2025-03-25, 19:21
Medlem
manana1s avatar
Kan dem bevisa hälften av åtalspunkterna, så ligger han riktigt pyrt till....att han fört över pengar till anhöriga lär ju inte vara svårt att bevisa. Sen hur rätten ser på detta är svårare att spekulera i och hur stora summor det rört sig om. Jag tror bevisläget är gott och det kommer att kosta Chrippa...Vad ska försvaret sikta in sig på? Uppsåtet, "jag visste inte att man var tvungen att deklarera och skatta för pengar jag tjänat utomlands"...?
Han kan ju inte säga att han inte tjänat några pengar...? Alltså åklagaren borde med lätthet kunna spåra pengarna och då är det kört....eller?
Sen har du fler åtalspunkter....svårare att spekulera i....
Citera
2025-03-25, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manana1
Kan dem bevisa hälften av åtalspunkterna, så ligger han riktigt pyrt till....att han fört över pengar till anhöriga lär ju inte vara svårt att bevisa. Sen hur rätten ser på detta är svårare att spekulera i och hur stora summor det rört sig om. Jag tror bevisläget är gott och det kommer att kosta Chrippa...Vad ska försvaret sikta in sig på? Uppsåtet, "jag visste inte att man var tvungen att deklarera och skatta för pengar jag tjänat utomlands"...?
Han kan ju inte säga att han inte tjänat några pengar...? Alltså åklagaren borde med lätthet kunna spåra pengarna och då är det kört....eller?
Sen har du fler åtalspunkter....svårare att spekulera i....

Han kunde till att börja med att slutat att berätta allt han har sagt helt öppet.

Chrippa tidigare: Jag vill inte betala skatt. Jag har hittat det perfekta sättet att lura systemet.

Chrippa nu: Men oj, jag visste inte hur det fungerade. Självklart ville jag betala skatt.
Citera
2025-03-25, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Han lovade att följa reserförbudet vilket han inte gjorde.
Han visste att han skulle få fängelse om han inte utförde samhällstjänsten, vilket han sket i.
Nu lovar han att inte streama, trovärdighet noll.

Känner samma sak, han kommer ut och kör sitt egna race som vanligt.
Citera
2025-03-25, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Han kunde till att börja med att slutat att berätta allt han har sagt helt öppet.

Chrippa tidigare: Jag vill inte betala skatt. Jag har hittat det perfekta sättet att lura systemet.

Chrippa nu: Men oj, jag visste inte hur det fungerade. Självklart ville jag betala skatt.

Så dumt, så det finns inte. Och det där är ju bara en del av det som sagts, som inte borde lämnat tankebanan..
Citera
2025-03-25, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Skulle nog inte dröja länge. Han är ju oskyldig och kör sina egna lagar.
Eller hur?! Hon passar bara, när det passar honom och han skulle lätt kunna dra igen.

Ja det har du alldeles rätt i.
Barn borde man tänka på innan man begår olagliga saker.
Citera
2025-03-25, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Ja det har du alldeles rätt i.
Barn borde man tänka på innan man begår olagliga saker.

Absolut, men för honom är hon inte nummer ett, oavsett hur många gånger han säger det.
Citera
2025-03-25, 20:01
Medlem
Då Christofer har skrivit sig utomlands, vart ska han då säga att han bor? Är ju bara Linnea som står skriven på adressen dom upphållt sig på ett tag nu. Ang lilla C så har Christofer inte prioriterat henne utan det har varit Streaming o Linnea för hela slanten. Det är ju bara tillåtet att må dåligt i max 2 dagar så vad f*n klagar han på?
Citera
2025-03-25, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Att han inte förstått en brottsmisstanke...?

Lite intressant att åklagaren har koll på streamen.

Eko måste haft koll på streamen, inte varje dag men det ligger ju kvar på kick så lätt att hitta det man behöver.
Citera
2025-03-25, 20:05
Medlem
Citat:
Absolut, men för honom är hon inte nummer ett, oavsett hur många gånger han säger det.

Jag håller med dig fullständigt, han visade det ganska bra när det var LVU förhandling.
Citera
2025-03-25, 20:07
Medlem
Citat:
Jag håller med dig fullständigt, han visade det ganska bra när det var LVU förhandling.

Och när han drog, trots reseförbud. Finns absolut inga garantier på att det inte skulle hända igen. Hans ord är inte värt något, gällande det.
Citera
2025-03-25, 20:12
Medlem
Citat:
Eko måste haft koll på streamen, inte varje dag men det ligger ju kvar på kick så lätt att hitta det man behöver.

Allt äldre har raderats från Kick, idag finns bara de två senaste två streamsen kvar där. Linnea har kvar en stream på Kick, och noll på Twitch. Men åklagaren har nog koll och säkrat dem ändå. Finns ju gott om dem sparat på YT också.
Citera
2025-03-25, 20:14
Medlem
Citat:
Och när han drog, trots reseförbud. Finns absolut inga garantier på att det inte skulle hända igen. Hans ord är inte värt något, gällande det.

Han har verkligen bevisat att han inte går att lita på, hoppas han får vara kvar i häktet nu när stämplingen också finns där så borde han inte få komma ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in