2025-03-30, 23:26
Medlem
Ha ha jag tycker detta säger det mesta och dasstrollen här som litar på Trumpen.

Trump rasar mot Putin: ”Förbannad”

https://www.expressen.se/nyheter/varlden/trump-rasar-mot-putin-forbannad/

I en intervju med NBC News på söndagen säger han att han blev ”väldigt arg” och ”förbannad” över att Putin ifrågasatte den ukrainske presidentens legitimitet.

Enligt Trump hjälper inte Putins nya kommentarer i försöken att nå en vapenvila. Och Putin kan mötas av konsekvenser, varnar Trump.

– Om Ryssland och jag inte lyckas nå en överenskommelse om att stoppa blodbadet i Ukraina, och om jag anser att det var Rysslands fel – vilket det kanske inte är – men om jag anser att det var Rysslands fel, då kommer jag att införa sekundära tullar på olja, på all olja som kommer från Ryssland, säger han till NBC News.

Presidenten förtydligar att det skulle innebära att man inte kan göra affärer med USA samtidigt som man köper rysk olja.

– Det kommer att bli en tull på 25 procent på all olja. En tull på 25 till 50 procentenheter på all olja, fortsätter han.
Citera
2025-03-30, 23:27
Medlem
Norrbagg79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABanderas68
Är inte det ca en tiondel av alla tillgängliga resurser som ryzzäcklen har att tillgå, give or take?

Det skulle ju vara fantastiskt!

Vilken j-a slakt!
Gregg är rimligen säker på att det inte skulle gå så bra för ryssen om det skulle bli et anfall då Ukraina har 3 starka försvarslinjer i området.
Citera
2025-03-30, 23:29
Medlem
Erik.Blodyxs avatar
Citat:
Jaha. Du är den femtonde ryzzfittan som kommer dragandes med samma infantila take, bara idag.

Ta gärna och bläddra ett par sidor i tråden så behöver du inte framstå som som ett tragiskt jävla ryzzmongo.

Samma svar som tidigare? So what? Blir du upprörd över det? Varför det? Vad är grejen, liksom? Är det någon annan än ryzzäckel som bryr sig?

Ukraina har rätt att försvara sig. Med alla till buds stående medel. Och absolut med hjälp av USA, UK, Tyskland, Sverige, Finland.

PRECIS ALLT är tillåtet.

Ukraina är på väg att fullständigt krossas av Putlers soldater. Vilken tragedi, men det hade kanske inte behövt hända utan USAs intrigerande.
Citera
2025-03-30, 23:29
Bannlyst
Citat:
Är inte det ca en tiondel av alla tillgängliga resurser som ryzzäcklen har att tillgå, give or take?

Det skulle ju vara fantastiskt!

Vilken j-a slakt!

Citat:
Ursprungligen postat av Norrbagg79
Gregg är rimligen säker på att det inte skulle gå så bra för ryssen om det skulle bli et anfall då Ukraina har 3 starka försvarslinjer i området.

Nej, jag har också läst det. Men det är jäkligt intressant att följa, om nu dumfitteryssen skulle försöka sig på något. Eller hur?

Dom sitter ju inte i förarsätet, längre, direkt. Kursk. Belgorod, Kursk, Toretsk. Plus ytterligare en handfull orter, byar, där det inte går så bra för ryssäcklen längre.
Citera
2025-03-30, 23:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Erik.Blodyx
Ukraina är på väg att fullständigt krossas av Putlers soldater. Vilken tragedi, men det hade kanske inte behövt hända utan USAs intrigerande.

Jaha. Du menar att det hade varit bättre att släppt in dom ryzka slaktarna, så att dom verkligen hade fått gå lös på den ukrainska befolkningen, raderat ut alla politiska ledare, alla journalister, all opposition, låtit 1,5 miljoner ryzka soldater få härja fritt i villorna, lägenhetskomplexen runtom i Ukraina under ett par års tid, leva gott på ukrainarnas mat, skicka hem kylskåp, frysar, bilar, stulna smycken, skitiga damtrosor, samtidigt som dom knullar sönder små barn, slaktar deras äldre syskon och skjuter ihjäl deras föräldrar och äldre släktingar?

Tja. SÅ kan man ju också tänka och tycka. Om man är ett vidrigt as.
Senast redigerad av ABanderas68 2025-03-30 kl. 23:38.
Citera
2025-03-30, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erik.Blodyx

Ja för det har vi inte hört nu sedan februari 2022 ändå kontrollerar orcherna inte alla fyra oblast.
Citera
2025-03-30, 23:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av IVidere
Vi vet inte än vad som kommer ske. Men det kanske inte blir någon ny Gorbatjov där den nya ryske presidenten går hand i hand med nästa ukrainska president över gränsen mellan Ryssland och Ukraina samtidigt som ryska och ukrainska soldater kastar rosor över de.

