2025-03-08, 00:54
Avstängd
otellos avatar
1.5 vinflaska är väl inte så farligt?
2025-03-08, 00:56
Avstängd
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myztico
Precis, vi har haft denna inställning till droger i trafiken länge nu.

Vi har hundratals om inte tusentals fall årligen av folk som rökt på för att sen bli dömda för rattfylleri flera veckor senare för rester i blodet även fast dom är spiknykter och aldrig kört påverkade, med förlust av körkort och jobb som följd.

Det är inte mer än rätt att det ska gälla alkohol också, men då tycker man helt plötsligt att det är ett problem?

Det borde också gälla folk som tar droger på recept, då får man helt plötsligt köra påverkad hur mycket man vill och själv avgöra om man klarar av det eller inte. Skrämmande hur många det är i trafiken som bränner runt i trafiken hög på amfetamin, benso, sömnpiller och diverse andra preparat bara för att dom får det på recept.

Ska vi ha nolltolerans så ska det vara nolltolerans, inte massa jävla dubbelmoral.
Du har en poäng. När boomers och snutfittor riskerar att drabbas är det plötsligt ett problem.
2025-03-08, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hängballen
Kan detta vara ett försök att få bort vårdköerna?
Nått jag oroar mig för är om även tandläkarna kommer och ska ta blodprov, jag vill ju ha friska tänder..
Fast poliser är lågt utbildade, kan ses som dum jävlar.

Var en vanlig tisdagsmorgon, körde till jobbet, blev stoppad i en rutin koll, där aspiranten, ropa, jag har en positiv, dom plocka ur mig ur bilen, hänvisa jag var beväpnad då jag är hantverkare, där polis lärde sin spirant att han stod med draget vapen medans hon avlägsna kniv osv.

Man körde mig till station, fick blåsa i en större maskin, inget utfall blev 0-0 som jag berätta, jag har inte druckit, först trodde dom inte dom var tvungen o köra mig tillbaka, fick snacka med ett befäl, där befäl berätta ni måste köra tillbaka han då han inte hade ens en droppe alkohol i mätning.

Poliser är inte spec smarta av sig. man tror dom ska ha lite utbildning, men tyvärr, IQ är inte nog hög, som jag berätta, ni måste köra tillbaka mig då det inte fanns någon misstanke, ni har gjort fel, där befäl fick berätta han har rätt, ni måste köra tillbaka han. som sagt ärthjärnor.
2025-03-08, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Du har en poäng. När boomers och snutfittor riskerar att drabbas är det plötsligt ett problem.
Ja, varför ska ett riskbeteende vara okej när andra inte är det?

Jag är också för att vi istället inför system där man faktiskt kontrollerar folks förmåga att säkert framföra fordon vid kontroller, istället för att förlita sig på abstrakta värden av olika substanser som påverkar alla på olika sätt och olika lång tid.

Så att istället för att plocka körkorten av folk med full förmåga att säkert framföra fordon bara för att dom gillar att festa på helgerna så är det istället dom som saknar förmåga som blir av med körkorten.

Då kan man också plocka körkorten av alla halvblinda, nedsatta reaktioner, senila, aggressiva osv.

Det finns en lång historik av användning av t.ex amfetaminpreparat bland stridspiloter för att att öka sin prestation, men om någon gör samma sak för att orka med en jobbig dag så klarar man helt plötsligt inte av att köra bil till Ica.
2025-03-08, 01:18
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evertronaldo
Hur faan ska dom kunna kolla hur mycket man dricker.
SKa dom få info hur mycket man handlar på systemet ???
Jag har för mig att sådant har använts i vissa rättsprocesser rörande annat.
Lösning:
2025-03-08, 01:27
Medlem
DisposableGarbage4s avatar
Jag lämnade precis blodprov som ska testas Peth. Min läkares krav för medicin är tydligen avhållsamhet från alkohol. Testet ska kunna ge utslag upp till 3-4 veckor innan blodprovet lämnats.
Ska bli intressant att se vad det visar. Om det skulle överstiga gränsen så är jag övertygad om att den fan skulle skicka det vidare så fort resultatet kommit.

Nu visste jag redan om att jag skulle lämna prov, fick hem en blankett typ där det står vad som testas. Men andra som lämnar prov får nog inte reda i förväg på exakt vad som ska testas, vet inte hur det funkar riktigt. Hade såklart även läst tidigare trådar om transportstyrelsens nya riktlinjer, vilket jag tycker är förjävligt överförmynderi.
2025-03-08, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flugornas
Krökar i två veckor, om du är så verklighets främmande så har du har du aldrig lämnat Sveriges gräns.
Man går till poolen eller stranden tar något gott att dricka som man aldrig skulle göra till dagens lunch på Gretas Hack i Sundbyberg.
När man kommer hem till idioter som dig så återgår man till att knappt dricka alkohol alls, men riskerar att bli av med körkortet där det förkommer blodprov!
Nu går jag och kollar om jag har en skvätt Jameson jag glömt bort i skåpet, och du går till kyrkan i morgon bitti.

