2025-03-18, 17:08
Medlem
greyhounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andersbachmann2
Urdrag ur chatgpt.

Och det här tillförde vad? Vad skulle poängen vara med att fråga AI? Hela hennes inlägg finns i tråden.
Citera
2025-03-18, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Ibland räcker det med rykten för att sabba någons karriär. Frågan är om Måns kommer anmäla sitt X. Det där kommer ändå kännas för honom oavsett om han är skyldig eller inte så kommer det påverka hans karriär och framtida inkomst även om han kanske överlever då det ev inte finns några bevis.
Han framgår som en helylle kille i tvrutan, likt Timell, arga snickaren och Dogge doggelito samt Petter som alla 4 har ett temperant bakom kulisserna.

Redan 8 veckor så postade hon mysiga bilder med honom tillsammans med barnen.

Ytterligare ett par som går under radarn är ju kalle & Brita. Där snackar vi läskiga typer. Han är konstant otrogen och hon är nog det otrevligaste denna jorden skådat så fort kameran stängs av… tro mig.
Citera
2025-03-18, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greyhound
Och det här tillförde vad? Vad skulle poängen vara med att fråga AI?

för att man inte får ut varför skillsmässa är i processes om man läser på aftonbladet.se.
Det står fortfarande bara att hon "hållt tyst för länge".
Citera
2025-03-18, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CnB217
Han var väl slut som artist redan innan det hände. Om jag inte minns fel så förnekade tjejen själv att han gjort något men han blev dömd ändå pga nåt vittne som tyckte sig ha sett någon våldsamhet från Papa. Det var egentligen hon som betett sig crazy och han hade typ hållit fast och ruskat henne lite. Riktig skitsak. Blir inte förvånad som Mums fruga också använder någon liknande löjlig händelse för att anklaga honom för "physical abuse". Han är nog kass som äkta man men jag tror inte att han har pucklat på henne.

Jag kommer inte ihåg men någon innan påstod att han kastad tungt glas mot henne.

Inget förvånar mig hos tjejer. Jag hade en flickvän som sa att hon tänkte anmälla mig för misshandel efter jag knuffade henne till golvet efter hon attackerat mig. Hon gjorde inte det men hon slängde ut sig det. Det var inte det enda hon gjorde. Fick hålla fast henne flera gånger, hon kunde ha ett jävla temperament och det kunde flyga saker. Jag hade kunnat anmäla henne för misshandel 100ggr om i så fall, jag blev chockad och lite rädd faktiskt när hon sa det. Jag är varken våldsam eller kriminall så jag blev osäker vad som gäller, då i mina ögon så är en knuff för att hålla borta en attackerade person en bagatell.

När en tjej anmäler en kille så oavsett om det är sant eller inte så blir kvinnan istort sett alltid betrodd. Trots att det finns mängder med kvinnor som utan problem skulle anmäla för vad som helst och speciellt vid vårdnadstvister.

Jag hoppas verkligen det Cira säger är sant så hon inte bara slänger ut sig det för att hon är arg på honom och vill sabba för honom. Att han varit otrogen förvånar ingen men det där kan göra en kvinna riktigt jävla arg och dom kan ta till sig vad som helst.
När det handlar om en föräldrar till sina barn då skulle jag passa mig jävligt noga att hänga ut den personen för det kommer drabba barnen och vill man inte ha en bra relation till sin X, det kommer ju ställa till det ordenligt med vårdnaden till barnen. Dessutom ska man hålla sådant privat.
Citera
2025-03-18, 17:11
Medlem
Alonens avatar
Narcissism - vibbarna ökar. Hans behov av bekräftelse är omättligt…
Citera
2025-03-18, 17:11
Medlem
greyhounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andersbachmann2
för att man inte får ut varför skillsmässa är i processes om man läser på aftonbladet.se.
Det står fortfarande bara att hon "hållt tyst för länge".

Hela hennes inlägg och efterföljande diskussion kring det hon skrivit finns ju redan här i tråden om man bara läser i tråden.
Citera
2025-03-18, 17:12
Medlem
vet vi om måns likt dermot clemenger kommer att lämna landet för påstådda sexköp om polisen är där och börjar fiska i hans privata kontokort och betalningar?
Citera
2025-03-18, 17:12
Avslutad
Citat:
Nej. Det där verkar ha blivit något slags FB-sanning.

Det finns säkert jurister här som kan reda ut det bättre än vad jag kan. Men om uttalandet bedöms som försvarligt av något skäl, så är det bara förtal om det är osant. Så jo, sanningshalten kan spela roll.

Så frågan är snarare om det bedöms som försvarligt eller inte. Och här brukar även allmänintresset spela in i vissa fall.

I Sverige så är det som regel förtal även om det är sant. Enligt brottsbalken 5 kap. 1 §, begår någon förtal om de "utpekar någon såsom brottslig eller klandervärd i sitt levnadssätt eller lämnar en uppgift som är ägnad att utsätta denne för andras missaktning."

Det spelar alltså ingen roll om uppgiften är sann – det avgörande är om den kan skada någons anseende. Dock finns det en undantagsregel:

Om det var försvarligt att lämna uppgiften och den var sann eller det fanns skälig grund att tro det, kan det vara straffritt. Exempel kan vara journalistik av allmänintresse eller visselblåsning. Denna förevändningen är dock knappast realistisk för Ciara att applicera i sammanhanget.

Så, ja – att sprida sanna men nedsättande uppgifter kan fortfarande vara förtal i Sverige, om det inte finns en stark anledning att göra det.
Citera
2025-03-18, 17:13
Medlem
marytraders avatar
Hur var det? Var det Måns som de hade tagit som misstänkt för att köpa sex av en transvestit? Eller var det någon annan? Är det inte sexköp så kan de ju vara misshandel. Man har ju ingen aning. Någon som har bättre koll?
Citera
Medlem
Citat:
Hela hennes inlägg och efterföljande diskussion kring det hon skrivit finns ju redan här i tråden om man bara läser i tråden.

just det ja, jag är lite slö. och nu är jag en expert på kändisskvaller
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Inkapslad
Han skulle stannat med den där A-teamtjejen.

Man ser i Ciaras ögon att hon är ej snäll.
Hon lämnade ju honom för att han var otrogen.
Citera
2025-03-18, 17:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Hon lämnade ju honom för att han var otrogen.

Då omformulerar jag mig: han skulle varit trogen henne
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in