Nästa president kan bli Medvedev. Och då är det konstanta hot varje dag med hypersoniska kärnvapen över Sverige och Europa. Inte kul att läsa det varje dag i pressen. Medvedev är tuff gällande Ukrainakriget också. Undra om Specsaver läser vad vi skriver ?

Jag tycker faktiskt att det är asroligt. En försupen liten galenpanna som sitter och hittar på den ena galenskapen efter den andra, i hans efterblivna lilla rysshjärna. Men det är klart, vi normalbegåvade svenskar med endast ett litet uns av empati, hade ju aldrig i helvetet blivit varse alla de stolligheter som han vräker ur sig, om inte vidriga ryzzfittor som du själv sitter och shitpostar länkar efter länkar till hans uttalanden, i tråden.
Citera
2025-03-30, 23:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pettersson72
Ha ha jag tycker detta säger det mesta och dasstrollen här som litar på Trumpen.

Trump rasar mot Putin: ”Förbannad”

https://www.expressen.se/nyheter/varlden/trump-rasar-mot-putin-forbannad/

I en intervju med NBC News på söndagen säger han att han blev ”väldigt arg” och ”förbannad” över att Putin ifrågasatte den ukrainske presidentens legitimitet.

Enligt Trump hjälper inte Putins nya kommentarer i försöken att nå en vapenvila. Och Putin kan mötas av konsekvenser, varnar Trump.

– Om Ryssland och jag inte lyckas nå en överenskommelse om att stoppa blodbadet i Ukraina, och om jag anser att det var Rysslands fel – vilket det kanske inte är – men om jag anser att det var Rysslands fel, då kommer jag att införa sekundära tullar på olja, på all olja som kommer från Ryssland, säger han till NBC News.

Presidenten förtydligar att det skulle innebära att man inte kan göra affärer med USA samtidigt som man köper rysk olja.

– Det kommer att bli en tull på 25 procent på all olja. En tull på 25 till 50 procentenheter på all olja, fortsätter han.

Märkligt hur snabbt det kan svänga. Jag försökte låta bli att kommentera det optimistiska shitpostandet som våra ryzzäckel sysselsatte sig med, bara för och för under ett par dagar sedan. Det var "USA och Ryzzland har kommit överens", "Zelensky kommer att bli avsatt", "Ukraina har ingenting att säga till om", "USA lägger beslag på alla ukrainska tillgångar", osv.

Idag? Inte så mycket som en viskning längre.

Vad hände?

Jag vet svaret. Det brandgula babianarslet hände.
Citera
2025-03-30, 23:45
Medlem
And somehow Ukrainians are still capturing russians in Kursk 🤷‍♂️

https://x.com/NAFORaccoon/status/1906148475974156407?t=JYiHhFPq3i1Oi02sTpfRrQ&s=19
Citera
2025-03-30, 23:50
Avstängd
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Opinionsundersökningarna har visat att folket i Donbas vill tillhöra Ukraina.
Om du påstår något fullständigt häpnadsväckande annat så får du visa bevis för detta.
Folket har röstat och ingen bryr sig om vad dina ukrainska opinionsundersökningar visar.

On May 11, 2014, Donbass held referendums on the status of the Donetsk and Lugansk republics, with 89.7% of people voted for self-determination in DPR and 96.2% in LPR

https://tass.com/world/1449361

Påminner om att den folkvalda regeringen i Ukraina störtades vintern 2013-2014 och en terrorregim tillsattes, handplockad av judisk-amerikanska byråkrater, som bara en vecka före dessa folkomröstningar massmördade människor som ni påstår är orcher i Odessa.
Citera
2025-03-30, 23:51
Bannlyst
Citat:

https://x.com/NAFORaccoon/status/1906148475974156407?t=JYiHhFPq3i1Oi02sTpfRrQ&s=19

Nej, jag tycker inte om hur man förlöjligar tillfångatagna ryzzar på det där sättet. Jag tycker att det är riktigt bedrövligt hur man visar upp en rysk elitpluton, på det här viset. Där alla har olika uniformer, alla har pissat på sig, alla har munherpes. Och ingen av dom har tänderna i ordning. Det var gluggar både här och där.

Varför ska vi hålla på så här? Visa upp den ryzka eländigheten i all sin "prakt"?

För att vi behöver något att skratta till, så här, kvällen innan en ny arbetsvecka!
Citera
2025-03-30, 23:52
Medlem
Norrbagg79s avatar
Citat:

Ja dom har fortfarande en 7 km lång och 4 km djup väl fortifierad och förberädd försvarslinje som dom håller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in