Citat:
Ursprungligen postat av
SnilleFix
Riktigt vidrigt sjuka människor som styr i det här landet – de försöker tänja på sina egna sjuka, perversa gränser hela tiden: "Hur långt kan jag/vi gå utan att någon reagerar?". 'En och en halv flaska vin i veckan – eller tio småburkar starköl' är helt åt helvete: att man inte ska få unna sig att själv välja hur mycket man vill dricka när/var/hur är sinnessjukt (jävla diktaturfasoner) och att man blir tvingad att anpassa sig till att leva en jävla livsstil efter deras sinnessjuka tänk/värld är bara helt åt helvete. Det här jävla kontrollsamhället stör mig något så in i helvete; människor ska få ha sin frihet och få leva sitt liv precis som de själva behagar!
Man kan inte ens söka hjälp inom vården i dag för vad som helst utan att bli rapporterad av STASI-personalen (De kan drogtesta dig för vad som helst när du minst anar det, utan att de berättar det för dig). Det här kommer att göra mer skada än nytta; folk kommer att dra sig för att söka vård.
Precis så! Vill man ta ett glas vin till middagen hemma efter jobbet så blir ju bara det över gränsen, tanken är att man kanske njuter av det och inte gör det för att bli full. En gubbe som är 72år jag känner ska utredas för sitt missbruk för att han råkade tala om för läkaren att han tog ett glas whiskey varje kväll när han kollade nyheter på tv,n för han tycker om det och vill unna sig något.
Det är dessutom sjukt om man ska bli av med körkortet även om man inte ens äger en bil, många som bor i stan har inte det utan hyr en när de ska hälsa på släkt, åka vasaloppet exempelvis, och avstår då från att dricka sig fulla.
Nej körkortet ska givetvis dras när man kör med för mycket alkohol och inte på lösa grunder av ett prov för att man kan tänkas köra onykter, ungefär som att slänga någon i fängelse för misshandel och säga nä du misshandlade visserligen inte någon men du kunde ha gjort det då du har kapaciteten.
Men som du säger folk kommer att dra sig för att söka vård och kanske är det just det som är tanken för då löser de ju en del av vårdköerna samt sparar pengar när folk ligger hemma och dör istället.