2025-03-10, 08:34
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Ja det kan vi. Hyckleriet finns på båda sidorna.

Vilka är "vi"?

Citat:
Varför skulle man inte få bränna en koran i Sverige liksom?

En komplicerad fråga. Å ena sidan borde det vara en självklarhet. Å andra sidan så utsätter det landet och dess invånare för allvarliga risker.

Citat:
Vi är få som tycker att man borde få bränna en koran i Sverige och även demonstrera
mot folkmordet på Gaza.
Du tillhör knappast den gruppen.

1) Är det något specifikt jag skrivit som fått dig att dra den slutsatsen?

2) Definiera "folkmord"
Citera
2025-03-10, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Tror det.
Du menar att bidrag är bättre än lån, men om man demonstrerar mot något du inte tycker man ska demonstrera mot så ska bidraget ryka. Var det rätt?

Nästan rätt. Det är inte vad jag tycker som ska avgöra hur adekvat en demonstration är. Utan det gäller vad som räknas som hatbrott. Om demonstrationen utgår från att man ska utrota alla judar är det ett hatbrott. Alltså borde demonstationen förbjudas och deltagarna bestraffas. Att detta inte sker i Sverige är inget annat än en skandal.

Inte svårare än så.
Citera
2025-03-10, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zappazen
Nästan rätt. Det är inte vad jag tycker som ska avgöra hur adekvat en demonstration är. Utan det gäller vad som räknas som hatbrott. Om demonstrationen utgår från att man ska utrota alla judar är det ett hatbrott. Alltså borde demonstationen förbjudas och deltagarna bestraffas. Att detta inte sker i Sverige är inget annat än en skandal.

Inte svårare än så.
De demonstrationer jag sett i frågan har innefattat kritik mot Israel, inte mot judar. Ska man få behålla bidraget om man kritiserar en regim?
Citera
2025-03-10, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Vem ska definera vad som är hat? Djurplågaren åsneberg?

Finns redan en lagstiftning om hatbrott. Jag förutsätter att lagstiftaren innan lagen skrevs definierade vad som räknas som hat. Så den som skriver lagen definierar vad som är hat. Och den som skriver lagen är utsedd av politiker som är demokratiskt valda. Vill man ändra på definitionen angående hat får man alltså byta politiker och sen lobba för en ny definition. Då kanske din kompis åsneberg kan skicka in ett förslag.
Citera
2025-03-10, 08:46
Medlem
Citat:
De demonstrationer jag sett i frågan har innefattat kritik mot Israel, inte mot judar. Ska man få behålla bidraget om man kritiserar en regim?

Kritiken mot Israel från den palestinska sidan är alltid en indirekt uppmaning till folkmord. Att Hamas har infiltrerat den svenska skrikvänstern med sin hatideologi och fått dem till att bli nyttiga idioter förändrar inget i sak.

Men om du vill gå ut och demonstrera mot Norge pga deras oljepolitik så är du fri att göra det. Så länge du inte vill att alla norrmän ska dö.
Citera
2025-03-10, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
USA rör sig ytterligare ett steg mot anti-demokratiska sharialagar.
Vad är det med den fascistoida högern och deras vurm för Mellanösterns statsskick?

Antidemokratiska AIPAC donerar friskt till både demokrater och republikaner.
Skulle vilja hävda att republikanerna under Trump bjuder större motstånd än demokraterna under hjärndöda Biden.

Att djupt religiösa stater som Isreal ska hålla taktpinnen för sekulära så kallade demokratier i västvärlden är naturligtvis helt upp åt väggarna fel.
Citera
2025-03-10, 08:53
Medlem
Citat:
Finns redan en lagstiftning om hatbrott. Jag förutsätter att lagstiftaren innan lagen skrevs definierade vad som räknas som hat. Så den som skriver lagen definierar vad som är hat. Och den som skriver lagen är utsedd av politiker som är demokratiskt valda. Vill man ändra på definitionen angående hat får man alltså byta politiker och sen lobba för en ny definition. Då kanske din kompis åsneberg kan skicka in ett förslag.

Tyvärr fungerar demokratin inte speciellt bra längre. Skulle gärna riva upp den lagen och införa yttrandefrihet.
Finns andra lagar man kan ta till när det spårar ur. Att elda laddstationer är inte ok även med yttrandefrihet och utan hatlagar.
Citera
2025-03-10, 08:53
Medlem
Citat:
Äntligen! Fan i mig på tiden. Man hoppas att vår regering lär sig nåt. Förbjud alla dessa terroristdemonstrationer som uppmanar till folkmord. Skicka hem alla som inte är svenska medborgare. Stäng av svenska studenter från CSN och bötfäll resten. Då kanske vi får slut på detta barbari där stora gäng av hatare tar över gator och torg. Fy fan!

Hur många israeler kontra hur många palestinska barn har mördats i konflikten? Demonstranterna står upp mot ett folkmord ditt jävla stolpskott.
Citera
2025-03-10, 09:04
Medlem
Brajias avatar
Jänkarnas "ytttandefrihet"
Citera
2025-03-10, 09:05
Medlem
Citat:

Citat:
Kritiken mot Israel från den palestinska sidan är alltid en indirekt uppmaning till folkmord. Att Hamas har infiltrerat den svenska skrikvänstern med sin hatideologi och fått dem till att bli nyttiga idioter förändrar inget i sak.

Men om du vill gå ut och demonstrera mot Norge pga deras oljepolitik så är du fri att göra det. Så länge du inte vill att alla norrmän ska dö.

Många, som zappazen här, verkar ha svårt att förstå skillnaden mellan kritik mot en regim och kritik mot en hel religion. Åk till New York så kommer du träffa tusentals judar som är mycket kritiska till israel och Netanyahu. Hur går det ihop att judar är kritiska mot Israel om alla som är pro-palestina vill att alla judar ska utrotas?
Citera
2025-03-10, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Pelle
Trump är fan helt underbar.
Han gör det tuffeuffe borde gjort under palestina-kravallerna 8 okt
när hundratals palestinier gick ut och firade slakten 7 okt

Klipper uppehållstillståndet! LoL

Borde inte Sverige göra likadant?

https://www.tiktok.com/@truthhurtsliars/video/7479450694362320174

https://youtu.be/HfquvyUKJj4?si=_Rnhv3GoYSAuX33q&t=51

Det verkar demokratiskt och bra, slå ned på en grupp människor endast för deras åsikter. Det är sådant som annars bara sker i länder där Trumps kompisar verkar, som Ryssland, Kina, Iran och Nordkorea.
Senast redigerad av Master.Palm 2025-03-10 kl. 09:08.
Citera
2025-03-10, 09:07
Medlem
CrustyOldAR-10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Pelle
Trump är fan helt underbar.
Han gör det tuffeuffe borde gjort under palestina-kravallerna 8 okt
när hundratals palestinier gick ut och firade slakten 7 okt

Klipper uppehållstillståndet! LoL

Borde inte Sverige göra likadant?

https://www.tiktok.com/@truthhurtsliars/video/7479450694362320174

https://youtu.be/HfquvyUKJj4?si=_Rnhv3GoYSAuX33q&t=51

Verkligen inte bra det här. Missförstå mig rätt, jag stödjer inte pro-palestina rörelsen likt den vi sett i sverige eller USA för den delen, men det är viktigt att även folk med "fel" åsikter ska få yttra sig. Dessutom bra att veta var folk står, att vistas på stan gör ju att man får en viss överblick över opinionen och var folk står bara genom att se vem som demonstrerar och mot vad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in