Citat:
Ursprungligen postat av
Anonym555
Han var en brottsling i folkets ögon, men i lagens mening var Jack the ripper en oskyldig man.
Özz Nujen är uppenbarligen varken eller, för i så fall skulle inte hans karriär gå bättre än någonsin.
Jack the Ripper var inte en oskyldig mördare utan en skyldig mördare i "folkets ögon" och säkert i "lagens mening" också. Det rådde inte då eller senare något tvivel om att kvinnorna varit utsatta för dödligt våld. Ingen brottsling kunde fångas och fällas för något av de mord den fiktive mediala mördaren "Jack the Ripper" begått. Alla var eniga om att kvinnorna mördats av personen ingen visste vem det var. Hen blev inte oskyldig för det utan troligen blev flera personer oskyldigt misstänkta för de hemska morden.
Din "diskussion" eller argumentation för vem som är skyldig respektive oskyldig till vad är så korkad att man måste fråga om du kanske tror att "Jack The Rippers" mordoffer dött av naturliga orsaker, så hen skulle inte falskeligen anklagas för mord eftersom hen inte blivit fälld. Özz Nujen är ju inte riktigt i klass med "Jack the Ripper" utan bara en tragisk svensk skattesmitare. Dömd? Ja, som du kan se bakåt i tråden så har han flera gånger dömts att betala skattetillägg då han "trasslat till det för sig".
Jag kan inte uttala mig om Özz Nujens skådespelarkarriär. Från min horisont är han inaktiv som skådespelare.