2025-03-14, 06:52
Medlem
Med tanke på att han var barn av sin tid; dvs från belle epoque via första världskriget och dess konstigt så hade han antagligen inte varit något särskilt alls av att växa upp nu.
Citera
2025-03-14, 07:00
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMario
Tror han hade varit en bra kille.
Jag tror som du, en reko grabb helt enkelt.
Citera
2025-03-14, 07:21
Medlem
Klas-Vegass avatar
Tror han varit åt incelhållet.

Kom ihåg att Adolf var en känslig kille innan kriget och weimar. Och fyrkantig som vägrade spela fotboll med engelsmännen den där magiska julen.

Lite datanörd skulle det varit över honom. Men en sann flashbackare.
Citera
2025-03-14, 07:27
Medlem
VoktorDodkas avatar
Jag tror han hade varit en karbonkopia av Greta Thunberg, lika mycket hat i kroppen och vill förstöra världen.
Citera
2025-03-14, 07:29
Avstängd
Med tanke på hur Hitler formades av WW I får man tänka sig att han idag skulle befunnit sig någonstans i Ukraina och slagits på endera sidan.
Citera
2025-03-14, 08:02
Bannlyst
Han hade varit en firad konstnär, typ Dan Park.
Citera
2025-03-14, 08:18
Medlem
okänd transsexuell konstnär levt med sin svarta pojkvän i ett anorkokollektiv. Adopterat två barn Kina.
Citera
2025-03-14, 08:23
Avslutad
Facit finns i Urusla van der Leyen . Nu är ju hon kvinna men det spelar ju ingen roll nuförtiden
Citera
2025-03-14, 08:44
Medlem
Gugugagas avatar
Han hade suttit på pojkrummet, utan att ta sig ut, kanske varit admin för en server av något slag, och antagligen varit emot rasism och nazism. Oskuld och okysst.
Citera
2025-03-14, 08:50
Medlem
Jag vet inte och frågan är om någon vet egentligen, vad som formade Hitler att bli den person han blev. Men eftersom hans styrka var att hålla tal så tror jag att han hade haft vissa framgångar även i dagens Europa.

Betänk att vi har Putin, Trump och andra idioter vid ledande poster, så jag tror inte att vi är immuna mot personer som Hitler.

Jag tror att massmedia hade älskat att uppmärksamma Hitler. Även andra politiker.

Vilket är en del av anledningen till att jag har denna dystra syn på vårt samhälle. Alldeles för mycket handlar om att lyfta fram det dåliga. Antingen det är pajkastning eller hyllande. Med denna fokus på konflikter och extremister så formas samhället efter det.

Med den flathet som Sverige visar gentemot kriminella och även terrorister, folkmördare och andra som invandrat till Sverige så räcker det att någon lyckas samla lite folk runtomkring sig så blir det genast allvar. Vi ser det genom de allt större och mäktigare kriminella nätverken som växer i Sverige och även i Europa.
Citera
2025-03-14, 09:11
Medlem
Förutom blaskiga landskap målade Hitler ju också Disney-figurer ur Snövit och Pinocchio:
https://boingboing.net/2008/02/23/adolf-hitler-disney.html

Hitlers intresse för tecknad film hade nog varit mer accepterat idag, och möjligheterna till karriär större. Kanske hade han arbetat inom dataspelsbranschen eller gjort anime?
Citera
2025-03-14, 09:23
Medlem
psykadelikatessens avatar
Hitler var ju en incel på sin egen tid, så han vore väl säkert det idag med
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in