Med tanke på att han var barn av sin tid; dvs från belle epoque via första världskriget och dess konstigt så hade han antagligen inte varit något särskilt alls av att växa upp nu.
Han hade suttit på pojkrummet, utan att ta sig ut, kanske varit admin för en server av något slag, och antagligen varit emot rasism och nazism. Oskuld och okysst.
Jag vet inte och frågan är om någon vet egentligen, vad som formade Hitler att bli den person han blev. Men eftersom hans styrka var att hålla tal så tror jag att han hade haft vissa framgångar även i dagens Europa.
Betänk att vi har Putin, Trump och andra idioter vid ledande poster, så jag tror inte att vi är immuna mot personer som Hitler.
Jag tror att massmedia hade älskat att uppmärksamma Hitler. Även andra politiker.
Vilket är en del av anledningen till att jag har denna dystra syn på vårt samhälle. Alldeles för mycket handlar om att lyfta fram det dåliga. Antingen det är pajkastning eller hyllande. Med denna fokus på konflikter och extremister så formas samhället efter det.
Med den flathet som Sverige visar gentemot kriminella och även terrorister, folkmördare och andra som invandrat till Sverige så räcker det att någon lyckas samla lite folk runtomkring sig så blir det genast allvar. Vi ser det genom de allt större och mäktigare kriminella nätverken som växer i Sverige och även i Europa.
Hitlers intresse för tecknad film hade nog varit mer accepterat idag, och möjligheterna till karriär större. Kanske hade han arbetat inom dataspelsbranschen eller gjort anime?