Citat:
Jag förstår men du verkar smart och jag ska förklara närmare ..
Vi kan börja med känslor som Kluster B tydligen hade svårt att styra över...haha
Finns där några människor på denna jord som kan styra över sina känslor så är det väl dom totalt känslolösa övriga i Kluster B.....Men det finns ett men...Dom är lättkränkta och har starkt kontrollbehov och om det rubbas då kommer vrede från det skadade inre barnet !
Så har vi klargjort det...
Borderline påstår ofta att dom har ett överdrivet starkt känsloregister ...!
Jaha ...Som inte kan skilja på gråzoner utan enbart tänker svart/vitt ?
Återigen så handlar deras starka känslor enbart till sitt skadade inre barn som ska skyddas ....ego känslor och kontroll !
Sen brukar jag fråga om Borderline kan älska...!!
Dom själva brukar svara såhär : Det finns ingen som kan älska som vi, ingen kan älska så starkt som vi kan !!
Jaha men du älskade ju Anders för 2 veckor sen och nu älskar du Mats ??
Om jag säger att jag älskar AIK ena veckan och Djurgården andra veckan så hade nog 99% sagt att jag inte vet vad älska är eller att det är falska känslor...!
Om man inte har äkta känslor kan man då ha Empati ?
Lite tänkvärt va ?
Vi kan börja med känslor som Kluster B tydligen hade svårt att styra över...haha
Finns där några människor på denna jord som kan styra över sina känslor så är det väl dom totalt känslolösa övriga i Kluster B.....Men det finns ett men...Dom är lättkränkta och har starkt kontrollbehov och om det rubbas då kommer vrede från det skadade inre barnet !
Så har vi klargjort det...
Borderline påstår ofta att dom har ett överdrivet starkt känsloregister ...!
Jaha ...Som inte kan skilja på gråzoner utan enbart tänker svart/vitt ?
Återigen så handlar deras starka känslor enbart till sitt skadade inre barn som ska skyddas ....ego känslor och kontroll !
Sen brukar jag fråga om Borderline kan älska...!!
Dom själva brukar svara såhär : Det finns ingen som kan älska som vi, ingen kan älska så starkt som vi kan !!
Jaha men du älskade ju Anders för 2 veckor sen och nu älskar du Mats ??
Om jag säger att jag älskar AIK ena veckan och Djurgården andra veckan så hade nog 99% sagt att jag inte vet vad älska är eller att det är falska känslor...!
Om man inte har äkta känslor kan man då ha Empati ?
Lite tänkvärt va ?
Borderline kan ha svårigheter att reglera sina känslor. Dvs. om de blir ledsna så kan det bli nattsvart och de kan hamna i självskadande beteende eller tom. självmordsförsök i värsta fall. Och de kan bli arga också såklart. Och känslorna kan växla snabbt, utan att de har kontroll över sina känslor. Och de kan ha dålig självbild och vara rädda att bli övergivna.
Narcissister däremot är rätt stabila känslomässigt. De är ju bäst, enligt dem själva. De har en pompös självbild. Utnyttjar gärna andra för egen vinning. Tycker att de förtjänar det allra bästa. Arroganta. Visst kan de bli arga, det kan alla människor bli.
Ser du skillnaden?
Borderline är mer som en 14-årig emo-tjej med instabila relationer, skärsår på armarna och svajuigt känsloliv. Och narcissisten är mer som Donald Trump, arrogant och uppblåst ego som tycker att han bara kan ta Grönland för att han vill ha Grönland osv.
Men du kanske tycker 14-åriga emo-tjejer har stora likheter med Donald Trump?