2025-03-16, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HugoTheGreat
Ja. Att sitta och ljuga om en "taktisk reträtt" som ukrainarna gör, och som NATO-runkarna här på forumet sväljer med hull och hår, och samtidigt inte kunna förklara varför den ukrainska fascist och pissarmé glömt sina vapen, utrustning, fordon mm värt miljarder och åter miljarder dollar inne på ryskt territorium är fanimej svagbegåvat.

Om det du påstår är sant och att även tiotusen ukrainare dödades, då är väl vägen fri nu att fortsätta avancera snabbt eller hur?

Så om en vecka borde ryssarna ha gått flera mil in i Ukraina eftersom alla dödades och allt krigsmaterial blev kvar i Kursk.
Citera
2025-03-16, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Om det du påstår är sant och att även tiotusen ukrainare dödades, då är väl vägen fri nu att fortsätta avancera snabbt eller hur?

Så om en vecka borde ryssarna ha gått flera mil in i Ukraina eftersom alla dödades och allt krigsmaterial blev kvar i Kursk.

Ja så här säger rysstrollen alltid, fronten i Donetsk har fallit flera gånger enligt rysstrollen ändå är de inte på långa vägar i närheten av att kontrollera Donetsk oblast och dessutom måste det vara spöken som gör motanfall nu och rensar Toretsk från orcher eftersom alla Ukrainska soldater är döda 10 gånger om enligt våra Vatniks.
Citera
2025-03-16, 15:22
Avstängd
HugoTheGreats avatar
Citat:
Ja. Att sitta och ljuga om en "taktisk reträtt" som ukrainarna gör, och som NATO-runkarna här på forumet sväljer med hull och hår, och samtidigt inte kunna förklara varför den ukrainska fascist och pissarmé glömt sina vapen, utrustning, fordon mm värt miljarder och åter miljarder dollar inne på ryskt territorium är fanimej svagbegåvat.

Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352

Jag har ingen aning om varför du ställer dessa frågor till mej. Vill du att jag ska plocka fram spåkulan? Läs mitt inlägg som är citerat ovanför ditt och förhåll dej till det istället om du nu så ivrigt ville kommentera det. Ja, utrustning värt miljarder och miljarder dollar har "glömts" inne på ryskt territorium i och med den ukrainska "taktiska reträtten" ut ur Kursk.
Citera
2025-03-16, 15:23
Medlem
NEW: Russian milbloggers and Ukrainian officials continue to deny Russian President Vladimir Putin's unsubstantiated claim that Russian forces have encircled a significant number of Ukrainian troops in Kursk Oblast. ⬇️

Russian forces continued offensive operations in Kursk Oblast but have not completely pushed Ukrainian forces out of the area as of this publication.

Ukrainian officials expressed concern about Russian ground operations in northern Sumy Oblast but doubt Russia's ability to conduct an effective, concerted offensive operation against Sumy City.

https://x.com/TheStudyofWar/status/1901025964316127734

Man vet att rysstrollen och Vatniks i denna tråden blå ljuger när till och med ryska milbloggers förnekar någon omringning av Ukrainska styrkor i Kursk.
Citera
2025-03-16, 15:25
Medlem
Citat:
Jag har ingen aning om varför du ställer dessa frågor till mej. Vill du att jag ska plocka fram spåkulan? Läs mitt inlägg som är citerat ovanför ditt och förhåll dej till det istället om du nu så ivrigt ville kommentera det. Ja, utrustning värt miljarder och miljarder dollar har "glömts" inne på ryskt territorium i och med den ukrainska "taktiska reträtten" ut ur Kursk.

Källa till ditt påstående, tack.
Citera
2025-03-16, 15:26
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombiBeirut
Putin vill ha krig säger du, men Zelensky hade möjlighet att undvika kriget genom att spela sina kort bättre och göra en deal. Det hade sparat många människoliv.

När började kriget?(2015)
När valdes Zelensky?(2019)
Varför gick inte Ryssland med på avtalet 2019?
Citera
2025-03-16, 15:27
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Du fattar väl att det inte är fakta? Du kan inte tro på allt du läser lilla vän.

Jo, det har han källor till.
Du får väl motbevisa istället då.
Citera
2025-03-16, 15:29
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Zelensky erbjöd Putin en deal.
Först omkring invasionen. Putin valde krig.
Sedan i Istanbul. Putin valde mer krig.
Sedan i ett 10-punktsprogram för fred. Putin valde återigen mer krig.

Faktiskt redan 2019, när han kom till makten.
Citera
2025-03-16, 15:35
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Somchai-31
FakeNews.
Det är verifierat.

Det visste jag inte.
Har du en källa på detta?
Citera
2025-03-16, 15:42
Medlem
Citat:

Men om det är sant så är ryssarna nu välbeväpnade och där inte finns några ukrainska soldater kvar som kan försvara, så ryssarna borde storma fram. De är ju ändå 80.000 ryssar mot 20.000 ukrainare i det området. Om Ukraina har förlorat 10.000 man så är det 80.000 mot 10.000, blir ju jättelätt att fortsätta marchera framåt med höga knän?
Citera
2025-03-16, 15:43
Medlem
Arcanes avatar
Citat:
Sanktionerna fungerar inte, Rysslands oljeintäkter är i stort sett oförändrade, endast en liten nedgång p.g.a. lägre oljepris. Men enligt expertisen så borde den ryska ekonomin ha kollapsat sommaren 2022.

https://www.bloomberg.com/news/articles/2025-03-13/russian-oil-exports-almost-intact-but-prices-take-hit-iea-says

Rysslands intäkter från fossilenergi-exporten har nästan halverats sedan invasionen pga. av de ickefungerande sanktionerna,
https://energyandcleanair.org/february-2025-monthly-analysis-of-russian-fossil-fuel-exports-and-sanctions/
Citera
2025-03-16, 15:47
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:

Flydde ryssarna hals över huvud med glömd utrustning värt miljarder och åter miljarder dollar som hamnade i ukrainska händer? Jag tror inte det Pettersson.

Var har de glömt vapen för miljarder?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in