2025-03-02, 20:02
Medlem
800k totalt upp i rök
Citera
2025-03-02, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.melin
Spela bort 30k i helgen vill dö
Citat:
Ursprungligen postat av Glit
Speljävulen har hårt grepp om oss..

Spelade precis bort 150k, skulder över miljonen nu. Känns rätt kört just nu.
Fy fan.. Jag lider med er

Kört är det aldrig. Men det blir ju inte precis lättare att sluta när man drunknar i skulder och skuldkänslor.
Det som hjälpte mig mest var nog att jag var ärlig med min fru om mitt missbruk och de skulder jag dragit på mig (oss). Bara det att äntligen lätta på bördan av den stora hemlighet man bär på gör mycket för att kunna se ljuset igen. Sedan fick hon total kontroll över min ekonomi, det var också ett måste.

Kämpa på, ge inte upp!
Citera
2025-03-02, 21:50
Medlem
HemligaKaptenens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glit
Speljävulen har hårt grepp om oss..

Spelade precis bort 150k, skulder över miljonen nu. Känns rätt kört just nu.
Det är aldrig försent. Få någon att ta kontroll över din ekonomi och sen jobba och leva snålt flera år.
Citera
2025-03-02, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Du menar du kan skippa att köpa ett par jeans för 1700kr men gå direkt hem och spela bort 1500kr ?

Man skulle ju iofs påstå att köpet av jeans kanske i ditt fall också är att kasta pengarna i sjön om du redan har 10par hemma...

Spel ger dig en "chans" att faktiskt vinna 10K vilket inte jeansen ger dig !?

Är det så du tänker ?

Precis så, så tråkigt alltså.
Citera
2025-03-02, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snarkomanen
Tror de flesta känner igen sig i det. Jag gör det iaf. Jag är världens sparsammaste, kanske till och med gränsen till snål ibland. Men när det kommer till spel är det inga problem att sitta där och klicka bort flera tusentals kronor på några minuter. När jag väl handlar så är det oftast nedsatt pris som gäller och har ingen problem att hålla i pengar i övrigt.. men när det kommer till spel så försvinner de spärrarna helt.

Vill bara lägga till att alla ni här i tråden som är spelfria under en längre period, ni är bland de starkaste människorna som finns. Ni ska va så stolta över er själva som lyckas hålla er borta från helvetet.

Jag själv måste erkänna att jag fallit tillbaka i gamla meriter. Spelade för första gången på ungefär 8 månader för två veckor sen. Vann 2000 (tyvärr) och spelade igen i förra helgen och vann ytterligare 2000. Mina gamla tankar om att jag kanske kan hålla på med detta är tillbaka.. Jag tillhör inte kategorin som satt sig rejält i skiten ekonomiskt (ännu) men jag kan verkligen inte ta en förlust. Har inga som helst problem att nöja mig med 2000 kr plus på en kväll men då går mina tankar att jag kan göra samma sak igen. Och det spelar ju ingen roll om man slutar spela efter en vinst då det finns inget som heter vinst om du tänker fortsätta spela. Jag spelpausade mig för 8 månader sen för att jag jagade förlustenr och det slutade med -50K på några timmar tills jag inte hade några pengar kvar på transaktionskontot. Då insåg jag att det var problem och jag spelpausade mig, tåg någon månad sen släppte tankar om spel och att jag skulle vinna tillbaka.

Hade jag inte haft turen att vinna när jag spelade igen vet jag att jag hade jagat tills jag iaf var plus minus noll och vet att det inte håller. Ansvarsfullt spelande finns inte hos mig.

Jag vill inte skylla ifrån mig men anledningen till att jag "fall tillbaka" var ensamhet, alkohol och urtråkighet.

Som de flesta här känner igen sig i är alkohol en stor trigger till spel och det absolut värsta för hjärnan är att vinna i mitt tycke för då tror man att man kan fortsätta på samma bana tills allt går åt helvete.

