2025-03-29, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
1.ukraina hade aldrig kärnvapen... sovjet hade det, statigic command ...osv. hade det.

Ryssland hade aldrig kärnvapen... sovjet hade det. En hel del service på dessa skedde i Ukraina, service som nu sannolikt inte utförts på 30 år.

Citat:
[...]ukraina aldriga hade kompetensen för att underhålla än mindre driva dessa anläggningar, de var aldrig ukrainska.

Ukrainare stod för mycket av forskning och utveckling i Sovjet. Moskoviterna har inte gjort mycket annat än att ta äran åt sig för vad andra producerat.

Citat:
2. då ukraina ville gå med i nato så bröt de mot detta. case closed redan där.

Ukraina ville aldrig gå med i Nato förrän Ryssland attackerade Krim och Donbas 2014.

Citat:
5. ryssland var inte involverad ens, det var ukrainska armen som sattes in mot civila , LPR och DPR.

Ryssland attackerade i Donbas och beväpnade lokala terrorister. Om inte Ryssland hade attackerat Donbas hade inget hänt.
Senast redigerad av Bogosity 2025-03-29 kl. 01:20.
Citera
2025-03-29, 02:18
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av casii
Din läsförståelse verkar lite låg.
Blir det att väcka mamma mitt i natten när någon på internet inte höll med dig?
Man kan ta sina fighter i livet och kämpa för dom, men att ta fighten för Putin är gravt efterblivet.
Men hoppas morsan somnar och att du vaknar upp imorgon.

Jag har utmärkt läsförståelse. Jag tolkar ditt svar som att du inte tyckte det var lika kul att leka Idi Amin när du fick svar på tal? Jag har inget till övers för Putin. Ett vanligt tankefel din sort gör är att ni tror att människor består av endast 2 kategorier. Tror inte du fattar referensen men: "är du med oss eller mot oss Juha?".

Så är det du som är efterbliven som tror att jag är något sorts Putin-fanboy? Jag hatar den idioten.

Jag hatar all makt som inte utgår från folket. Punkt. Ukraina vs Ryssland är ett skolboksexempel på makt som inte utgår från folket.
Citera
2025-03-29, 02:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Jag har utmärkt läsförståelse. Jag tolkar ditt svar som att du inte tyckte det var lika kul att leka Idi Amin när du fick svar på tal? Jag har inget till övers för Putin. Ett vanligt tankefel din sort gör är att ni tror att människor består av endast 2 kategorier. Tror inte du fattar referensen men: "är du med oss eller mot oss Juha?".

Så är det du som är efterbliven som tror att jag är något sorts Putin-fanboy? Jag hatar den idioten.

Jag hatar all makt som inte utgår från folket. Punkt. Ukraina vs Ryssland är ett skolboksexempel på makt som inte utgår från folket.

Först och främst så fick jag aldrig "svar på tal".
Men ok fair.
"min sort" tror fortf att du är en Quisling, och när det väl kniper så tror jag att jag kan köra ett Simpson-meme " told u so" utan att skämmas.
Citera
2025-03-29, 04:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
EU avfärdar krigsförbrytaren KGB-Putins desillusionerade utspel och påminner krigsförbrytaren att han är en efterlyst krigsförbrytare.

The EU has slammed Putin for his delusional ambitions and reminded the dictator he’s a wanted war criminal.

The Kremlin head recently floated the idea of imposing "external governance" in Ukraine — to hold elections under UN supervision and remove President Zelenskyy.

EU diplomatic service spokeswoman Anitta Hipper dismissed the idea as blatant propaganda, adding a firm reminder: Putin is under an international arrest warrant for war crimes.

European Commission representative Paula Pinho reinforced the EU's stance, stating that Zelenskyy is the legitimate, democratically elected leader of Ukraine. And unless the Ukrainian people demand elections — no one else gets to dictate them.

x.com/nexta_tv/status/1905659961771757902

Även FN avfärdar krigsförbrytaren KGB-Putins utspel.

UN Secretary-General António Guterres rejected Putin’s idea to install a "temporary UN administration" in Ukraine, calling it nonsense. Spanish media (El País, Cadena SER) report Guterres emphasized: Ukraine has a legitimate government that must be respected.

x.com/nexta_tv/status/1905671311281586363

Vackert att den skrupelfria kgb-mongolen blir avspisad av världssamfundet som den krigsförbrytare och folkmördare han är.
Citera
2025-03-29, 06:13
Medlem
Nya hot av Putin, riktade mot Sverige och Finland.

Sedan pekade han ut Sverige och Finland som hot.

– De skapar problem på egen hand. Vi kommer att svara på allt det här, sa han.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/73wJ74/putin-pekar-ut-sverige-och-finland-som-hot
Citera
2025-03-29, 06:30
Bannlyst
Putin har bestämt att Zelenski ska bort!
Han har antagligen gjort en hemlig deal med Trump.Ser INTE bra ut för Ukraina nu de är helt överkörda i förhandlingarna.

https://www.france24.com/en/europe/20250328-putin-calls-for-un-run-administration-oust-zelensky-before-peace-talks-begin-russia-ukraine
Citera
2025-03-29, 06:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BothSidesNow
Nya hot av Putin, riktade mot Sverige och Finland.

Sedan pekade han ut Sverige och Finland som hot.

