2025-03-27, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bomhull
Psykfall eller ej. Vården ska givetvis se till att allt är grönt innan patienten kan gå hem.
Förmodligen var allt brunt och sen körde psykfallet upp fler grejer. Ingen större förlust.
Citera
2025-03-27, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oh-be-wan
Nej. Rätt att klandra sjukvården. Säger sig absolut självt att man måste undersöka tarmen efteråt ifall föremålet varit så stort. Dessa klåpare orsakade hans död.

Okej så du är 100% säker att snubben inte fortsatte att köra upp föremål i sitt anus när han kom hem?
Citera
2025-03-27, 14:31
Medlem
Oh-be-wans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noccofocus
Okej så du är 100% säker att snubben inte fortsatte att köra upp föremål i sitt anus när han kom hem?
Nej men det låter högst osannolikt.
Citera
2025-03-27, 14:39
Medlem
Citat:
Nej men det låter högst osannolikt.
Tycker du ja, jag tycker det är högst sannolikt.
Citera
2025-03-27, 14:40
Medlem
Oh-be-wans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noccofocus
Tycker du ja, jag tycker det är högst sannolikt.
Men jag är långt smartare än dig. Så jag bryr mig inte så mycket om vad du tror och tycker.
Citera
2025-03-27, 14:41
Medlem
Citat:
Men jag är långt smartare än dig. Så jag bryr mig inte så mycket om vad du tror och tycker.

Varför kommentera du mitt inlägg då om du inte bryr dig? Det är inte så särskilt smart.
Citera
2025-03-27, 14:42
Medlem
Imnshos avatar
Oj så tragiskt. Här borde sjukvården skjuta till resurser för att inte diskriminera HBTQI+ samhället.

Bögen såg sanningen i brunögat!
Citera
2025-03-27, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rimner
En fantastisk historia med ett tragiskt slut.
Den blivande patienten körde upp en otroligt stor sak i röven, lyckades inte skita ut den och sökte sig till akuten där denne fick smärtlindring och avslappande och sjukvårdspersonalen lyckades till sist lirka ut det främmande föremålet.

Nu är sjukvården under kritik (man borde ha misstänkt en tarmskada utifrån föremålets storlek, säger Anna Svärd, chefläkare) då patienten senare dog i sitt hem, oklart i artikeln om denne fört in fler föremål i tarmen efter sjukhusvistelsen.

I pressmeddelandet från Region Dalarna framgår det inte vad för typ av föremål det handlade om.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/dalarna/sjukvarden-missade-tarmskada-patient-dog

Rätt eller fel att klandra sjukvårdspersonalen?
Är det ett tragiskt slut eller mer..
Tragikomiskt?
Karma någe

Definitivt fel att klandra vården, här. I allmänhet förtjänar Sveriges vård enbart ris.
Möjligen kan man klandra dom för att de behandlade det alls.
Personen ville ju uppenbarligen ha det objektet uppskört där.
Lämna det o lägg denna "patient" om tvunget måste tas in o inte kan avvisas längst ner på prion

Under hypokondriker tom.
Citera
2025-03-27, 15:05
Medlem
Citat:
Nej. Rätt att klandra sjukvården. Säger sig absolut självt att man måste undersöka tarmen efteråt ifall föremålet varit så stort. Dessa klåpare orsakade hans död.
De borde aldrig behandlat denna människa, han ville uppenbart ha saken i sin röv.

Lämna den där.

Det om något är det klandringsvärda här
Citera
2025-03-27, 15:29
Medlem
Mr.RedHats avatar
Alltså de borde ju ha gjort en undersökning. Att personen självförvållade skadan är ointressant. Tror inte han "fortsatte" hemma efter sjukhusvistelsen. Måste varit en traumatisk upplevelse.
Citera
2025-03-27, 15:34
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onuzy
Skillnad på undersökning och nå klimax som den citerade skribenten menade.
Fast det är samma prostata som fingras.
Citera
2025-03-27, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NilsKalsonQuisling
Äsch. Bara för att du blev nekad vård när du lealös, blek och blå av syrebrist gled ur din mors sköte så betyder inte det att samhället ska göra det samma för andra. På den tiden ansåg man att vissa helt enkelt saknade människovärde men idag vet vi bättre.
Inte direkt va?
Snarare att mannen är någon du identifierar dig med, eller hur?
Om vi ska vara ärliga alltså

Du vet att du kan köra upp diverse därbak utan att skriva i trådar om det?
Trådar är inget hot för det

Pröva en glödlampa nästa gång, vänligt tips 💯👌
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in