Lättnad för mig att jag inte är ensam om detta då. Ska börja ta tag detta snart och börja gå på gruppmöten.
Citera
2025-03-04, 21:43
Medlem
KSOEskribents avatar
Ni som spelar, vad spelar ni på? Och hur ofta vinner ni respektive förlorar ni varje gång ni spelar? Hur mycket tid lägger ni ner på det?
Citera
2025-03-08, 07:29
Medlem
Helvete. Spelade igen. Tömde iallafall inte bankkonto, spelade bort ca 3000kr. Det ser jag som ett litet framsteg iallafall. Bara för något år sedan hade jag tömt bankkontot och börjat ta sms lån för att överleva månanden. Fortsatt sjukt besviken. Lördag 8 mars, dag 0, upp på hästen igen….
Citera
2025-03-08, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dunderhost
Helvete. Spelade igen. Tömde iallafall inte bankkonto, spelade bort ca 3000kr. Det ser jag som ett litet framsteg iallafall. Bara för något år sedan hade jag tömt bankkontot och börjat ta sms lån för att överleva månanden. Fortsatt sjukt besviken. Lördag 8 mars, dag 0, upp på hästen igen….
Hur lyckades du spela? Har du använt spärren på Spelpaus.se nu?

Visst finns det obskyra sidor utan svenska licenser men dessa borde inte locka någon då det är ett helvete att få ut pengarna om man mot förmodan skulle vinna. Och helt efterblivna växlingskurser och administrativa avgifter också.
Citera
2025-03-12, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dunderhost

Det är jävligt starkt att kunna sluta och inte jaga. Det är en bra början i alla fall!
Citera
2025-03-13, 17:50
Medlem
Det är en sådan ynnest att vara spelfri, närmar mig tre år utan det här giftet och varje dag är underbar. Sparkontot bara ökar, mindre såklart med den sablarns inflationen och börsläget, men att inte behöva fundera över hur jag ska ha råd med en resa till varmare breddgrader i augusti är en fröjd.

TILL ALLA MISSBRUKARE: Det är först när du accepterar dina förluster du kan komma vidare, ältandet och sorgen över det du förlorat och vad du kunde ha haft kommer bara dra dig djupare ner i träsket. Ta ett år i taget.
Citera
2025-03-16, 18:11
Medlem
Kikat in här från och till men inte själv tagit steget förrän den riktiga smällen på väldigt länge som kom i förrgår... Sexsiffriga belopp försvann i försöket att rädda upp allting. Visste att jag skulle åka dit förr eller senare. Bara bryta ihop och gå vidare med livet.

Spel i kombination med alkohol är livsfarligt. Jag kommer hålla mig nykter och har kört spelpaus plus lämnat över ekonomin nu.. Ska jag vara ärlig har jag nog även alkoholproblem som jag gång på gång förnekat. Verkar som att dom också triggar varandra. Det får bli helnyktert nu.

Jobbiga blir att älta förlusterna. På jobbet. I bilen. Vid läggdags. Vid frukost. Hela jävla tiden kommer man ifrågasätta hur man kunde vara så naiv att tro att det finns snabba cash.
Senast redigerad av Misantropovic 2025-03-16 kl. 18:14.
Citera
2025-03-16, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Misantropovic
Kikat in här från och till men inte själv tagit steget förrän den riktiga smällen på väldigt länge som kom i förrgår... Sexsiffriga belopp försvann i försöket att rädda upp allting. Visste att jag skulle åka dit förr eller senare. Bara bryta ihop och gå vidare med livet.

Spel i kombination med alkohol är livsfarligt. Jag kommer hålla mig nykter och har kört spelpaus plus lämnat över ekonomin nu.. Ska jag vara ärlig har jag nog även alkoholproblem som jag gång på gång förnekat. Verkar som att dom också triggar varandra. Det får bli helnyktert nu.

Jobbiga blir att älta förlusterna. På jobbet. I bilen. Vid läggdags. Vid frukost. Hela jävla tiden kommer man ifrågasätta hur man kunde vara så naiv att tro att det finns snabba cash.

Illa, vad körde du sexsifftiga belopp på ?

Vad det att jaga en förlust på ca 20K som gjorde att du inte kunde acceptera?

Man hamnar ofta i ett läge där man tyvärr skiter i vilket och bara kör tills det står 0kr !

Nästan som att man vill få ett lugn på stressen att jaga
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in