2025-03-12, 05:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirev
Kanske han som är spionen ?!

No shit lol
Citera
2025-03-12, 06:00
Medlem
Conny63s avatar
Har denna clown tappat bort dokumenten 2 GÅNGER . I Sverige händer allt fy fan .
Citera
2025-03-12, 07:07
Medlem
krackelerars avatar
Bara önsketänka att Uffe "tvärhand" också åker ut med diskvattnet, lär dock inte hända åtminstone inte nu.
Nepotist likt Batra.
Försvarsministern kanske kan ersätta, han är ju iaf 1.50 meter lång.
Citera
2025-03-12, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drooid
Jag har också reagerat på inga medier har lyft det här med georgisk städerska med ryskt medborgarskap + rysk chef!
Hur kan Gällöfsta konferens & herrgård anlita ryssar för att städa (snoka)? Försvarsdepartementet har tillsyn över stiftelsen som som äger Gällöfsta!

Gällöfsta Konferens
https://gallofstakonferens.se/om-oss/historia/
Då kan man kanske inte klandra Linderholm allt för hårt, dokument kvarglömda på försvarsdepartementets kursgård borde ju vara i säkert förvar varsom inom anläggningen.
Citera
2025-03-12, 10:45
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drooid
Jag har också reagerat på inga medier har lyft det här med georgisk städerska med ryskt medborgarskap + rysk chef!
Hur kan Gällöfsta konferens & herrgård anlita ryssar för att städa (snoka)? Försvarsdepartementet har tillsyn över stiftelsen som som äger Gällöfsta!

Gällöfsta Konferens
https://gallofstakonferens.se/om-oss/historia/

Orsaken att man senare bytte till annat städbolag var att ryssarna/georgierna var för dyra och städade långsamt.
Varför valde man anlita dyra ryssar ens? Helt obegripligt.
Citera
2025-03-12, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
Orsaken att man senare bytte till annat städbolag var att ryssarna/georgierna var för dyra och städade långsamt.
Varför valde man anlita dyra ryssar ens? Helt obegripligt.

Nä detta bör undersökas man kan ju även misstänka att dessa städare kanske helt enkelt placerar utrustning för ljudupptagning etc som de sedan städar bort. Finns kanske en förklaring till långsam städning.

Men i Sverige är anställda inom kommun, stat, landsting väldigt rent ut sagt dumma i huvudet de förstår inte allvaret i verkligheten.
Citera
2025-03-12, 17:15
Medlem
Jofs avatar
Varför tror många att Landerholm är slarvig och glömsk?
Citera
2025-03-12, 17:54
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof

Är du också inne på att han är spion?
Citera
2025-03-12, 19:19
Medlem
Citat:

Jag är slarvig och glömsk. Det gör att jag dubbelkollar ALLT noggrant för att se att jag får med mig sakerna.
På hotellrum kryper jag runt på golvet och kollar under sängen och i alla lådor. Trots att jag inte använt dom.

Nu är inte jag nåt facit. Men har man problem med glömska så brukar man ha olika kontrollåtgärder.
Citera
2025-03-12, 20:38
Medlem
Nån som har namnet på den som swishade städerskan?
Citera
2025-03-12, 20:41
Medlem
Citat:
Vad stod det i de hemliga dokumenten som inte återfunnits?
Landerholm har ingen aning om var dom är.
Bryr han sig? Vad är det för filur den där?
Är det ens en riktig människa, ser mest ut som en AI produkt?
Citera
2025-03-12, 21:36
Medlem
Snopphanens avatar
Spionhärva?
Låter som mer än klantighet att inte kolla upp städerskan innan de anställde henne på kursgården. Landerholm lämnade kvar de här dokumentet i ett olåst kassaskåp och sen ljög han om det. All right så långt kunde det vara vårdslöshet, fylla, slarv, demens, bortförklaringar i panik. Men om man kunnat visa att städerskan har kopplingar till militant islamism och Ryssland, hur sannolikt är det att det var en slump att hon hittade dem och att han glömt dem av misstag? Vem anställde henne utan att kolla upp bakgrund? Mycket för SÄPO nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in