2025-03-14, 22:56
Medlem
Vet man om han sitter i arrest rum eller häktes rum? Jäkla skillnad. Är väl dubbel beläggningar osv nu för tiden oxå har jag hört
Citera
2025-03-14, 23:06
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram
Det enda du gjort är att försvara hans sjuka beteende. Dag in och dag ut.
Du kanske inte förstår det men det är stor skillnad på att "försvara hans beteende" och att rent faktiskt "skydda" någon.

Jag försvarar inte allt, jag pratar mest emot era fantasier och era uppblåsta beskrivningar - i vissa delar uttrycker jag absolut förståelse för det han påstås ha uttryckt - som att vilja spöa Jocke - däremot försvarar jag inte sånt beteende, jag förstår det, men anser att Chrippa skulle förlora mer än vinna på att genomföra något dylikt

Hur har jag skyddat honom?
Citera
2025-03-14, 23:08
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Vet man om han sitter i arrest rum eller häktes rum? Jäkla skillnad. Är väl dubbel beläggningar osv nu för tiden oxå har jag hört
Häkte. han är häktad och då överförs han till häktet direkt.

Trevligt för övrigt med någon som faktiskt vet skillnad på anhållan och häkte och hur skilda villkor det är.
Citera
2025-03-14, 23:09
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carrock
Stämmer det att et sådant finns alltså?
Jag har försökt få besöksförbud och kan bekräfta att det är fruktansvärt svårt. Det måste nästan handla om fara för livet, eller annars ett extremt fall av stalking för att få igenom det.
Nej, det är inte så fruktansvärt svårt. Det är i princip steg 1 man kan få för att freda sig.
Citera
2025-03-14, 23:12
Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Du kanske inte förstår det men det är stor skillnad på att "försvara hans beteende" och att rent faktiskt "skydda" någon.

Jag försvarar inte allt, jag pratar mest emot era fantasier och era uppblåsta beskrivningar - i vissa delar uttrycker jag absolut förståelse för det han påstås ha uttryckt - som att vilja spöa Jocke - däremot försvarar jag inte sånt beteende, jag förstår det, men anser att Chrippa skulle förlora mer än vinna på att genomföra något dylikt

Hur har jag skyddat honom?

Varenda grej han gjort så har du försvarat honom och allt är sektens och jockes fel. Ja det är ju fullt normalt att stå bakom våld som du gör med. Skaffa hjälp.
Citera
2025-03-14, 23:24
Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:
Var har jag stått bakom våld?
Sluta fantisera nu.

Kul att du också insett att det handlar om en sekt. Så småningom kanske du klarar att se att deras modus är att attackera folk i flock.

Nej det finns ingen sekt. Jag använder bara ordet som ni tjatar om. Du skrev precis att chrippa skulle spöa Jocke, missa du det? Allt han gjort, alla vad är pga av varför han sitter där han sitter. Och du kan inte säga något annat om det, för åter igen sitter han häktad och du har försökt komma med argument för hans beteende.
Citera
2025-03-14, 23:29
Medlem
Carrocks avatar
Citat:
Nej, det är inte så fruktansvärt svårt. Det är i princip steg 1 man kan få för att freda sig.

Jo det är svårt det ska handla om extrema fall som gäller mycket allvarliga brott, talar dels av erfarenhet men du kan ju läsa genom denna:

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ost/tre-om-overtadelser-av-kontaktforbud
Citera
2025-03-14, 23:30
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Nej det finns ingen sekt. Jag använder bara ordet som ni tjatar om. Du skrev precis att chrippa skulle spöa Jocke, missa du det? Allt han gjort, alla vad är pga av varför han sitter där han sitter. Och du kan inte säga något annat om det, för åter igen sitter han häktad och du har försökt komma med argument för hans beteende.
Nej, jag skrev att det påstås att han hotat med det, och om det stämmer så förstår jag absolut känslan av att vilja slå Jocke sönder och samman.
Jag har inte skrivit att jag tycker det skulle vara okej att faktiskt göra det - jag skulle däremot fortfarande förstå känslan som drev fram det.
Man kan nämligen inte vara ett sånt svin som Jocke varit mot Chrippa utan driva fram negativa känslor.
Citera
2025-03-14, 23:32
Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:
Nej, jag skrev att det påstås att han hotat med det, och om det stämmer så förstår jag absolut känslan av att vilja slå Jocke sönder och samman.
Jag har inte skrivit att jag tycker det skulle vara okej att faktiskt göra det - jag skulle däremot fortfarande förstå känslan som drev fram det.
Man kan nämligen inte vara ett sånt svin som Jocke varit mot Chrippa utan driva fram negativa känslor.

Du står fortfarande bakom våld, om du förstår en känsla att skada någon. Den enda som varit ett svin är chrippa. Du borde fatta det snart.
Ditt hat mot Jocke är inte nyttigt för dig du kanske borde söka hjälp?
Citera
2025-03-14, 23:41
Medlem
Citat:
Du står fortfarande bakom våld, om du förstår en känsla att skada någon. Den enda som varit ett svin är chrippa. Du borde fatta det snart.
Ditt hat mot Jocke är inte nyttigt för dig du kanske borde söka hjälp?

Kommer aldrig att kunna förändra den. Vrider på allt. Skriver du om x, så får hon det till både y och z. Har gett upp att kommentera hennes inlägg, för det är inte lönt. Antingen vrider hon på det eller så får man ren skit tillbaka.
Citera
2025-03-14, 23:48
Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Kommer aldrig att kunna förändra den. Vrider på allt. Skriver du om x, så får hon det till både y och z. Har gett upp att kommentera hennes inlägg, för det är inte lönt. Antingen vrider hon på det eller så får man ren skit tillbaka.

Precis och det är ju helt sjukt att inte moderatorerna här stänger av fanskapet.
Senast redigerad av Horrorgram 2025-03-15 kl. 00:00.
Citera
2025-03-14, 23:49
Avstängd
Citat:
Det enda du gjort är att försvara hans sjuka beteende. Dag in och dag ut.

Försvarande, förminskade, fokusförlyttning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in