Citat:
Ursprungligen postat av
Jasonlives2
Du snurrar.
Polisen har inget med det att göra efter de har omgändertagit körkortet och skickat det till Transportstyrelsen. Vilket görs några timmar efter brottet/anledningen till omhändertagandet. Där slutar polisens roll gällande körkort och behörigheter.
Där tar sedan Transportstyrelsen vid som utser spärrtid, om spärrtiden överklagad så därefter Förvaltningsrätten.
Du har uppenbart aldrig skickat in din synpunkt eller gått upp i rätten ang spärrtid för körkort.
Första jag gick upp med var att jag körde vid övergångsställe, i rätten sitter den polisman som stoppa dig o lagt sin åsikt om händelsen, där jag vann i rätten via samförstånd att gående vinka jag skulle köra, men polisman hade sin personliga åsikt att det ska inte utgöra någon skillnad att gående vinkar att någon får köra, domare berätta polisman hade fel o jag fick behålla körkortet.
Andra gången handla om just fortkörning, polisman ger sin åsikt ang händelsen, man får sedan yttra sig hur man själv uppfatta händelsen, man får även ge sitt yttrande varför man ska få behålla eller korta ner spärrtiden, transportstyrelsen, hör då av sig till polisen och rekvirera handlingar/händelse. har du uppgett giltiga skäl kortas spärrtiden utan rättegång, eller som i första exemplet med övergångsstället där rättade domare till i rätten, men mycket bygger på polismannens egna personliga uppfattning, som domare tydligt berätta till polismannen vid rättegången, att han hade fel.