2025-03-29, 18:19
Medlem
Var är alla idioter som säger pengar är inte allt. Ni är fan efterblivna på riktigt. Pengar är allt i det här livet. Vi bor i ett kapitalistisk samhälle. Allt styr av pengar. Hela din existens är pengar.
Citera
2025-03-29, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym523
Var är alla idioter som säger pengar är inte allt. Ni är fan efterblivna på riktigt. Pengar är allt i det här livet. Vi bor i ett kapitalistisk samhälle. Allt styr av pengar. Hela din existens är pengar.

Du får välja,din familj/flickvän eller 1 miljard kronor, vilket väljer du?

Jag är så glad att jag har min familj och skulle aldrig bli lycklig om dom dog
Citera
2025-03-29, 18:37
Medlem
badbollen3s avatar
Citat:

Pengar är mycket, men det är inte allt. Du måste fortfarande följa lagar och regler. Du och dina anhöriga kan fortfarande bli sjuka och dö. Och kan man verkligen lita på att någon gillar en, eller är de bara ute efter ens pengar?

Om jag hade vunnit en miljard så skulle jag köpa aktier i bolag och komma med i styrelsen för dem. På så sätt påverka och förhoppningsvis kunna förbättra för vanligt folk.
Citera
2025-03-29, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smoothman
Eftersom du tycker att man ska förbjuda spel som Eurojackpot "då personen får så extremt mycket" pengar, ville jag påpeka att Eurojackpot i första hand är ett högvinstspel och därmed skiljer sig från spel som t ex Triss och Lotto. Det blir med andra ord extremt mycket i högsta vinst i dessa spel. Jag begriper mig inte på folk som vill förbjuda saker bara för att det inte passar just dem.

Vill du förbjuda spel, som du skriver, får du gärna förklara varför...
Jag vill inte förbjuda spel.
Men detta belopp är alldeles för extremt, det går inte ens att spendera.
Hemska tanke om personen donerar vinsten till typ miljöpartiet, nyans eller någon terrororganisation. Det bör finnas en gräns, och över den gränsen sprids resten av vinsten till andra som spelat och haft "nästan rätt".
Citera
2025-03-29, 19:38
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Så underbart för den här personen. Jag kan bara önska hen all lycka och välgång i livet.🥳😍😀💐🌼

Får bara hoppas att det inte är IS-sympatisör.
Citera
2025-03-29, 19:48
Avstängd
Monerokungens avatar
Pengar är inte allt. Men det påverkar nästan allt
Citera
2025-03-29, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrmojd51
Du får välja,din familj/flickvän eller 1 miljard kronor, vilket väljer du?

Jag är så glad att jag har min familj och skulle aldrig bli lycklig om dom dog

Alltså vad säger du? Är sjuk i huvudet. På riktigt menar du på allvar att du inte skulle ta en miljard kronor framför din flickvän. Hon är inte så speciell tro mig.
Citera
2025-03-29, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monerokungen
Pengar är inte allt. Men det påverkar nästan allt

Hur ska du köpa mat utan pengar? Du dör utan mat. Det betyder pengar är allt.
Citera
2025-03-29, 19:51
Medlem
Det finns ingen flickvän i världen som är värld 1 miljard kronor. Jag skulle ta pengarna på en sekund utan att tveka.
Citera
2025-03-29, 19:54
Avstängd
Monerokungens avatar
Citat:
Hur ska du köpa mat utan pengar? Du dör utan mat. Det betyder pengar är allt.

Läs om läs rätt.

Jag har varit ett fattiglapp.

Och jag var varit mångmiljonär eller rättare sagt jag är. Och då pratar vi inte SEK. Utan dollar.

Hur som helst, pengar är mycket.
Citera
2025-03-29, 20:11
Medlem
Raderat
Citera
2025-03-29, 20:12
Medlem
Men om man blir så lycklig av pengar varför tog Avicii livet av sig. Han var ju också miljardär.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in