Citat:
Ursprungligen postat av
Preacher.
Grymt intressant läsning, tack! Jag är just nu inne på att gå den lite snabbare utbildningen på Newton. Den är på 6 månader och kostar 83k ex.moms där man blir fastighetsförvaltare efter avslutad utbildning. Känner att det är dags att byta bana. Har du några tips till mig kanske? Vad tycker du om den utbildningen som är 6 månader? Kan det vara värt pengarna?
Det var den jag gick för en väldans massa år sedan, utbildningen i sig kanske inte riktigt gav mig den djupaste kunskapen men den är förhållandevis ganska bred och täcker in både teknisk/kommersiell-förvaltning men med tonvikt på kommersiellt.
Jag tycker den var värd pengarna, visserligen kostar den drygt 100k ink moms men samtidigt sparar du två år om du jämför med en YH. Visserligen väger en 2,5-årig YH något tyngre som du dessutom kan "toppa upp" till en kandidat utomlands om du skulle känna för det.
Som jag nämnde innan väger Newton väldigt tungt i branschen, liksom IHM Business School inom säljyrket.
Nu lät jag mitt företag betala den utbildningen så 100k ink moms motsvarar väl typ 30k i fickan, inte så kännbart sett ut den aspekten. Så har du pengar att investera i dig själv hade jag definitivt kört på.
Mvh