Citat:
Ursprungligen postat av
Africagonzo
Jag vet inte om det är propaganda eller inte, hade gärna sett konkreta bevis.
Det finns fortfarande inga bevis enbart suddiga bilder, två tillfångatagna som försvann och ett brev?
Jag vet inte exakt vilka bevis man kan kräva i krig. Det kommer aldrig vara någon som bekräftar något. Men jag tycker att bevisen är tillräckliga för att se det som väldigt sannolikt i varje fall.
Citat:
Ursprungligen postat av
Africagonzo
Sydkorea och Nordkorea har en lång historia av konflikter, inte osannolikt vill Sydkorea få Nordkorea att framstå som onda och elaka, vilket dom säkert är btw.
Det är nog inga tvivel om att nordkoreaner är onda. Men att Sydkorea skulle ljuga om att nordkoreaner befinner sig i krig mot Ukraina förstår jag inte heller. Vi har ju redan bevis på att de skickat ammunition och vapen i mängder.
Citat:
Ursprungligen postat av
Africagonzo
Vänd på det, vad är vitsen för Ryssland och Nordkorea att ha trupp tillsammans i Kursk?
Nackdelarna för båda länderna överväger med råge fördelarna.
Om du också insett att Ryssland inte har fler soldater att mobilisera så är det rätt så självklart varför nordkoreanerna är där.
Citat:
Ursprungligen postat av
Africagonzo
För Ukraina så är uppgifterna om NK soldater en väldigt bra propaganda, visar att dom slåss mot diktaturer och ondskan och behöver mer hjälp från EU/USA. Hjälper till att bekräfta bilden av fienden som obildade och dumma "untermenschen".
Vi ser tydligt i detta forum hur historien om Nordkoreaner har varit väldigt uppskattat och väckt mycket känslor.
Vi vet redan att Nordkorea hjälper Ryssland på många sätt med material. Så det känns inte som Ukraina behöver bevisa mer i den frågan. Nordkorea är inblandat i allra högsta grad.
Citat:
Ursprungligen postat av
Africagonzo
Intressant iaf att se hur propagandan från båda sidor.
Propaganda är en sak. Att förstärka redan saker som är sanna. Att ljuga är en helt annan sak.