2025-03-18, 16:09
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Kolla vad Banal skrivit i tråden från fredag och framåt.
Jag vill ju ha länk till dokumentet. Inte någon som påstår något
Citera
2025-03-18, 16:10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av shackihorsie
Också, vad har det med omsorgen och vanvården att göra? Inte så att Chrippa hotat Julia så att hon inte tar barnet till tandläkaren.

Just det han gjort ju.
Citera
2025-03-18, 16:12
Avstängd
Citat:
Det var säkert bättre med hål i massa tänder, leva i en lägenhet med tre andra personer som barnet inte har någon som helst koppling till och hänga med pundare och annat löst folk.
På tal om trammad....

Varför jämföra pest och kolera??
Citera
2025-03-18, 16:13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Deimos01

Banal länkar till dokumenteten.

Ta dessa 2 min själv.
Citera
2025-03-18, 16:14
Medlem
Citat:
Just det han gjort ju.

Han har inte hotat Julia om att hon inte får ta barnet med till tandläkaren och oavsett om han skulle det så tar det inte ifrån hennes ansvar att ta barnet till tandläkaren.

Citat:
Varför jämföra pest och kolera??

Jag jämför inte, jag säger att båda föräldrar är skit och de mest klandervärda i denna härva, till skillnad mot er som försöker få det till att Linnea är den mest klandervärda.
Citera
2025-03-18, 16:17
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Deimos01

(FB) Christofer "Chrippa" Berg (gripen på Arlanda, misstänkt för ekobrott)
Citera
2025-03-18, 16:19
Avstängd
Citat:
Han har inte hotat Julia om att hon inte får ta barnet med till tandläkaren och oavsett om han skulle det så tar det inte ifrån hennes ansvar att ta barnet till tandläkaren.

Jo just det han gjorde. Var rädd att det skulle socanmälas för vanvård.
Citera
2025-03-18, 16:20
Medlem
Citat:
Jo just det han gjorde. Var rädd att det skulle socanmälas för vanvård.

framkommer ingen information om det. Sedan spelar det ingen roll, vad är det du inte fattar? Julia har ansvar att ta sitt barn till tandläkaren. Sluta förminska vanvården.
Citera
2025-03-18, 16:21
Avstängd
Citat:
framkommer ingen information om det. Sedan spelar det ingen roll, vad är det du inte fattar? Julia har ansvar att ta sitt barn till tandläkaren. Sluta förminska vanvården.

Jo det finns information om det.

Har jag påstått motsatsen eller?
Citera
2025-03-18, 16:24
Medlem
Citat:
Jo det finns information om det.

Har jag påstått motsatsen eller?

Det finns inga bevis på det. Sedan återigen, det spelar ingen roll.

Ja, du har i flera inlägg försökt förminska vanvård av barn och gett sken av att du inte tycker att barnets ena förälder har ansvar för barnets munhälsa. När du läser förvaltningsrättens beslut så kommer du läsa om hur det inte finns några förmildrande omständigheter och att båda vårdnadshavare har lika stort ansvar att ta barnet till tandläkare.
Citera
2025-03-18, 16:30
Avstängd
Citat:
ja, du har i flera inlägg försökt förminska vanvård av barn och gett sken av att du inte tycker att barnets ena förälder har ansvar för barnets munhälsa.

Jag var tydlig med att så var fallet ju.
Citera
2025-03-18, 16:33
Medlem
Citat:

Jag jämför inte, jag säger att båda föräldrar är skit och de mest klandervärda i denna härva, till skillnad mot er som försöker få det till att Linnea är den mest klandervärda.

Det är vårdnadshavarnas ansvar att se till att barnet får den vård och omvårdnad det behöver. Här låg det ansvaret på både Kräftan och Jullan där båda har haft möjlighet att ta med barnet till en tandläkare.
L kan inte hållas ansvarig för barnets munhälsa, men att publicera ett klipp där hon och Kräftan självsäkert påstår sig veta hur man sköter barns tänder var både ogenomtänkt och ansvarslöst, om det nu stämmer att barnet fått dra ut tänder till följd av vanvård.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in