Citat:
Ursprungligen postat av
Jof
Spion?
Ja, alltså denne Klanderholm kan ju inte riktigt vara så dum i huvudet att det
inte kan vara med "flit". Jag får lite svårt att tro detta då det är
lite för mycket alltihop. Ett mönster.
Jag undrar om inte den "flickvän" han träffade i Berlin som han såg till att träffa så mycket som möjligt under täckmantel av "jobbrelaterade resor" då han också använde regeringsplanet kunde varit en rysk honungsfälla av något slag. Det skulle inte förvåna mig alls.
Sedan råkar han glömma sin mobil på just Ungerns ambassad som är ett NATO-land som är ryssvänligt. Han är verkligen rörig denne och det räcker inte ens med 2(!) assistenter heller för att hålla koll på Klanderholm.
Och sedan att han "glömmer" hemliga handlingar som är markerat med ett "H" med blyerts på framsidan (enligt en användare i den parallella tråden) i ett olåst skåp på denna kursgård...Dessa handlingar råkar sedan hittas av en städerska från Georgien som har ryskt medborgarskap med extremist koppling...Det känns ju misstänkt att Kladerholm har placerat dem där med just flit för upphämtning och att städerskan med koppling till Ryssland kunnat plocka upp dem där. En möjlighet helt klart.
Det sades ju förut att handlingarna kommit till rätta i media men så var det alltså. Klanderholm har tydligen slarvat bort dem 2 ggr eller så var det lögn att han hade fått tillbaka dem.