillägga att jag inte har något emot honom alls, mest en intressant resa att följa.

Håller med.
Bra ändå att han är här och läser (bevisligen)
Då finns chansen att han även börjar sålla bland inläggen, och då kommer han hitta massor av bra tips och råd som han kan ha nytta av

När det gäller börsen som han pratade om i videon, så är vi på samma nivå som för ett kvartal sedan, dvs där vi startade året.
Så det handlar nog mer om vilka enskilda aktier man har i portföljen om nu upplever det som ett stort ras.
Senast redigerad av Jahajavabra 2025-04-01 kl. 00:01.
Citera
2025-04-01, 00:14
Medlem
TroPelleDets avatar
Aktieanalytikern - du är inskriven i historien om svenskt retailsparande bredvid Löparn och Kavastu. Du har helt rätt om Looserville, finns många eländiga här. Kämpa på - det är bara pengar i slutändan.
Citera
2025-04-01, 00:25
Medlem
Ännu en gång har analytikern sänkt sig så lågt att han gjort en gratis vidio för några få likes .Jag tror avhoppen är många ,inte många vill betala 100kr i månaden i längden .Tänk hur illa han mår över att inte kunna kontrollera kommentarerna här
Citera
2025-04-01, 00:37
Medlem
Lite kul när man har sett vidion där han hysteriskt lossas skrattar så avslutas det med reklam om en annan vidio som säger att alla kan sluta jobba vid 55 lite ironiskt måste jag säga eftersom analytikern snart är tillbaka som löneslav .
Citera
2025-04-01, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiklasD
Du behövde inte vänta många dagar :-D
Hahaha 😝 nej det behövde jag inte!
Har nästan väntat på denna!
Citera
2025-04-01, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bonumm
Läste precis en rolig kommentar ”Den vuxne som sover om dagen skall vara fattig om natten” Den kommentaren fick mig att skratta till lite.
Han har redan raderat den kommentaren 😁😁😁. Det som inte passar herr a.a raderas direkt
Citera
2025-04-01, 01:25
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lassekongo74
Han har redan raderat den kommentaren 😁😁😁. Det som inte passar herr a.a raderas direkt

Lättstött är bara förnamnet.
Citera
2025-04-01, 06:30
Medlem
Jofandus avatar
Han är, vår käre AA, väldigt duktig på att skratta på låtsas.
Citera
2025-04-01, 07:54
Medlem
jack.danielss avatar
Så…. Då har AA gjort ett helt avsnitt om oss patetiska människor i LooserWille! Några konstaterande:

* han har samma åsikt om oss som vi (jag) har om honom.
* han gör ingen reflektion alls att han blir veckans raket på LooserWille?
* han lägger lite för mycket tid/energi på att läsa på LooserWille för att vara så oberörd som han säger sig vara!
* han har inte alls förstått konceptet skvaller, måhända att skvallret på LooserWille är det grövsta/lägsta, men i slutändan just skvaller!
* passande att han gör ett inlägg om LooserWille just nu. Är liiiite svårt att göra ett inlägg om hur överlägsen och duktig han är på börsen just nu till och med han fattar nog det!
Citera
2025-04-01, 08:09
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelsdam
Tittar man bakåt vilka bolag som AA varit inne i tidigare hittar man stjärnor som Nimbus, Lyko, Soltech och såklart Nibe. Trots att AA säger att han räknar på aktier på två års sikt verkar han tröttna på sina innehav ganska fort, om man bortser från Hexatronic. Jag undrar om han är kvar i Soltech, för trots att de är ner över 30% på ett år så är aktien upp 70% i år. Det är ett rejält klipp, något som borde fallit AA i smaken. Jag tror inte han var dum nog att sälja innan denna uppgång, men jag har inte sett några videoklipp där han nämner Soltech på ett tag.

Nibe och Hexatronic är verkligen alla bottenfiskares och knivfångares favoritaktier. Utifrån sett så är det bra bolag med en stabil historik, inte mist i Nibes fall. Därför verkar många tro att kursen kommer komma tillbaka till glansdagarna. Det många missar är att det är tillverkningsbolag i en svårt konkurrensutsatt marknad där stora delar av försäljningen tidigare var dopad av statliga subventioner som senare har förändrats. Tulloron kommer inte förbättra saken. Dessutom fick de en ESG-premie när alla fonder storköpte bolagen tidigare vilket trissade upp värderingarna. Nibe värderas som om de hade en ocean full av eldsprutande krokodiler till valgrav, men i praktiken skruvar de ihop komponenter som tillverkats i Kina. Andra bolag kan kopiera den modellen. Som sagt, Nibe och Hexatronic är bra företag men tyvärr fick de en jättehajp under Corona som en del fortfarande inte kan släppa, varav trådens huvudperson verkar vara en av dem.

Han har som strategi att köpa allt som kraschat. Funkar rätt dåligt för i 9 fall av 10 fortsätter kraschade aktier att kraschade ännu mer med nyemissioner, dåliga rapporter och annat mögel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in