2024-05-17, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Jan Emanuel påstår sig vara sosse. Alltså inte höger.

Han har lämnat S och startat ett nytt parti.
Citera
2024-05-17, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers
Det är lavlig.. Men nu är de regler som gäller. Eller vill du att Vänsterpartiet Kamrat Putin skall veta vad varje mobb förråd ligger? Vi har kulturpersonligheter som har suttit i fängelse för spioneri , men idag skriver dom proffstyckare för Aftonblade. Fråga KGB Janne.

Fast som jag skrev, när höga tjänstemän och politiker ger bort informationen så händer det ingenting. Då pratar vi ändå om ett stort antal byggnader på flera olika platser. Ja kanske det till och med var samtliga byggnader som försvarsmakten hade tillgång till?

Att Jan Guillou satt på Långholmen(?) för avslöjandet av IB-affären anser inte jag vara spioneri.
Han avslöjade Socialdemokraternas hemliga underrättelseorganisation där man kartlade politiska meningsmotståndare. Vad nu detta har med Jan Emanuel att göra vet jag inte. Kanske kan du upplysa mig om den saken?

Idag har du googles bilar som åker runt o fotar allting. Du har spionsatelliter som kan läsa texten i den tidning du läser. Lägg därtill det faktum att man redan gett bort all information utan att åtala dåvarande statsminister och/eller övriga ministrar. Varför skall man då jaga Jan Emanuel med blåslampa?
Citera
2024-05-17, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nutrilett
Kommer det påverka Folklistans valresultat att toppnamnet Jan Emanuel filmat ett skyddsobjekt?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/4BqAaE/jan-emanuel-polisanmald-av-forsvarsmakten

Supertönten och idioten Jan Emanuel, vad ska man säga..
Citera
2024-05-17, 23:13
Medlem
SwizzerNöts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Har Sverige fortfarande ens ett försvar?

Jag hoppas det med tanke på att vi lägger 119 miljarder där i år (9% av budgeten enligt https://sv.wikipedia.org/wiki/Sveriges_f%C3%B6rsvarsbudget).
Citera
2024-05-18, 01:01
Medlem
rotebro-hasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Idag har du googles bilar som åker runt o fotar allting. Du har spionsatelliter som kan läsa texten i den tidning du läser. Lägg därtill det faktum att man redan gett bort all information utan att åtala dåvarande statsminister och/eller övriga ministrar. Varför skall man då jaga Jan Emanuel med blåslampa?
Googla på muskö.
Öppna maps

Ser du att det är pixelerat från street view och satellite view?

Gör samma sak med Bing, baidu, yandex, yahoo maps

Så nej. Du har fel.
Citera
2024-05-18, 01:03
Medlem
rotebro-hasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PoljeX
Han skulle in till hemvärnet.
Varför ska han inte lyda under samma lagar som alla vi andra?
Därför att han är tiktok kändis och vågar säga som det är.dvs han är SD-lite o därför accepterad av Sveriges röstberättigade incels.

Vanliga lagar gäller bara för etablerade partier i mitten och västerut.
Citera
2024-05-18, 01:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Ja, det gäller att vara kreativ om man ska hinna sänka någon inför EU-valet. Det är ju bara några dagar kvar, så någon satt väl upp och tänkte hela natten.

Menar du att Jan Emanuel skulle haft en chans att röstas in i EU-parlamentet om det inte vore för den förödande polisanmälan?

Kunde du hålla dig från skratt när du skrev det här?
Citera
2024-05-18, 05:02
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwizzerNöt
Jag hoppas det med tanke på att vi lägger 119 miljarder där i år (9% av budgeten enligt https://sv.wikipedia.org/wiki/Sveriges_f%C3%B6rsvarsbudget).

Sverige lägger motsvarande 1,2% av BNP på försvar. Men hur mycket försvar kan Sverige mobilisera?

Ända in på 90-talet kunde Sverige mobilisera ca 800.000 man, idag inte ens 50.000. Alltså ungefär 5% mot Sverige hade. Dessutom så hade Sverige avsevärt mer artilleri och tanks tidigare.

Sverige hade väl som mest 800 stridsflygplan, ända in på 80-talet var det väl ca 500-600. Sverige hade 23 ubåtar i början av 70-taletm, idag tror jag att det är tre stycken. Sverige hade flera jagar, korvetter, robotbåtar, idag finns bara en spillra kvar.

Så ja vi spenderar en del på försvaret men det är bara en spillra mot det var. Man kan fråga sig vart pengarna tar vägen.
Citera
2024-05-18, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-hasse
Googla på muskö.
Öppna maps

Ser du att det är pixelerat från street view och satellite view?

Gör samma sak med Bing, baidu, yandex, yahoo maps

Så nej. Du har fel.

Den enda militära inrättningen i Sverige är Muskö? Det finns även andra skyddsvärda objekt där det råder fotoförbud.
Sedan har jag inte fel då även Muskö är fotad men sedan maskerad i efterhand. Så jo, googels bilar åker omkring överallt o fotar allt.
Är det en global maskering eller bara en maskering för de som befinner sig i Sverige?

Att DU inte har tillgång till bilderna är en sak. Men att hävda att Muskö inte är fotad av satelliter o annat är bara trams. Fan ryssarna har redan ritningar över bergsutrymmen.
De enda som inte vet är vi svenskar. Men det är väl inte oss man skall skydda sig ifrån?
Citera
2024-05-18, 10:10
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kodapan
Menar du att Jan Emanuel skulle haft en chans att röstas in i EU-parlamentet om det inte vore för den förödande polisanmälan?

Nej, det menar jag verkligen inte.

Citat:
Ursprungligen postat av kodapan
Kunde du hålla dig från skratt när du skrev det här?

Ja, det kunde jag absolut. Jag har noterat vilka känslor Jan Emanuel väckt på olika håll, och de står verkligen inte i proportion till hans potentiella framgångar.
Citera
2024-05-19, 10:31
Medlem
SwizzerNöts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Sverige lägger motsvarande 1,2% av BNP på försvar. Men hur mycket försvar kan Sverige mobilisera?

Ända in på 90-talet kunde Sverige mobilisera ca 800.000 man, idag inte ens 50.000. Alltså ungefär 5% mot Sverige hade. Dessutom så hade Sverige avsevärt mer artilleri och tanks tidigare.

Sverige hade väl som mest 800 stridsflygplan, ända in på 80-talet var det väl ca 500-600. Sverige hade 23 ubåtar i början av 70-taletm, idag tror jag att det är tre stycken. Sverige hade flera jagar, korvetter, robotbåtar, idag finns bara en spillra kvar.

Så ja vi spenderar en del på försvaret men det är bara en spillra mot det var. Man kan fråga sig vart pengarna tar vägen.

Jag vet inte om traditionellt försvar är att föredra längre. Det verkar vara mest FPV-drönare som används nu och man vågar inte köra ut med pansarvagnar för då kommer en drönare direkt och spränger den.
Citera
2025-03-12, 08:59
Medlem
Snubben verkar samarbeta med gängkriminella också. Uppenbar säkerhetsrisk.

(FB) Gängledaren Mikael Ahlström Tenezos (Greken) försökte driva in skuld till Jan Emanuel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in