– De skapar problem på egen hand. Vi kommer att svara på allt det här, sa han.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/73wJ74/putin-pekar-ut-sverige-och-finland-som-hot

Som sagt, kremls aldrig sinande imperialism och militära hot mot sina fredliga grannländer bevisar den absoluta nödvändigheten av storskalig upprustning i Europa och fortsatt obevekligt stöd till Ukraina. Det är helt avgörande för den gemensamma säkerheten. Folkmördaren och krigsgalningen Putin med sina smutsiga mongolhorder måste motas i grind.
Citera
2025-03-29, 07:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CygnusX
Som sagt, kremls aldrig sinande imperialism och militära hot mot sina fredliga grannländer bevisar den absoluta nödvändigheten av storskalig upprustning i Europa och fortsatt obevekligt stöd till Ukraina. Det är helt avgörande för den gemensamma säkerheten. Folkmördaren och krigsgalningen Putin med sina smutsiga mongolhorder måste motas i grind.

Stämmer till 100 % detta. Det finns ingen återgång till tiden före februari 2022. Vi vet nu ryssens agenda och vad de är bereda att göra för att nå sina mål. Om vi någonsin skulle tvivla är det bara att titta på vad de gjort mot Ukraina i över tre års tid. Vidrigt. Och obegripligt att man är beredd att offra sitt lands anseende på unkna imperialistiska drömmar vilka aldrig kan uppnås. Nu är samarbeten med ryssen, och förtroende för denne, uteslutet förrän de bytt regim och gjort upp med sin nedärvda problematik med storhetsvansinne och brutalitet. Till dess gäller full upprustning samt att ständigt vara på sin vakt mot den galne grannen i öst.
Citera
2025-03-29, 07:19
Medlem
Pebbiss avatar
Lika säkert som vårtecken - man vet att det går mycket bra för Ukraina och extra dåligt för Ryssland när forumet översvämmas av desperata ryssvänner. Snart 1 miljon ryska förluster och decimerad armé. Den ryska ekonomin står på randen till kollaps. Ukraina och Europa klarar av att mota ryssen till mellanvalet i USA. Amerikanarna har ledsnat och kommer att rösta bort Trumps majoritet i kongressen och senaten. Det ser ljust ut för Ukraina.
Citera
2025-03-29, 07:42
Medlem
Citat:
Intressant hur Ryssland framställs som det största hotet någonsin mot Sverige, samtidigt som de tydligen är totalt inkompetenta? Hur ska ni ha det egentligen? Är det A eller B? B eller A? Det är totalt osammanhängande faktiskt.

Har du missat att Ryssland hotat Sverige åtskilliga gånger? Senast igår.
Citera
2025-03-29, 07:58
Medlem
Citat:
Beskriver du Sverige eller Ryssland nu? Aggressiv? Ja, Sverige agerar extremt aggressivt just nu. Dysfunktionell? Ja, Sverige har en havererad energipolitik, en sjukvård som inte alls fungerar med milslånga vårdköer, en totalt kollapsad migrationspolitik där man bara fortsätter att fylla på landet med MENA-analfabeter och ett vägnät fyllt av "potholes" eller grubbor som man säger i min del av landet.

Dessutom fortsätter våra politiker sälja ut landet med miljardkontrakt åt sina kompisar. Senast 300 miljarder som kommer gå rätt ner i avloppet till (förmodligen amerikansk) vapenindustri. 55 miljarder årligen i (s.k) bistånd. Runt 100 miljarder till pengatvätten i Ukraina. Dryga denna summa till gröna bubblan.

Ni boomers borde rannsaka er själva och inse var den egentliga fienden befinner sig.

Dessutom, det är exakt samma politiker-elit som nu ska rusta upp som bara för några år sedan inte hade en tanke på detta. Samma människor som under decennier har försvagat vår försvarsförmåga genom att avveckla vad som en gång i tiden var ett av världens mest respektabla försvar. Så vem är fienden?

Sverige agerar aggressivt? Vi har ju trott på freden jättelänge så vi har ju lagt ner vårt försvar för att satsa på trevligare saker. Så det är klart att vi måste rusta upp när vi bor grannar med Putin som nu kastat av sig masken och visar upp sin militaristiska imperialism.
Citera
2025-03-29, 08:05
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
EU avfärdar krigsförbrytaren KGB-Putins desillusionerade utspel och påminner krigsförbrytaren att han är en efterlyst krigsförbrytare.

The EU has slammed Putin for his delusional ambitions and reminded the dictator he’s a wanted war criminal.

The Kremlin head recently floated the idea of imposing "external governance" in Ukraine — to hold elections under UN supervision and remove President Zelenskyy.

EU diplomatic service spokeswoman Anitta Hipper dismissed the idea as blatant propaganda, adding a firm reminder: Putin is under an international arrest warrant for war crimes.

European Commission representative Paula Pinho reinforced the EU's stance, stating that Zelenskyy is the legitimate, democratically elected leader of Ukraine. And unless the Ukrainian people demand elections — no one else gets to dictate them.

x.com/nexta_tv/status/1905659961771757902

Även FN avfärdar krigsförbrytaren KGB-Putins utspel.

UN Secretary-General António Guterres rejected Putin’s idea to install a "temporary UN administration" in Ukraine, calling it nonsense. Spanish media (El País, Cadena SER) report Guterres emphasized: Ukraine has a legitimate government that must be respected.

x.com/nexta_tv/status/1905671311281586363

Citat:
Ursprungligen postat av BombiBeirut
Putin har bestämt att Zelenski ska bort!
Han har antagligen gjort en hemlig deal med Trump.Ser INTE bra ut för Ukraina nu de är helt överkörda i förhandlingarna.

https://www.france24.com/en/europe/20250328-putin-calls-for-un-run-administration-oust-zelensky-before-peace-talks-begin-russia-ukraine

Tror du missat ett antal detaljer.
Kanske din Putin-dyrkan hindrar dig från att tänka klart?
Eller du är nog mest bombad i kolan.

Puttefnask (putte efter pappa) efterlyst för krigsbrott, kommer aldrig vandra runt i hela världen som en fri man.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in