Citat:
Ursprungligen postat av
MrMario
Har märkt det, och speciellt Expressen har varit en av de stora syndarna i den här frågan.
Upprepade "artiklar" där slappa gamla kärring- och gubbjävlar fläks ut för allmän beskådan. Fattar bara inte vad syftet är, chockvärde? Det verkar som att det rentav finns en sorts omvänt moralitet i dagens medier där snygga slanka unga människor göms undan, medan det är högst trendigt att visa upp nakna gamlingar och fetton som orerar med sin "fettaktivism" i tidningarna...
Här är senaste exemplet från Amelia (publicerat i Expressens nätsajt)
https://amelia.expressen.se/premium/mina-brost-gillar-jag-och-benen-ar-snygga/
Nu var de tydligen inte så gamla här, 30+ tjejer med trista osvarvade kärringkroppar som av oklar anledning får orera varför de är så nöjda med sina slappa kroppar som åldrats i förtid...
Det mest bisarra var dock en artikel för en tid sedan (har tyvärr inte länken), där 50+ gubbar & kärringar svamlade om sina vedervärdiga rövar. Totalt bisarrt och äckligt på alla sätt o vis..
Du länkar till en betalartikel, och den andra artikeln du nämner har jag inte läst heller, så jag kan bara kommentera sådana reportage generellt. Jag tycker faktiskt inte att idén är så tokig. Det är ju ovanligt med livslånga äktenskap idag, och många människor i 40-, 50- och även 60-årsåldern är singel och letar efter en ny partner. Men kroppsskavankerna som kommer med åldrandet, och även efter graviditeter, förlossningar och fetma/bantning gör dem ofta osäkra. De är rädda att inte duga, att den nya partnern ska bli besviken, och kanske till och med uttala något djupt sårande och springa därifrån när kläderna åker av första gången.
Eftersom många människor som sagt har sådana funderingar, så säljer det väl att göra reportage om människor i den åldern, som har sådana skavanker, visar upp dem, och försäkrar att det går bra att hitta en kärleksfull partner ändå...
Sedan är det en helt annan sak, att jag tycker att det är olämpligt att människor OAVSETT ålder och skönhetsgrad, viker ut sina nakna eller nästan nakna kroppar till allmänt beskådande - och att uppdragsgivarna kanske lurar dem att visa mer än de tänkte från början. Många tycker ju att nakenmodeller skämmer ut sig, och bilderna blir kvar för alltid - de kan stoppa både karriärer och förhållanden, och användas för utpressning. Människorna i de här artiklarna är dock åtminstone ordentligt vuxna och borde förstå vad de gör, och vad det kan få för konsekvenser. Ur DET perspektivet är det värre att tidningar använder unga människor för utvikning, ungdomar som inte har konsekvenstänket helt utvecklat i hjärnan ännu.