Citat:
Ursprungligen postat av
Totius
Jag har svarat mycket tydligt i inlägget du citerade.
Då läser jag dåligt för jag fattar fortfarande vilka bevis det finns för att jag kan bli av med körkortet på ett enda 0,3 prov. Jag vet att Sydsvenska säger att man ”kan” bli det och man har även pratat med en man som då är ett bevis för att detta kan ske. En man som gick till doktorn och där doktorn i smyg skickade in hans provvärde till Transportstyrelsen som direkt nöp hans körkort. Och restvärdena han hade berodde på att han haft semester och tagit några glas under denna semester.
Mig veterligt har inte mannens berättelse konfirmerats. Och jag har inte heller hört vad hans testvärde skulle varit.
Det är de saker som intresserar mig. Inte att det tjafsas om huruvida man får 0,3 utav 1,5 flaska vin i veckan eller om det behövs minst 28 glas vin i veckan.
Jag skulle gissa att jag dricker typ 3 flaskor vin i veckan och oroar mig alltså inte för att bli av med körkortet. För att jag ska göra det vill jag ha ett bevis på att någon med det intaget blivit av med körkortet bara pga ett testvärde.