Man behöver ju inte ens vara på semester för att det ska drickas en del under kort tid. Resor i tjänst med middagar och tillhörande vin… tur att jag inte bor kvar i Sverige längre. Men mitt svenska körkort behåller jag.
2025-03-08, 01:41
Medlem
Rackelhane69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argaangelica
Alkohol borde enbart skrivas ut på recept i nödfall. Fatta!
I nödfall på recept? Vad skulle själva nödfallet vara?
Skrivas ut av vilken anledning? Lindra ångest?

En platta Norrlands Guld vore väl gött att få på recept om det ingår i högkostnadsskyddet.
Senast redigerad av Rackelhane69 2025-03-08 kl. 02:22.
2025-03-08, 02:00
Medlem
boll-svantes avatar
I ett normalt land har läkare och vårdpersonal full tystnadsplikt om patientens diagnoser och åkommor. Det är inte så länge sedan vi hade det här heller. Sedan skulle det börjas med att rapportera gamlingar till transportstyrelsen. Eftersom ingen protesterade gick man vidare. Nu rapporterar man alla som misstänks dricka.

Tystnadsplikten har bytts mot en skvallerplikt - och värre kommer det bli eftersom ingen protesterar nämnvärt nu heller. Det kommer att leda till många onödiga dödsfall då en del helt enkelt inte kommer våga söka vård. De har ihjäl oskyldigt folk helt enkelt.

Vårdpersonalens tystnadsplikt brukade anses som en viktig princip, men de flesta svenskar är idag helt principlösa klappmongon, på så vis kan vi väl säga att vi får vad vi förtjänar. Ett nytt DDR.
2025-03-08, 02:01
Medlem
Rackelhane69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myztico
Precis, vi har haft denna inställning till droger i trafiken länge nu.

Vi har hundratals om inte tusentals fall årligen av folk som rökt på för att sen bli dömda för rattfylleri flera veckor senare för rester i blodet även fast dom är spiknykter och aldrig kört påverkade, med förlust av körkort och jobb som följd.

Det är inte mer än rätt att det ska gälla alkohol också, men då tycker man helt plötsligt att det är ett problem?

Det borde också gälla folk som tar droger på recept, då får man helt plötsligt köra påverkad hur mycket man vill och själv avgöra om man klarar av det eller inte. Skrämmande hur många det är i trafiken som bränner runt i trafiken hög på amfetamin, benso, sömnpiller och diverse andra preparat bara för att dom får det på recept.

Ska vi ha nolltolerans så ska det vara nolltolerans, inte massa jävla dubbelmoral.
Skillnaden är ju den att det inte är lagligt att röka en joint i detta landet.
Alkohol är lagligt att förtära och har varit en tradition sedan länge. Svenskar dricker alkohol vid middagsbjudningar. Det är sen gammalt. Så blanda inte in hasch i detta.

En drog på recept är ett läkemedel. Ska man inte kunna få ha kvar ditt körkort för att du ibland tar en Imovane till natten? Eller för att du ibland lugnar nerverna med en Oxascand på 10 mg?

Cannabis är ej lagligt så i detta fall är det ingen dubbelmoral. Alkohol säljs helt lagligt i butik och har väldigt trevlig personal. Cannabis är fortfarande en illegal drog. Du jämför alkohol med illegala droger. Det är som att jämföra äpplen och päron.
Senast redigerad av Rackelhane69 2025-03-08 kl. 02:19.
2025-03-08, 02:16
Medlem
Rackelhane69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SydneyPowell
Det är ingen mänsklig rättighet att ha körkort. Jag litar på läkare och myndigheter. Anser dessa att vissa individer ska förbjudas att köra bil antar jag att de gör rätt bedömning.
Även om det inte är en mänsklig rättighet att inneha ett körkort så är det en medborgerlig rättighet.

Vänta bara tills du själv får ditt körkort indraget efter ett blodprov. Då inser du hur smidigt det är med körkort. Det går mycket snabbare att få hem alkoholhaltiga drycker när du tar bilen till Systembolaget.
Istället för att stå och frysa i en busskur.
2025-03-08, 02:52
Medlem
Doxycyklin87s avatar
Staten är generellt ett gäng sociopatiska tyranner som bokstavligen suger livet ur befolkningen. Men detta kan till och med jag stå bakom. För mycket misslyckade jävla alkisar i Sverige. Varannan person man känner har alkoholproblem.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in