2025-03-20, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kroppshydra1337
Kan det möjligtvis vara så att hon och JC gjort slut? Han har ju inte heller gjort någon vidare säsong.
Körtelfeber, kyssjukan?
Citera
2025-03-20, 11:11
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MannenP
Bra skrivet!

https://www.expressen.se/sport/kronikorer/tomas-pettersson/se-och-lar-alla-ni-sloa-veklingar/?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAAR25DLtEEDJWe3RAdq1wtz1y pAfsnIfrgHHFb5cbZXWA7XsuS2piVM4qKPY_aem_ekBaJppBi9 tc2bS0rb9BfA
en rätt feg krönika kan jag tycka - om han tycker problemet är att Jonna, Frida, Ebba, Linn med flera tävlar för lite borde han skriva det. Men då blir bekymret att han måste kritisera våra guldmedaljör vilket han inte verkar våga (få journalister verkar våga kritisera stjärnor då de är rädda att trampa dem på tårna och kanske än mer de som är fans till stjärnorna)
Citera
2025-03-20, 11:28
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferrytale
Fast efter 6 VM-guld 1 silver och 3 brons så kan jag köpa om de kör samma upplägg till OS nästa år..

Till och med fyra brons.
Citera
2025-03-20, 12:20
Moderator
Hjv9s avatar
Om det är någon herråkare som ska kritiseras för att stå över tävlingar är det Burman. Nu skippade han kollen bara för att kunna satsa allt mot femmilen i helgen.

Annars är det stora problemet att våra herrar är alldeles för endimensionella, vilket gör att de inte kan åka särskilt mycket. Vi har elva åkare med till helgens världscup och bara en (Anger) som dubblerar distans och sprint. Det är för dåligt.
Citera
2025-03-20, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bcdefg
en rätt feg krönika kan jag tycka - om han tycker problemet är att Jonna, Frida, Ebba, Linn med flera tävlar för lite borde han skriva det. Men då blir bekymret att han måste kritisera våra guldmedaljör vilket han inte verkar våga (få journalister verkar våga kritisera stjärnor då de är rädda att trampa dem på tårna och kanske än mer de som är fans till stjärnorna)

Man får ju också titta på vad Diggins, det kvinnliga föredömet i att tävla mycket, åstadkommit i VM och efter. Sällantävlarna har ju fått vatten på sin kvarn. Anger går ju också på ångorna nu, det är extremt tydligt. Tiril platsar inte ens i det norska laget efter att ha kört allt en säsong och Linn har ju sagt att förra året slet väldigt mycket när hon försökte utmana om totalen.

Sen så är det som sagt var lite överdrivet. Ja, de svenska toppnamnen tycker att de kan inte köra precis allt om de ska vara vara i form för VM och OS. Men de har ju dessutom haft problem med skador (Frida, Linn) och sjukdomar (Jonna, Frida, Linn etc) som har gjort att det blivit ännu färre tävlingar än tänkt. Ebba har väl stått över några, men ändå kört det mesta? Inklusive TdS? Just TdS är ju en tävlingsvecka som sliter och inställningen i både Norge och Sverige är ju att kör man den behöver man stå över några andra tävlingar för att också prestera på mästerskap.
Citera
2025-03-20, 13:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskebein
Man får ju också titta på vad Diggins, det kvinnliga föredömet i att tävla mycket, åstadkommit i VM och efter. Sällantävlarna har ju fått vatten på sin kvarn. Anger går ju också på ångorna nu, det är extremt tydligt. Tiril platsar inte ens i det norska laget efter att ha kört allt en säsong och Linn har ju sagt att förra året slet väldigt mycket när hon försökte utmana om totalen.

Sen så är det som sagt var lite överdrivet. Ja, de svenska toppnamnen tycker att de kan inte köra precis allt om de ska vara vara i form för VM och OS. Men de har ju dessutom haft problem med skador (Frida, Linn) och sjukdomar (Jonna, Frida, Linn etc) som har gjort att det blivit ännu färre tävlingar än tänkt. Ebba har väl stått över några, men ändå kört det mesta? Inklusive TdS? Just TdS är ju en tävlingsvecka som sliter och inställningen i både Norge och Sverige är ju att kör man den behöver man stå över några andra tävlingar för att också prestera på mästerskap.

Diggins vinner dock den totala världscupen i år (för tredje gången), som många anser är det största en skidåkare kan vinna, inklusive jag.
Citera
2025-03-20, 13:19
Medlem
Ebba stod över de tävlingshelgerna som gick på hög höjd till förmån för träning på hemmaplan. Hon har ändå ingen chans på totalen pga hon inte platsar i sprint och allt som allt missade hon 3 distanslopp och 1 stafett. Mycket svårt att se någon rikta kritik mot det.

Svahn missade först tävlingar pga sjukdom körde touren men blev sliten så hon fick priotera träning på hemmaplan istället för tävling på höjd. Missade sedan VM pga hjärnskakning. Går inte att kritisera det heller.

Frida har haft skadeproblem hela säsongen och att hon överhuvudtaget tävlat är en bonus.

Sundling och Ribom stod över touren och sedan två helger innan VM för att både hinna med träning på hemmaplan och höghöjdsläger. Kan möjligen kritisera att Sundling gav upp sprintcupen. Samtidigt är statusen på den cupen låg nu när poängsystemet är som det är och man kan ändå förlora pga sjukdom.

Ilar och Hagström stod över varsin helg och Dahlqvist har enbart missat pga sjukdom.
Citera
2025-03-20, 13:33
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Diggins vinner dock den totala världscupen i år (för tredje gången), som många anser är det största en skidåkare kan vinna, inklusive jag.

Själv tycker jag att VM-guld är större.
Citera
2025-03-20, 13:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades

Alla tycker olika, själv anser jag att en titel bara en enda person kan vinna under säsongen väger betydligt tyngre än de priser tio stycken kan vinna.
Citera
2025-03-20, 13:59
Medlem
Mrkakksnakks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades

Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Alla tycker olika, själv anser jag att en titel bara en enda person kan vinna under säsongen väger betydligt tyngre än de priser tio stycken kan vinna.

Det största är att vinna många OS guld, VM guld, världscuplopp och totalen.

Det är få förunnat, men bevisligen går det av de som aldrig blir sjuka eller har formtapp.
Citera
2025-03-20, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskebein

Klæbo har vel motbevist akkurat det med TdS ganske så greit. Men å være med på absolutt alt vil som regel gå på bekostning av den absolutte toppformen når det gjelder som mest (mesterskap) så det er jo veldig forståelig at nesten ingen gjør det.
Citera
2025-03-20, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Till och med fyra brons.

Stämmer👍 Frida tog också ett brons..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto