Citat:
Ursprungligen postat av
St0ny
Komiskt är det...
Tyskland kan inte konkurrera mot Kina, därför att Kina har billig energi som köps från Ryssland bland annat, genom PIPELINES. Billig och bra gas, samt massa kärnkraftverk till alla de tusentals stålverk som körs dygnet runt.
Ja verkligen, rysseriet skickar all gas de kan till kina (i den pipeline med väldigt låg kapacitet som just nu finns på plats) och folkmordskineserna (som har barnamördare v.puttins lilla förkrympta testikelpåse i ett skruvstäd) betalar nästan inget för gasen då rysseriet, som bekant, är i desperat behov av intäkter och har ingen annan kund att sälja gasen till. Sedan har vi ju Power of Siberia 2, kineserna investerar inte en kopek i den, rysseriet har varken pengarna eller kunskapen att bygga den och ingen vill investera i projektet då kina kan diktera priset (och det blir inte högt). Om några år kommer den nog att byggas som ett led i kinesernas vassalisering av ryssland, olyckligt men en effekt av mästerstrateg v.puttins 7D-schack
Citat:
Ursprungligen postat av
St0ny
Tyskland försökte att ställa om och driva den "fjärde industriella revolutionen" som det så fint heter, och som jag diskuterat mången gången med en högt uppsatt som arbetar inom WEF i Sverige. Det visade sig att jag hade rätt i alla dessa år, och WEF visionerna var bara en dröm.
Nu sitter vi här med våra värdelösa gröna energi, och grönt stål som ingen vill ha.
Och lika fullt ligger tysk industri 30 år före rysk, en rysk industriarbetare producerar ett värde dubbelt det en rysk industriarbetare mäktar med per arbetad timma. En rysk industriarbetare producerar lika bra som en uruguayansk eller en montenegrinsk, två ytterst framstående industrinationer.
Jag kan lista en lång rad världsledande tyska industriverksamheter, men att få ihop en enda rysk är inte lätt, inte en Smirnov vodka är ryskt