Citat:
Ursprungligen postat av
wrongdaytodie
Jaja, pappa. Jag har för lite spänning i vardagen uppenbarligen, jag är exakt rätt kandidat för att gå på detta bara för jag har förjävla tråkigt men det är samtidigt intressant på sitt sätt. Det kanske inte är särskilt värdefullt men visst väcker det tankar.
Musiken lägger jag inget värde i, däremot förklarar hans angelägenhet att kolla vädret varför han bar på ett paraply utöver alla kassar och de kan inte säga om han använde den sidan tidigare men det får ju en att fundera på hur det faktiskt är med det där rasistiska motivet.
Han kanske lyssnade på techno ala dagar i veckan, men det kansek var ovanligt? Kanske behövde lyssna på något som lugnade honom?
Kollade han på vädret för 2/2 eller för 4/2?
Vad hade vädret för betydelse ur hans synvinkel? Paraplyets betydelse eller andra aspekter?
Tyvärr blir sådan här information tagen ur sin kontext, vilket gör att det är svårt att dra några slutsatser. Men det växker förstås tankar som du säger. Man behöver dock veta mer för att förstå.
Hans tankar verkar ändå varit upptagna med att kolla på ammunition dagarna innan, viket kanske inte är så konstigt. Vad kollade han på mer direkt?
Klart att det är intressant allt han gör de sista dagarna innan dådet. Även saker som han inte gör.
Var han helt uppslukad, eller pysslade han med helt andra grejor t ex.
Hur säkert var just att det skulle ske denna dag, den 4:e, eller fanns det parametrar som avgjorde?