Citat:
Ursprungligen postat av
Nicholassarkozy
Mindre utländska turister kanske, men samtidigt kanske amerikanerna håller sig på hemmaplan också och kompenserar upp.
Amerikanerna själva är väl inte så kända för att resa utomlands överhuvudtaget?
Nä, men det där med turismen tror jag inte blir något de pratar om i USA, tänker att turismen är så liten i förhållande till hur stort landet är så det märker ingen skillnad.
Däremot så finns det många faktorer som gör att intresset för att resa till USA minskar. Jag själv slutade att resa till USA för något årtionde sedan när det kändes som ett för stort intrång i mitt privatliv och att det var det här med att få sin dator genomsökt och så vidare. Överhuvudtaget när det blev jobbigt att flyga så var det nästan värst i USA. Både för covid och för terroristskräcket.
Sedan överlag så har fattigdomen och drogproblemen, även kriminaliteten blivit alltmer brutal. När man numera åker till Los Angeles så är det inte någon trevlig miljö att vistas i, likaså med San Fransisco. Nu har dessutom stora delar av de fina platserna i LA brunnit ner.
Vi har egentligen samma problem i London och Paris. Det är inte alls lika kul att resa dit som det var förr.
Numera blir det såklart av politiska skäl. Ingen vill gynna Trump. Det finns så många andra roliga platser att resa till medan Trump är president.