2025-03-09, 22:30
Medlem
Japhys avatar
Gavin Newsom, guvernör i Kalifornien, kan vara demokraternas sista hopp. Han deltog nyligen i en nykonservativ podcast där han intervjuas av Charlie Kirk och visar sig vara en ganska trevlig, öppen, moderat person. Det är uppenbart att han försöker positionera sig på högerkanten av DNC. Han uttalar sig om vikten av gränskontroll, att hålla transor borta från damidrott och håller sig på rätt sida i kulturkriget.
I övrigt står han för sedvanliga liberala ståndpunkter och påminner en hel del om Bill Clinton när det begav sig. Verkar trygg, charmig, helylle. Står för marknadsekonomi, har inga ståndpunkter som verkar kontroversiella. Vill samarbeta med ICE vad gäller dömda brottslingar.

Jag tror detta blir DNCs kandidat 2028. Jag tror dessutom han har höga chanser att förr eller senare bli president. Kan DNC enas under Newsom? Kommer han ställa upp som kandidat? Är detta hoppet för DNC?

https://m.youtube.com/watch?v=o3A7fg23dz4&t=3751s&pp=ygUZY2hhcmxpZSBraXJ rIGdhdmluIG5ld3NvbQ%3D%3D
Citera
2025-03-10, 12:50
Avslutad
Problemet är väl att Kalifornien är så jävla misskött och det ligger honom i fatet.

Personligen tror jag att demokraterna
kommer att satsa på Mark Kelly, senator och fd astronaut.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Mark_Kelly

Ryktet säger att Obama pushade hårt för Kelly som presidentkandidat redan mot Trump när Biden klev av men att Biden hann före och valde Harris för att jävlas.
Citera
2025-03-10, 13:13
Medlem
DjPuttes avatar
Nej han är rökt inom partiet redan vilket många är just nu, det är ingen som vågar ta klivet ut pga poll som visar Harris är den dem föredrar...
Citera
2025-03-10, 17:09
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Nej han är rökt inom partiet redan vilket många är just nu, det är ingen som vågar ta klivet ut pga poll som visar Harris är den dem föredrar...
Oj. Kamala tar nog över som guvernör efter Gavin. DNC är i skrikande behov av en nystart och Kamala kan knappast erbjuda det.
Citera
2025-03-10, 17:11
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crator
Problemet är väl att Kalifornien är så jävla misskött och det ligger honom i fatet.

Ryktet säger att Obama pushade hårt för Kelly som presidentkandidat redan mot Trump när Biden klev av men att Biden hann före och valde Harris för att jävlas.
Kan vara en möjlig kandidat. Men han saknar igenkänningsfaktor och karisma. Men astronauter smäller högt i USA. Verkar ganska stabil och kunnig. Kan nog bli ett bra val.
Citera
2025-03-10, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crator

Trump håller på att köra den amerikanska ekonomin i botten det lär inte bli svårt för demokraterna att vinna över en Trump klon 2028.
Senast redigerad av Barbe 2025-03-10 kl. 17:16.
Citera
2025-03-10, 20:32
Medlem
Behöver demokraterna ännu en korrupt ledare, efter Joe Biden ?

Ny bok släppt, som anklagar Newsom för korruption och nära band till kinesiska kommunistpartiet.
Newsom ska bland annat gynnat kinesisk elbilstillverkare med mera. Mer info i artikeln.

Citat:
Newsom's ties to CCP under microscope in new book exposing alleged corruption: 'Fleeced American citizens'
'Fool's Gold: The Radicals, Con Artists, and Traitors Who Killed the California Dream and Now Threaten Us All' will be released on Tuesday
https://www.foxnews.com/politics/newsoms-ties-to-ccp-under-microscope-in-new-book-exposing-alleged-corruption-fleeced-american-citize n

Återstår att se om det som boken hävdar verkligen stämmer.
Citera
2025-03-21, 15:07
Medlem
BubbaZenettis avatar
LOL! Gavin Newsom försöker nu ta avstånd från woke-skit men det går sådär.

Woke-vänstern har försökt införa ett könsneutralt ord för latino/latina... "latinx" vilket latinos själva bara skakar huvudet åt.

CNN, av alla kanaler, fullständigt krossar Gavin efter att han påstår att han aldrig använt ordet.

Gavin: "- Not one person ever in my office has ever used the word latinx."

Sedan följer ett kollage av klipp där han själv säger det! 😁😂

https://x.com/libsoftiktok/status/1902887004070621529
HAHAHAA Gavin Newsom just got destroyed by CNN. Brutal
Citera
2025-03-21, 16:23
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BubbaZenetti
LOL! Gavin Newsom försöker nu ta avstånd från woke-skit men det går sådär.

Woke-vänstern har försökt införa ett könsneutralt ord för latino/latina... "latinx" vilket latinos själva bara skakar huvudet åt.

CNN, av alla kanaler, fullständigt krossar Gavin efter att han påstår att han aldrig använt ordet.

Gavin: "- Not one person ever in my office has ever used the word latinx."

Sedan följer ett kollage av klipp där han själv säger det! 😁😂

https://x.com/libsoftiktok/status/1902887004070621529
HAHAHAA Gavin Newsom just got destroyed by CNN. Brutal
Politiker som tar avstånd från sig själva har alltid roat mig. Gavin är en opportunist som dessutom är makthungrig. Om det visar sig att han inte blir den enande kraft som DNC behöver,kan det då finnas en chans att han hoppar av och blir MAGA? Han sitter ju numera och intervjuar Kirk, Bannon och andra stjärnor. Jag tror det blir svårt för honom att värja sig från vissa tunga argument.
Citera
2025-04-17, 17:44
Medlem
TeEsErs avatar
Det skulle inte förvåna mig om Gavin Newsom varvar upp för att positionera sig som demokraternas presidentkandidat för 2028. Han är inte optimal men har bra ålder och meriter och han har potential att gå bra i tv-rutan.

Demokraterna har ingen annan än honom som jag ser det. De har vissa med vissa meriter men man måste checka alla rutorna för att kunna vinna.

Man måste också förstå att det handlar inte om att "vinna folks hjärtan"; i USA handlar det om att vinna över den andre och ta röst efter röst. Trump har spelat det spelet på ett galet bra sätt; han förstod hur han skulle spela på folks känslor och hantera media och nå fram och säkra röster.

Samtidigt förstod demokraterna INGENTING om hur man vinner val. Demokraternas valstrateger måste gå en grundkurs.

Även om Newsom kan vara kontroversiell och inte optimal ur alla vinklar så måste Dem samla sig kring en person och driva den personen stenhårt till valseger.
Citera
2025-04-17, 17:52
Medlem
M Blomberg hade gjort skillnad, men neo-kommunisterna stoppade honom.
Så blev det något som ingen kunde trakasera fast han troligtvis inte om han blev el presidente.

Nu tror jag Micke skiter i alla korrupta skithögar och fortsätter sitt race.

Senast det gick så-här galet för åsnan var 1963...
Citera
2025-04-17, 17:54
Medlem
Newsom, Shapiro, Kelly, är alla tänkbara kandidater. Harris igen kan förstås inte uteslutas helt, även om jag tvivlar.

Demokraternas bästa valarbetare 2028 ser dock ut att bli Donald Trump.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in