2025-03-21, 09:20
Medlem
inspulins avatar
Hopp nu var det min tur att göra ett inlägg här...

Tog cirka 0.35 3cmc iv, missade lite och nu är min nedre del av armen röd-fläckig. Det känns varmt och har en liten(väldigt liten) stickande känsla. Ska jag bara vänta ut det eller är detta knas?

Tack på förhand.
Citera
2025-03-21, 09:28
Medlem
inspulins avatar
Liten update,
nu sticker det inte längre, och det röd-fläckiga har försvunnit lite.

Edit: det röda har försvunnit till 75%
Senast redigerad av inspulin 2025-03-21 kl. 09:38.
Citera
2025-03-21, 09:48
Medlem
FedupFlorences avatar
Gôtt för dig. Skicka bild så blir det lättare. Infektionstecken kommer senare, om du nu tog det nu.
Citera
2025-03-23, 10:32
Medlem
Urtikaria (nässelutslag) är en reaktion med kvaddlar och/eller angioödem i huden. Om ödemet ligger ytligt i huden bildas kvaddlar och om ödemet ligger djupare i huden bildas istället angioödem. Urtikaria delas in i akut och kronisk. Akut urtikaria läker ofta ut inom några dagar och har god prognos.

Då du injecerat oavsett vad de är bör du vara uppmärksam på ditt allmäntillstånd. Får du feber så är det akuten snarast, likaså om utslagen kommer tillbaka med andra eftersläpande problem.

OT, men varför är det så populärt med att skjuta mindre kända kationer än beprövade cs preparat? En direkt neurotoxisitet är inte helt opresenterade och skador på de bakteriella plasma membranet och förändringar i lipid bilager känns spontant otrevligt i längden. Tur att de är så nytt, så vi kan vänta 10 år till innan vi har en ny stor grupp med invalida patienter med hjärnskador.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in