2025-03-09, 17:13
Medlem
immenhusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaninHitler
Inte mig du frågar, men jag har ju gått på företagsvårdens hälsokontroller och de har aldrig någonsin lämnat blodprov. Eller jo....ett sådant där pyttestick i fingret har jag lämnat då de kollade syrehalten (tror jag det var) men ett reguljärt blodprov med kanyl och blodanalys har aldrig skett.

Det skiljer sig kanske åt. Har de (få) gånger jag har blivit kallad till företagshälsovården, fått göra riktigt rigorösa test. Givetvis med min tillåtelse.

Citat:
Ursprungligen postat av dwg
Jo men nått blodprov har jag ej tagit 😆
Men är knappt aldrig sjuk , har väl 5 sjukdagar på sen på arbetsmarknaden -99

Läkaren har väl sett att du redan har bra gener, och funnit blodproverna överflödiga.

/AI
2025-03-09, 17:38
Medlem
Är detta ett förslag från transportstyrelsen eller har det redan klubbats igenom och används som standard vid blodprover? Om man tex uppsöker vårdcentral med magont och lämnar blodprov så körs automatiskt ett peth test?
2025-03-09, 17:59
Medlem
feemaxxxs avatar
Det tar nog inte länge innan det blir obligatoriskt med yrkeschaffisar men jämna mellanrum.
2025-03-09, 18:14
Medlem
fittanstickerframs avatar
Olagliga immigranter ska skyddas men svenskar ska anges för brott de inte har begått. Det här kommer sluta jättebra.

Är det raskrig de vill ha?
2025-03-09, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av feemaxxx
Det tar nog inte länge innan det blir obligatoriskt med yrkeschaffisar men jämna mellanrum.
Tråkiga i fågelsången är väl att majoriteten innehar polska körkort och dom skulle nog behöva testas mest av alla 😂
2025-03-09, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snairbox
Berusning och framförandet av fordon harmonierar dåligt!

Har jag beklagat att jag inte betalar?

Vad har gudstjänst med trådens rubrik att göra?

Dricker du? Är du berusad? På droger?

Vem har snackat om det? Det är olagligt vet du?

Ja, du beklagade tt dina skattekronor skulle gå till alkoholens skadeverkningar.

Och själv då: runkar mycket? Är otrogen mot din hustru? Du stjäl kanske?

Jag dricker vin ibland. Jag kör aldrig dagen efter. Pissa ner dig ditt skenheliga äckel.
2025-03-09, 18:19
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittanstickerfram
Olagliga immigranter ska skyddas men svenskar ska anges för brott de inte har begått. Det här kommer sluta jättebra.

Är det raskrig de vill ha?

Det har inget med brott att göra. Det handlar om moralism där våra politiker tycker att 40% av befolkningen är olämpliga som bilförare. Orimligt givetvis.
2025-03-09, 18:20
Medlem
Lifestealers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvobilar
Är detta ett förslag från transportstyrelsen eller har det redan klubbats igenom och används som standard vid blodprover? Om man tex uppsöker vårdcentral med magont och lämnar blodprov så körs automatiskt ett peth test?

Så är det.
2025-03-09, 18:26
Medlem
fittanstickerframs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Det har inget med brott att göra. Det handlar om moralism där våra politiker tycker att 40% av befolkningen är olämpliga som bilförare. Orimligt givetvis.

Är inte grundtanken att det här ska förhindra rattfylleri innan det sker?

Moral att använda statens valda drog, fattar noll. Kanske de vill dra in körkortet för köttätare som är sååå farliga för miljön också.
2025-03-09, 18:32
Medlem
Citat:
Jo eftersom det är knarket/alkoholen som gör dem till djur.

Det här är bara din tolkning, och inte bevisat på något sätt. Du sa exakt samma sak förra inlägget, men bara för att du påstår det betyder det inte att det är sant. Och du kan inte bara blanda alkohol och "knark" som du gör med din punkt om alkoholet/knarket. Det finns en jävla massa substanser som alla gör olika saker.

Citat:
Det är ju just därför människan inte skall konsumera det. Tar du bort all hjärnsubstans utom reptilhjärnan så är du inte en människa längre. Och det är det alkoholknarket gör. (metaforiskt talat).

Stämmer inte och är irrelevant, se min förra punkt
Citat:
Jag HAR testat psykedeliska droger, jag HAR testat alkohol och jag är MYCKET väl medveten om vad det gör med hjärnan. Jag HAR tagit droger. Och du pratar skit, psykedelia breddar inte någonting alls, det enda det gör är att sprida ut dina förmågor och blanda dom med onaturliga slutsatser som gör att du TROR du kommit på något fantastiskt...det är bara trams...hallucinationer.

Det vet inte ett skit om vad det gör med hjärnan, framför allt inte psykadelika. Gjorde du det skulle du inte snacka skit som du gör om saker du varken förstår eller förmodligen inte ens provat.

Dessa substanser är för övrigt inte onaturliga. Svamp och cannabis bokstavligt talat växer ur naturen.

Det står i självaste bibeln att människan ska få bruka all natur som Gud har gett oss. Vem fan är du att bestämma vad som ska vara rätt och fel? Är du bättre än Gud? Varför skulle därför dess slutsatser vara onaturliga? De är tvärtom enormt naturliga för att de är ego-upplösande och därför får dig att tänka på mer än bara dig själv.

I vilket fall som helst, att du bara upplevt trams och hallucinationer på psykadelika kanske bara kan vara ett testamente för din bristande fantasi och intellekt. Människor rapporterar helt andra saker än vad du gör, och det gör både forskare, modern medicin och psykiatri idag.
Senast redigerad av dalavita 2025-03-09 kl. 18:34.
2025-03-09, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lifestealer
Så är det.
Vart hittar du den infon? Vad jag ser är det endast ett förslag i nuläget:
Citat:
Den grupp tjänstemän på Transportstyrelsen i Borlänge, som sedan några år jobbat hårt för att få läkarna vid landets vårdcentraler att PEth-testa patienter med körkort, och kontrollera så att de aldrig dricker mer än motsvarande 1,5 flaska vin per vecka, har skrivit ihop ett nytt förslag med ytterligare tuffare medicinska krav kring alkohol och körkortsinnehav.
2025-03-09, 18:57
Medlem
KaninHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dalavita

Det står i självaste bibeln att människan ska få bruka all natur som Gud har gett oss. Vem fan är du att bestämma vad som ska vara rätt och fel? Är du bättre än Gud? Varför skulle därför dess slutsatser vara onaturliga? De är tvärtom enormt naturliga för att de är ego-upplösande och därför får dig att tänka på mer än bara dig själv.

Du är alltså en religiös dåre som viftar med bibelcitat.
Nej tack....att diskutera sånt här med religiösa dårar är inget jag orkar med. Du är uppenbarligen väldigt obildad om saken och att diskutera vetenskap med en religiös bibelviftande dåre är inget jag tänker lägga ned tid på.

Tack och hej.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in