2025-03-15, 16:44
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kastenhof
Att åka till psyket för att försöka få en dömd barnvåldtäktsmans att försäga sig, klassiskt journalistarbete.

Eftersom han inte försa sih, hade han heller inget att dölja, därmed är att oskyldigt dömd. Klassiskt journalistantagande.

Det är en gediget arbete han lagt ner. Dokumentären vilar på en stadig grund. Frågan är varför han inte sålde den till SVT. Eventuellt hade de inte råd att köpa in den.

Tror ni det kan finnas någon chans att Anjo vinner guldspaden?

Den vinsten lär han ju ha som i en liten ask, inga tveksamheter.

Tror Vimeo kan ha känts som ett mer seriöst/lönande alternativ?
När det sedan visade sig nästan bli slagsmål mellan kanaler o streamingtjänster för att köpa den tror jag han sa ifrån. Jag menar, han ville nog inte att Netflix skulle ruinera sig helt genom att bjuda över.
Citera
2025-03-15, 18:15
Medlem
Kan någon förklara varför det ser ut som Anjo fått 0 visningar under en sjudagars-period på socialblade?
https://socialblade.com/youtube/c/anjo1
Citera
2025-03-15, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ExErslim
Intervjun 13/2 inför premiär med Pontus hos RIKS (SD) https://youtu.be/XMtju0VkL_k?si=MBENKYiBP3gxPLik
Pontus: ”Beroende på hur utgången hade blivit i dokumentären, hade den pekat åt ett annat håll än vad vi tyckte resultatet blev, hade vi kanske kallat henne målsägande hela dokumentären och inte haft med några namn”

Tror ni Pontus försökt få RIKS att ta bort den här intervjun där han tydligt visar att han står på våldtäktsmannens sida såhär i efterhand?

Över 100 på namninsamling, just nu ett av få alternativ för att visa stöd till brottsoffret utan att ge Pontus makten att radera det. Fortsätt sprida den eftersom att den, trots sin i sammanhanget minimala räckvidd, fångat Pontus uppmärksamhet.
https://www.skrivunder.com/signatures.php?tunnus=stoppa_youtuber_fran_att_out a_minderarigt_brottsoffer&page_number=11&num_rows= 10
143 stycken nu!
Citera
2025-03-15, 19:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Vilka andra dokumentärer får inte kritik menar han? Om något så har jag sett kritik öka mot just "true crime"-dokumentärer på grund av det gör underhållning av verkliga människors lidanden, ofta vinklas till gärningsmannens fördel och utelämnar viktig information som inte går i linje med dokumentärens syfte.

Bara för att han inte engagerar sig i debatter betyder det inte att de inte existerar.

Han nämnde den om Jeffrey Dahmer och sen Johanna Möller.
Citera
2025-03-15, 20:37
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fitteriinoo
Han nämnde den om Jeffrey Dahmer och sen Johanna Möller.

Jeffrey Dahmer filmen har fått en hel del kritik. Främst för att offrens anhöriga inte ville att den skulle göras.
Citera
2025-03-15, 21:24
Avstängd
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ExErslim
Kan någon förklara varför det ser ut som Anjo fått 0 visningar under en sjudagars-period på socialblade?
https://socialblade.com/youtube/c/anjo1

Funderat på samma. Tror det samlas veckovis i efterskott?
Citera
2025-03-15, 23:19
Medlem
Anjo känns ganska canceled väl? 20k views per video. Känns som de kommer bli mindre och mindre.

Sen om han ska mobba någon i framtiden så blir de svårt då han själv är värre än de flesta, kommer bara få honom att framstå dummare och dummare.

Intressant sak B&b sa i senaste video som jag ej tänkt på: Anjo drar upp Joakim Lundell i varje video. Säger Hans namn osv.
Känns som han gjort det i flera års tid. Att Jocke inte tröttar på parasiterna som ständigt ska skryta om att de känner han eller använda hans namn för clicks.

Jag hade aldrig vart vän med någon som alltid prata om mig med andra människor, vilket Anjo gör om Jocke.

Egentligen samma sak med Rask. Jocke måste ju ha svårt att få vänner om han nöjer sig med sådana bästa vänner som dom.
Citera
2025-03-15, 23:20
Avslutad
Som jag förstått allt har skilleras och Lokal godkänt att Anjo får finnas kvar som youtubare.
Men att dom cancellerar honom när som helst. Om det behövs.
Citera
2025-03-16, 00:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Felaktigt-Beteende
Vad snällt!

ANJO har baktalat och hatat mot vänsterns kvinnor och hängt ut ett våldtäktsoffer och hetsat mot Linnéa Lundström.
Dessutom har youtubaren Legio nu visat klipp hur sexistiska dessa gubbsvin är när dom sitter och fiser i kapp i ANJOS smutsiga studio (porrfilmslokal).

En kräks.

Dom skulle passa som prydnader hängda i närmsta lyktstolpe.
Citera
2025-03-16, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nyreggadgingergirl
Som jag förstått allt har skilleras och Lokal godkänt att Anjo får finnas kvar som youtubare.
Men att dom cancellerar honom när som helst. Om det behövs.

Skilleras är inte ute efter att cancella någon. Han ställer bara adekvata frågor till Anjo som han vill ha svar på. Om inga svar kommer och Anjo börjar copyright-stikea oskyldiga kanaler, då kan man börja bli lite hårdare i sin kritik mot packet.
Citera
2025-03-16, 00:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av nyreggadgingergirl
ANJO har baktalat och hatat mot vänsterns kvinnor och hängt ut ett våldtäktsoffer och hetsat mot Linnéa Lundström.
Dessutom har youtubaren Legio nu visat klipp hur sexistiska dessa gubbsvin är när dom sitter och fiser i kapp i ANJOS smutsiga studio (porrfilmslokal).

En kräks.

Dom skulle passa som prydnader hängda i närmsta lyktstolpe.

Baktalat vänsterns kvinnor?
Ja då är jag nog på Anjos sida trots den där kassa dokumentären.
Citera
2025-03-16, 01:43
Medlem
Säkert sen på bollen men vill tipsa om profilen goatbrainkebab på Instagram som gjort en sammanfattning av Janne Josefssons ”dokumentär”. Man behöver inte följa profilen för att se den, bara söka på namnet och så ligger den i stories https://www.instagram.com/goatbrainkebab?igsh=d3dnMjI3NTE5cDg=

https://www.skrivunder.com/signatures_with_comments.php?petition=stoppa_youtu ber_fran_att_outa_minderarigt_brottsoffer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in